Welke HD-recorder heeft multiple outputs?

Ethereal

Instant Fuck-up
Ik zoek dus een HD-recorder met multiple outputs (om zo zowel een track, als een clicktrack uit te kunnen sturen), OF een HD-recorder met de optie om een bepaald spoor alleen over de headphones uit te kunnen sturen! Om daar dus de click over te laten lopen..

Verdere vereiste is dat hij een track binnen enkele seconden klaar moet kunnen hebben staan. Het aantal sporen maakt niet zoveel uit, verdere poespas hoeft ook eigenlijk niet, gewoon snel, simpel en click op een externe output of koptelefoon output! Het makkelijkst lijkt me een harde schijf zodat we alle tracks op de schijf kunnen zetten en on the fly kunnen beslissen welke track we gaan spelen...

Iemand een suggestie? Mijn dank is groot! :okdan:

Omdat ik met 1 van mijn bands ook met clicktrack en samples wil gaan werken, schop ik deze thread even omhoog.

Ik heb zelf wat rond zit te kijken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Als ik bij andere bands kijk wat die gebruiken aan samplers en HD's, zie ik vooral de Alesis HD24 en de Akai Z4/Z8 voorbij komen.

Maar is zo'n HD24 niet wat overdone, met 24 outputs en inputs? Weet iemand ook een uitgeklede versie van de hd24?
En de z4/z8 lijkt me puur een sampler, en zie ik de combinatie met clicktrack routen niet echt zitten. Am I right?

Verder zijn de wenen/eisen vrijwel gelijk aan die van Ethereal.

Wat gebruiken jullie met je band, en wat kun je ons aanbevelen? Ik hoor het heel graag:okdan:

Greetz namens Sephyros,
Ruben

Dankje, ik zal even kijken naar deze DR-serie.

Heeft iemand misschien nog opmerkingen over het gebruik van een Alesis HD24 in deze situatie?

En suggesites voor andere samplers / hd's zijn ook nog steeds welkom:)

Ik schop dit draadje maar weer even omhoog! Weet iemand of er ook nieuwe (digitale) multitrack recorders zijn die meerdere kanalen apart kunnen uitsturen?

Het gaat om het uitsturen van een opgenomen sequence naar de mix en een aparte clicktrack naar de phones voor de drummer bij een live optreden.

Korg D888.

8 sporen opname en 8 outputs (in dat geval worden Master L&R en Monitor L&R ook gebruikt voor de losse sporen).

Kost een kleine 700 euro, heeft de layout van een klassieke Portastudio (dus geen fratsen en simpele bediening):

052fc2878a4d1c3d03ac9b18c52dc89d.jpg

En heeft een basic FX-processor aan boord.

Thanx speeddemon! Mijn oog was toevallig gisteren al gevallen op de Korg D888. Ik denk dat het die dan maar moet worden. Die analoge look bevalt me wel en hij ziet er lekker robuust uit :okdan:

Tja...

Tja...

een Fairlight MFX3plus, 24 in en uit, realtime en gelijktijdig opnemen en afspelen.
Uiteraard met DIE prachtige Fairlightsound ;-)

Attachments

• Schermafbeelding 2009-10-19 om 19.13.03.png
    Schermafbeelding 2009-10-19 om 19.13.03.png
    285,6 KB · Bekeken: 104
een Fairlight MFX3plus, 24 in en uit, realtime en gelijktijdig opnemen en afspelen.
Uiteraard met DIE prachtige Fairlightsound ;-)
Tja, als je met zulke adviezen komt, kom dan gelijk met een Iz Corp Radar S-Nyquist, jonge! :engel: ;)
(beschikbaar en betaalbaar is die Fairlight nou niet echt. Om over 'overkill' nog maar niet te beginnen... een HD24 is 2x zo goedkoop en ook al overkill...)

@Prosynq; die Korg D888 is 569 (+8 euro verzenden) bij Thomann.de! (en op Speurders.nl staat er 1 voor 385!)

Back