[Rhodes] Cold

Jeroen

Music!
Vorige week met mijn trio de studio in gedoken, en dit is een van de tracks:

Cold

Check it uit, en laat me weten wat je vind.

Laatst gewijzigd:
Dit is nou mooi! Heerlijk!

Het gaat maar door, geweldig!

Mooie sfeer, mooie sound, kan niet beter!:halleluja

Lekkere sound, mooie open mix. En je rhodes spel is gewoonweg weer uitstekend!

Wat is overigens de intentie van deze track? Voor mijn gevoel is er in het intro en uitro een herkenbaar thema en sfeer te vinden, de rest er tussen in is meer een lang solo stuk over een goed gekozen akkoordenschema. De opbouw ervan is vrij aardig, de climax mag naar mijn idee nog wel heftiger.
Verder zat ik te wachten todat er halverwege of op 2/3 van het stuk een lekkere afwisselende groove de kop op zou steken, maar helaas.... ik mis eigenlijk in dat hele stuk een echt goed lopende groove: de drummer speelt lekker, de bassist speelt lekker, jij soleert prima, maar het groovet net niet helemaal naar mijn gevoel (net iets te tam).

Thanks for the comments.

Dr. Ripshaw: ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Wellicht leuk om dit te vergelijken met een oude opname uit de repetitieruimte (inclusief alle fouten):

Cold (Rehearsal)

Grtz,
Jeroen

Erg fijn. Ik mis wel een beetje een lead, trompet, saxofoon of zang ofzo... Dan zou het wat minder "achtergrondmuziek"worden.
Maar erg lekker:okdan:

Ben het een beetje met dr Ripsaw eens, maar ergens is het me volkomen worst, het is absoluut top gespeeld en groovt zeer zeer zeer lekker. gewoonweg top spel, en ik vind het zeker niet achtergrondmuziek omdat er zulke lekkere phrases in zitten en de harmonie spannend is. Kan ik helemaal van genieten!

meer!!

mooie Rhodes sound ook, een beetje "clicky" zoals de mijne ook doet, maar jij hebt er meer "bell" in. Wat gebruik je verder? Klinkt naar een Fender versterker met een tikkie gruis erin?

Thanks.

Op deze opnamens heb ik stiekem een Clavia Nord Stage 76 gebruikt ;-) Ik heb zelf twee Fender Rhodes piano's (een 73 en een 88 met midi), maar die staan in mijn studio op zolder, dus die neem ik niet even mee naar een studio. Ik gebruik op de Stage een versterker simulatie waarbij ik de drive een klein beetje heb opengedraaid.

Hier vind je nog meer opnamens van dezelfde sessie:
Meer...

Grtz,
Jeroen

blasfemie!! ;) haha, ik heb een Nord Electro, die gaat altijd mee naar sessies en oefenen, maar op enigszins goede of leuke concerten sleep ik m'n Rhodesje ook de deur uit, vroeger zelfs met Fender Bassman, maar ik heb nu een klein AER versterkertje van 7kg waarover de Rhodes fantastisch klinkt, dus misschien gaat de Fender eruit.

hier:
http://rapidshare.com/files/26264010/Ludwig_Micha_Moritz_Roald_Feelslikemakinlove.mp3

kun je een oefenruimte opname van mijn toenmalige kwartetje downloaden, we spelen daar "feels like making love", het was een geweldige dag, had mijn echte Rhodesje ook bij me. Kom nog niet helemaal bij je in de buurt qua spel...nog 40 jaar oefenen haha

ohja..om te downloaden klik je onderaan de pagina op "free", dan moet je een code natypen en op download klikken (niks betalen dus!)

EDIT ach, zie aan internetadres dat je JEroen van Zutphen bent...was je niet ook in de Rhodesgroep actief?

Yes, je hebt me geidentificeerd ;-)

Ik heb ook een Electro gehad. Ideel voor repetities. Helaas is de Stage een stuk zwaarder. Hoe hard kan dat versterkertje? Ik hoor er goede dingen over. Ik gebruik nu een Dynacord AM12. Kan echt knoerthard, en voor iedere gig waarvoor er geen PA is heb ik er genoeg aan. Maar met name acoustische piano's klinken matig. Dus zo'n AER zou leuk zijn, maar die 60 watt...

Klinkt leuk die opname!

Grtz,
Jeroen

Klinkt erg OK.

Vind alleen dat de mix in het hoog wat vlak klinkt.

klinkt lekker!
Blij dat deze muziek nog gemaakt wordt.

't Mag wat mij betreft wel wat spannender allemaal. 't Neigt een beetje achtergrondmuziek te worden.

Maar wie ben ik? :)

of t achtergrondmuziek is of niet ligt aan de waarnemer mi..

petje af hoor, de jazz druipt er van af!

Back