kleine synth voor orchestrale geluiden?

fabrizio

Ingeburgerd
bestaat er, in de prijsklasse van de Alesis Micron, een vergelijkbaar ding voor realistische sounds / samples van orkesten, strijkers, blazers, percussie, de hele rimram? je merkt het aan mijn vraag: ik ken er eigenlijk niet zo veel van en gebruik keys om nummers van arrangementen te voorzien. ik heb een alesis micron en voor die prijs is dat wel een hele meneer, lijkt me. bestaat er dus in diezelfde prijsklasse een bakje voor realistische sounds?

Meest realistisch is een sampler.

Anders misschien een ROMpler van KORG, Yamaha, Roland?

Voor die prijs heb je iig softsynths/librarie die eng goed realistisch zijn.

Pak dan liever een Korg Micro-X. De MM6 vind ik zelf nogal magertjes, de Micro-X is in feite een complete Triton Le.

Overigens heb ik je topictitel even duidelijker gemaakt.

voor een korg micro x, die er inderdaad interessant uitziet voor een leek als ik, zit je toch alweer aan 700. kan het goedkoper? (cfr. Micron?)

een sampler met orchestral cd's, zeggen jullie, kunnen jullie er een paar noemen? (merk, type?)

thanks!

Origineel geplaatst door fabrizio
voor een korg micro x, die er inderdaad interessant uitziet voor een leek als ik, zit je toch alweer aan 700. kan het goedkoper? (cfr. Micron?)

een sampler met orchestral cd's, zeggen jullie, kunnen jullie er een paar noemen? (merk, type?)

thanks!

Akai S5000 , Prijs ca 400 euro
Emu E5000, Prijs ca 350 euro
Emu Esi_4000 , Prijs ca 150 euro

Je kunt op het net veel geluiden halen maar je kunt ook een
cd-rom kopen ( nieuw/tweedehands ) met orch geluiden.

Emu heeft een cd met geluiden van de Proteus 1,2,3 en orbitmodule
verder kun je ook denken aan de Emu Emulator_x combi van hardware en software.

Orch CD-Rom

http://www.bestservice.de/detail.as...ra/advanced_orchestra_set/926815a83p83p79p176

Deze vind ik zelf heel goed en realistisch klinken. Is wel een sample-based VST instrument. Ik werk zelf met de gold edition maar die is meteen een stukje duurder. Luister eens naar de demo's die online staan zou ik zeggen.

Succes met je keuze. 8)

D'r staat een emu virtuoso 2000 module op speurders.nl. Een rack module met 2 EMU geluidroms tjokvol orchestrale geluiden. Nou ben ik daar zelf niet groot fan van, maar de module klinkt prima.

Als het op een PC/Mac mag als plug-in tegen een redelijke prijs (onder 500 euro) :
- MOTU Symphonic Instrument
- Garritan GPO
- Miroslav Philharmonik

Als het een (2e hands) hardware bak moet zijn :
- Emu Virtuoso2000
- Roland JV1080/2080/XP80/XV3080/5080 enz, eventueel met Orchestral expansion kaart
- hardware sampler met orchestral CD-Roms

Mijn ervaring is dat er nooit echt overtuigende klanken komen uit hardware. Als ze eenmaal sustain staan blijven ze nep klinken.

Dus samples, vooral op software gebied is er erg veel te krijgen ( is boven al genoemd).

Uiteraard gaat het er maar net om hoe ver het realisme moet gaan.

Origineel geplaatst door fabrizio

thanks!

De micro X is nu bij feedback 569 en dat lijkt me een nette prijs voor wat je ervoor terugkrijgt.

Succes met je zoektocht!

ik twijfel op dit moment tussen
Korg Micro-X
Roland Juno-D
Roland GW-7
Korg X-50
Yamaha MM6

tips om mijn shortlist te verkorten? (misschien nog eens herhalen dat ik niet op zoek ben naar moderne R&B en dance sounds, maar in de eerste plaats naar allerlei piano's, orgels, strijkers, blazers, percussie, orkesten, ...)

Ik snap het even niet meer... Alle synths die je noemt zijn alledaagse machines die helemaal niet toegespitst zijn op realistische akoestische geluiden!

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik snap het even niet meer... Alle synths die je noemt zijn alledaagse machines die helemaal niet toegespitst zijn op realistische akoestische geluiden!

ik ging ervan uit dat de hedendaagse toestellen de beste samples bevatten. heb ik dat fout? ten tweede keek ik ook naar datgene wat in de winkels te zien is momenteel.

Back