Logic 7.1.1 Sync probleem

GeitenBreijer

1 knar
Ik heb sync problemen met mijn logic 7.1.1.
Graag zou ik mijn Roland apparatuur willen syncen middels een novation drumstation die ik hier heb staan.

Dat werkte vroeger altijd (wel andere versies van logic), maar nu loppt het echt onstrak.
Ik zend midi clock data en heb daarvoor de Unitor AMT8 en de midi op de MOTU 828 gebruikt, maar beide zelfde probleem.

Als ik bij midi sync preferences de "all midi output waarde" aanpas krijg ik hem wel strak terwijl hij loopt. Start ik dan opnieuw dan ist weer out of sync.

Het tempo loopt wel goed, alleen startpunt lijkt een delay op te zitten.

Iemand een suggestie?

ik had pas weer dat midi en audio not synced popupje .. dat kan je verhelpen door in de motu control ergens adat te selecteren. Zal niet precies hetzelfde zijn maar probeer het eens. Ik zit nu niet thuis dus kan je niet vertellen hoe dat ook al weer heet. Trouwens de support van motu via mail is erg oke.

Origineel geplaatst door radiance
Al gekeken bij song settings?
Yep, daar stel ik transmit midi clock in op de midi output waar de drumstation aan hangt.
Met de clock delay die daar staat wordt het er iig niet beter op.

ALs ik dan MIdi sync Preferences nog open en daar de all midi output delay verander dan krijg ik het strak, maar na een stoip start verandert dat weer...

ik denk ook niet dat het de midi interface is hoor .. bij mij liep de midi sync toen geloof ik ook niet strak .. en ik draai ook de midi via amt .. tis volgens mij toch echt de sync tussen audio en midi die er zooitje van maakt als er ergens iets scheef gesynced is .. ontkoppel je motu maar eens .. en draai audio core intern .. als ie dan wel strakt loopt ( alleen het midi gedeelte ) dan ligt het zeker aan de motu !

Origineel geplaatst door MadR
ik denk ook niet dat het de midi interface is hoor .. bij mij liep de midi sync toen geloof ik ook niet strak .. en ik draai ook de midi via amt .. tis volgens mij toch echt de sync tussen audio en midi die er zooitje van maakt als er ergens iets scheef gesynced is .. ontkoppel je motu maar eens .. en draai audio core intern .. als ie dan wel strakt loopt ( alleen het midi gedeelte ) dan ligt het zeker aan de motu !
Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Enige probleem is dat mn mac achter een wand staat waar ik hem niet kan horen, maar zal dat eens kijken of ik dat kan proberen.

Had nl een FW410 vroeger, en daar ging het wel altijd goed mee, dus kon idd best iets in combinatie met die MOTU zjin.

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Enige probleem is dat mn mac achter een wand staat waar ik hem niet kan horen, maar zal dat eens kijken of ik dat kan proberen.

Had nl een FW410 vroeger, en daar ging het wel altijd goed mee, dus kon idd best iets in combinatie met die MOTU zjin.

je kan interne geluid ook via de audio drivers in logic instellen hoor .. dan moet ie de core audio effe resetten en voila ..

Origineel geplaatst door MadR
je kan interne geluid ook via de audio drivers in logic instellen hoor .. dan moet ie de core audio effe resetten en voila ..
Je bedoeld dat ie dan de onboard sound card laat horen toch?
Dat wordt lastig want die kan ik hier niet horen :)

Maar ik was nog een ding vergeten te zeggen:
Als ik hem vanaf positie 1.1.1.1 start gaat het goed, midden in een song gaat het fout (wel op de beat startende uiteraard)

Als ik bijvoorbeeld midden in een song start zeg bijv op 33.1.1.1 dan gaat het fout.
Start ik hem iets later, op 33.1.1.83 dan gaat het goed.

De delay slider in mijn sync instellingen box levert ook geen merkbaar verschil op.

Je bedoeld dat ie dan de onboard sound card laat horen toch?
Dat wordt lastig want die kan ik hier niet horen :)

Maar ik was nog een ding vergeten te zeggen:
Als ik hem vanaf positie 1.1.1.1 start gaat het goed, midden in een song gaat het fout (wel op de beat startende uiteraard)

ja die bedoel ik .. heb weinig geslapen .. gaat ten koste van schrijven
heb je 2 apparaten die qua midiclock moeten syncen ? dan kan je horen of ie wel of niet strak lopen als onboard audio gebruikt die je niet kan horen

maar je kan natuurlijk ook effe in die motu control de opties bij adat veranderen ..

Maar wat moet ik waar selecteren volgens jou qua ADAT?
WIl het best even proberen nl :)
vervelende is dat ik niet thuis zit .. dus ik moet een beetje gokken
tis iig in de control van de motu .. dus niet die mix app van hun ..

control heeft 2 tabbladen en kan je op 1 de outputs bepalen .. daar zit ook ergens iets met adat .. andere tabblad is iets met pedalen kan ik me nog herinneren ..

Bedoel je de clock source?

kan daar de sample rate, clock source, default stereo input, def stereo output, optical input, optical output en phones veranderen

De opticals staan nu op ADAT.
Bedoel je dat daar iets anders gelecteerd zou moeten worden?

Bedoel je de clock source?

kan daar de sample rate, clock source, default stereo input, def stereo output, optical input, optical output en phones veranderen

De opticals staan nu op ADAT.
Bedoel je dat daar iets anders gelecteerd zou moeten worden?

kan je ook iets anders op adat zetten ? ik zou iig effe de huidige instelling opschrijven en wat proberen .. de verandering was volgens mij niet echt logisch .. iik bedoel ik gebruik geen adat en het lag toch vermoedeliijk daaraan ... maar het verschil was wel meteen duidelijk ..

en ? zit nu thuis en bedoelde de MOTU audio setup ..

die optical input staat bij mij ook op adat .. stond die bij jou al daarop ? of heb je hem daarop gezet ?

clock source is bij mij intern en sample rate staat op 44100 .. ik heb alleen niks gesynced op het moment
al vermoed i kwel dat dit de laatste goede setup is waar een maand geleden nog me 30 mee syncte ..

Ik heb ook dergeljike instelling, en zou ook niet weten wat ik er zou moeten veranderen, zonder mn hudige audio setup te veranderen.

Maar kwam wel achter iets anders :

Als ik een nieuwe lege song open gaat alles goed, ook verder op in een song.

Als ik een bestaande zware song vol met audio instruments en plugins open dan gaat het fout, dan gaat de audio van logic behoorlijk achter lopen.

Als ik dan alle plugins bypass gaat ie wel weer steeds strakker lopen.
Is er een manier om dit te voorkomen?

Back