electro-track: Rodg-On My Command

[track update] Rodg - Progression (electro)

[track update] Rodg - Progression (electro)

ok dan gisterenavond met de originele versie bezig geweest van de Onymcommand-remix..... deze track is door Rodg op een RM1x gemaakt, met een vermona DRM1 en Electribe ES1.... we hebben de hele boel compleet overgezet als midi naar Nuendo en daarin de track opnieuw gemixed en gearrangeerd....... dit is het resultaat:

http://www.expansions.nl/filez/rodg-progression(rm1xv2).mp3

het is een soortement van epische sci-fi electronica electro track geworden, 10 minuten lang...... behoorlijk freaky zeg maar.... we gaan er waarschijnlijk nog 1 keer een mix van maken, en nog een dansvloer-edit die wat meer op de dansvloer gericht is (duh!) ;)

Olaf

Origineel geplaatst door STicKX
lekker trekje olaf, die claps kunnen idd iets zachter als ze op de 16e toer gaan :)

nice! :halleluja

thanx! over welke versie heb je het nu? de onmycommand mix of de progression mix?

Olaf

Heel anders dan de vorige mix maar klinkt wel af!
Ik vond de vorige versie eigenlijk beter/interessanter. De vocoded stem en de sounds zijn veel mysterieuzer/spannender dan in deze mix.

En waarom nog een dancefloor remix maken? deze is goed dansbaar! ik vind speciale dancefloor remixes bijna altijd slechter doordat 't dan makkelijker klinken moet zodat er niet teveel "nadenkend" geluisterd hoeft te worden en het gewoon hapklare brokken zijn geworden. Comppromissen worden gesloten en daardoor word het arrangement vaak ontkracht.

Maar wel een toffe track hoor!
:koffie:

en ja hoor weer zo'n vrolijk plaatje :D

klinkt iig erg vet en Gigolo International was het eerste label wat in me hoofd opkwam ...

zankjoe! da's nie slecht lijkt me ;) zal ome Hellmut eens contacteren.... we hadden gigolo en ersatz in ons hoofd..xerox had ook al interesse....eigenlijk wel NL labels supporten natuurlijk ;)

Olaf :halleluja :halleluja :halleluja

ach ja, een dancefloormix voor Gigolo is snel gemaakt: gewoon 4/4 technobeat eronder (zo'n typische duitse) en je bent klaar.
Laat Gigolo toch links liggen en begin bij de koele nederlandse labels :)

nou het black label van xerox/kidgoesting had interesse in de oude demotrack, dus wie weet! ;)

het origineel spreekt mij persoonlijk meer aan
alleen die clapjes nog aanpassen
vind ik het een wereldnummer!
maarja... ik heb geen label ;)

die 2e track heeft een beetje een vage intro... het lijkt of de timing niet helemaal klopt.. maar dat zal wel weer aan mij liggen.. en bij de eerste track krijg ik meer het 'electro' gevoel.. echt lekker. De kick klinkt ook veel beter in de 1e versie. Bij de 2e is het een plop, beetje veel compressie? Nee, schrijf mij ook maar in voor de 1e versie :) Succes met labelen verder..

Electro uit de pc.. !! 8)

Haha Rodger the pimp in the house. Dooope! Ik wil dit 'n keer live zien! Wat dacht je van 'n kleine Theehuis-gig, Mocky-style?

nou daar zijn we wel eens over aan het fantaseren, zo'n live set...haha..ja lijkt me ook wel wat...kan ik me verstoppen achter de gear terwijl rodger met z'n pimpoutfit in een mic loopt te bleren ;)

thankx voor de feedback trouwens allemaal..ga het meenemen....

die intro bliepjes starten idd niet op de 1e tel...wat het alleen maar des te freakier maakt....

overigens geinig om te merken dat er 2 scholen van electro liefhebbers bestaan: die van de harde snelle simpele electro, en die van de vreemde vage meer melodische zeg maar....maargoed...daarom zijn er ook 2 heel verschillende tracks uitgerold....

Olaf

Origineel geplaatst door krz
die 2e track heeft een beetje een vage intro... het lijkt of de timing niet helemaal klopt.. maar dat zal wel weer aan mij liggen.. en bij de eerste track krijg ik meer het 'electro' gevoel.. echt lekker. De kick klinkt ook veel beter in de 1e versie. Bij de 2e is het een plop, beetje veel compressie? Nee, schrijf mij ook maar in voor de 1e versie :) Succes met labelen verder..

Electro uit de pc.. !! 8)

dat van die plop herken ik, maar alleen uit mijn vage pc boksjes....waarop heb je geluisterd? op mijn monitors KNALT die kick er namelijk uit, idd vooral vanwege de compressie.....ik denk dat over een fixe PA die kick echt heel erg goed klink...hard en afgemeten.....

Olaf

Back