electro-track: Rodg-On My Command

olafmol

[EXPANSIONS]
ok mensen, net ff de bijna final mix geupload van een nieuw electro projectje waarmee ik met een vriend van me bezig ben.....de vocals zijn van Rodg, door de effecten van de korg ES1 gehaald.....verder is de baslijn een pulse sound (aangepaste rob papen sound ;) en komen de chords en de lead van de Pentagon VSTi. De 808kit is een sampleset uit redrum door de PSPVintagewarmer gehaald....

ben benieuwd wat jullie denken!

http://www.expansions.nl/filez/rodg-onmycommand(mix3).mp3

Olaf

lekkere RetroSound, olaf!!

Af en toe misschien iets te druk (bijv. met die claps gedurende een aantal maten op iedere 16e noot) Maar verder prima, cleane sound!! Tenminste een keer geen overdosis galm!!

Met die handclaps ben ik het eens: dat vind ik net iets te veel van het goede. De 'langgerekte' synth geluiden vind ik iets te veel herhalen.
Maar de 'drum sectie' vind ik wel geslaagd.
bijzondere bitrate trouwens, 151.2:eureka:

Lekker elektro ja. Neigt naar industrial zelfs. Misschien iets lang. Vind die 808 set wel geinig passen hierbij.

Past zo op de plaat.

ja die claps.....ze zijn gewoon iets te hard in die break denk ik.....zal er es ff wat aan werken qua volume...

wat bedoel je met langgerekte synthsound? die chords of de lead sound?

heb hier trouwens qua mix eens de Bob Katz regeltjes toegepast, en de gratis PSP vintagemeter ingezet om de mix ongeveer op 0 VU te krijgen....vervolgens de boel normalisen...zo blijft de dynamiek er nog lekker in en is het niet zo'n over de top superharde mix geworden.....eens wat anders zeg maar..bevalt me eigenlijk wel..zag nog wel dat er rond de 100Hz een "deukje" in de mix zit, zit em waarschijnlijk in de 808kick die nogal veel subsoon heeft waardoor die "ooompphhh" niet echt op crappy speakertjes uit de verf komt...wat denken jullie? moet ik daar nog wat aan doen of moet ik er maar gewoon vanuit gaan dat deze track over een fijne PA moet worden afgespeeld?

Olaf

Ik mis de variatie/breaks in de drumpatterns en sounds...

Ik ben het eens met de kritieken, en de 808 heeft ook niet echt oomph op mijn AKAI Witte Hallen uitverkoop speakers, maar je moet zelf maar kijken wat je er mee doet, het is niet echt storend.

De langgerekte sweep melodie mag misschien wel een keer gevarieerd worden inderdaad.

Maar ik begin electro wel steeds leuker door dit soort tracks op het forum, deze heeft ook weer zo'n mooi melancholiek gevoel.

Toen ik de eerste 5 seconden van de track beluisterde dacht ik even een ouwe Bunker produktie te beluisteren maar dat was dus na die 5 seconden dus niet het geval.
Tja, op de produktie heb ik niets aan te merken. Dat staat allemaal als een huis.

De track op zich doet mij eigenlijk niets.
Koel en duister, dat wel. Maar de compositie an-sich vind ik niet iets bijzonders hebben.
Het heeft niets pakkends, niets verrassends en het gaat eigenlijk maar een beetje kabbelend door.
't Is een soort cliché electro-track.

Wanneer kom je weer met die heerlijke deephouse tracks, Olaf?
Daar ben je echt een meester in!

R.
(Schoenmaker blijf bij je leest?)

gelukkig ben ik geen schoenmaker ;)
dat doorkabbelen kan ik me wel deels in vinden, al vind ik dat soms ook wel weer typisch voor electro stuff....ik ga er nog wel ff aan werken.....deze week ook ff het origineel afmixen..dat is heeeel anders...veel meer experimenteel...

Cool Olaf complimenten!
Electro rulez!
kocht vroeger altijd de platen,
blijft goed!
Voor mij nostalgie, ben jij ook een dertiger?;)
Ben het niet eens met de kritiek...dit is ELECTRO!

Mikemix.

yups ben een dertiger...geef mij al naafish - the soul en ik ga uit mijn dak ;)
heb nog best wel veel electro dingen van vroeger liggen....vooral op mijn RM1x rolt er al snel soortgelijke dingen uit...ga binnenkort wat meer oude dingen opnieuw afmixen.....sorry funxiun ;) ;) ;)

Origineel geplaatst door olafmol
heb nog best wel veel electro dingen van vroeger liggen....vooral op mijn RM1x rolt er al snel soortgelijke dingen uit...ga binnenkort wat meer oude dingen opnieuw afmixen.....sorry funxiun ;) ;) ;)

Ga vooral je gang :)
Ik ventileer alleen een mening. En toevallig was 't de mijne :)

R.

weetik joh! wordt ook op prijs gesteld!

yep ook ik ben een 30-er.. Ik baal alleen dat ik in die tijd niet electro 12"es heb gekocht.. Nee, ik moest weer zonodig reggae/dub kopen.. Ook lekker, maar elektro is ook errug tof.

Origineel geplaatst door olafmol

Nice!!
Als je een cdtje hebt afgemixt, laat maar weten....
Heb altijd interesse in Electro!!

Laat maar weten Olaf.

Groeten,

michael.

Toffe track, zondermeer.

Alleen mis ik een synth lijntje dat de track echt laat lopen.

Ik draai op het moment de electro mix van Dave Clarke grijs dus verwacht binnenkort de eerste electro track van BasicSystem.

Dan mogen jullie lekker commentaar gaan geven.

groeten

Basicsys

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik draai op het moment de electro mix van Dava Clarke grijs dus verwacht binnenkort de eerste electro track BasicSystem.
Dan mogen jullie lekker commentaar gaan geven.

Ik zit al te handenwrijven! :duivels:

R.

Back