Logic > Sounddiver Autolinken / Tutorials op het web?

bikkel

Everything is on the One
Hoi ik ben tegenwoordig aan het prutsen met Logic aangezien dat zo fijn werkt met Sounddiver en ik er veel goede verhalen over hoor, ik kan hem nu als sequencer gebruiken zonder problemen maar aangezien mijn antieke Six-Trak geen sysex uit zendt wilde ik dus via Sounddiver knop bewegingen opnemen in Logic (de Six-Trak ontvangt wel SysEx), dat moet dus via Autolink ofzo maar ik heb dat nog niet aan de praat gekregen.

Ook zit ik nog te kijken hoe ik bijvoorbeeld VST effecten en instruments aan de gang kan krijgen, en wat de mogelijkheden zijn van het Environment in Logic.

Voor het environment kan ik iig wel een goede tutorial gebruiken, aangezien het op mij overkomt als een soort MIDI-bouwdoos waar veel uit te halen valt als je het kent.

Zit die six-track wel als device in sounddiver? (Zal FF gaan kijken, weet niet wat six-track voor iets is.)

Ik weet helaas nog niet zoveel van sounddiver, ben er wel mee bezig, dus ik zal dit onderwerp met veel belangstelling gaan volgen.

Ik gebruik sounddiver om de dx7 II-FD te editten, maar wat je precies met die autolink in Logic kan, ben ik ook nog niet helemaal achter.

Ik weet wel dat mijn mc303 niet in sounddiver zit, en dat je ook een soort editor in een environment van Logic kan bouwen. Je kan namelijk ook sysexcodes toewijzen aan buttons en faders.
Dus dat zo'n environment een midibouwdoos is, kan je inderdaad wel zeggen.

De Six-Trak is een van de eerste synthesizers met MIDI van Sequential Circuits, en de eerste multitimbrale synthesizer die voor normale mensen betaalbaar was.

Hij wordt goed door sounddiver ondersteund, hij dumpt gewoon alle 100 zijn patches en die kun je dan editen in sounddiver, en je zou dan via sounddiver weer knoppen kunnen toewijzen (denk ik), dus dat werkt goed.

Alleen dat autolinken naar Logic dat snap ik dus niet, want je kunt ze niet naast elkaar draaien omdat ze allebei de MIDI poort gebruiken, dus moet Sounddiver IN Logic gedraaid worden, net zoals je Reason kunt Rewiren in Cubase.

Je moet in je environment een autolink plaatsen. Je kan beide progs gewoon naast elkaar draaien. Als ik dan de sequence laat lopen en ik edit het geluid in soundiver, gebruikt hij dat geluid dat in de editbuffer staat.

Ik weet alleen niet hoe je die knoppen kunt toewijzen om in Logic te gebruiken.

*newbie alert*

Ik heb een autolink in het Environment gezet, verder er nog niks mee gedaan, hoe gaat het nu verder? Ik heb Sounddiver nu opgestart naast Logic, maar hij lijkt niet echt te gaan communiceren met de Six-Trak terwijl dat voorheen wel goed werkte.

mm volgens mij heb je die hele enviroments niet nodig.
Sounddiver autolink zorgt voor een update van je synths.
Als je bijvoorbeeld een Mq in je sounddiver heb gevonden kan je deze via set auto.... nog wat direct in Logic aanroepen als zijn juiste midi out port enzo.

Anyway je moet wel iets met auto -thru kunnen vinden en dat kunnen opnemen.

Die sixtrack heeft trouwens wel de mooiste demo seq's voor zijn tijd ;-)

Die sixtrack heeft trouwens wel de mooiste demo seq's voor zijn tijd ;-)

Yep, 6-parts multitimbraal, het is dat het verder zo'n lelijk ding is anders was het zeker een hit geworden met die demosequence.

Maarreuh, hoe zet ik die Sounddiver auto-link nou aan?

Orgineel geplaatst door bikkel

Yep, 6-parts multitimbraal, het is dat het verder zo'n lelijk ding is anders was het zeker een hit geworden met die demosequence.

Maarreuh, hoe zet ik die Sounddiver auto-link nou aan?
gewoon in logic ergens in settings -) midi interfac com -) use autolink with (staat meestal al aan)

open sounddiver (als het goed is hoor je plop geluid - syns autolink - als je audio hebt)

en dan in sounddiver set logic instrument nadat je de sixtrack heb geselecteerd

terug in logic kan je die dan vinden onder (op track klikken rechter muisknop en dan effe zoeken -) staat ergens die sixtrack als het goed is)

Hmmm ik kom net tot de ontdekking dat de six-trak gewoon MIDI CC's ondersteunt dus dan heb ik sounddiver nog niet eens direct nodig (waarom staat dit niet in de handleiding???)

Ik ga ff verder spelen met die CC's en dan kom ik nog ff terug op het Autolink verhaal.

Hmmm ik kom net tot de ontdekking dat de six-trak gewoon MIDI CC's ondersteunt dus dan heb ik sounddiver nog niet eens direct nodig (waarom staat dit niet in de handleiding???)

Ik ga ff verder spelen met die CC's en dan kom ik nog ff terug op het Autolink verhaal.
tja verbaast me niks
is een goede bak hoor !

tja verbaast me niks
is een goede bak hoor !

Heb je d'r toevallig ook een gehad? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ie nou echt waard is, ik heb het ding gewoon meteen gekocht toen ik hem zag.

Ik vind het wel eeuwig jammer dat je niet 6 individuele outputs hebt zonder te gaan solderen......anders waren het 6 analoge monosynths in 1 bak.

Heb je d'r toevallig ook een gehad? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ie nou echt waard is, ik heb het ding gewoon meteen gekocht toen ik hem zag.

Ik vind het wel eeuwig jammer dat je niet 6 individuele outputs hebt zonder te gaan solderen......anders waren het 6 analoge monosynths in 1 bak.
nope een keniis van mij wel (marcel hol) en die heeft hem aan Ferry K verkocht. maar ik wel de demo''s gehoord en die waren erg mooi.

Ik denk dat ie iets van F600 kost ofzo

Ai, ik heb er 850 piek voor betaald.

Zag er wel als nieuw uit en de handleiding zat er bij. Jammer dat ik de Commodore64 software heb laten liggen, dat was toch extra waarde bij een eventuel verkoop.

Maar ja, als ik dat niet had geboden had iemand anders hem gekocht die het zelfde had geboden en had ik dus niks.

nou laat ik het zo zeggen dat ik dit ooit als openings prijd heb gezien maar F850 is ie zeker waard

en unison mode is erg mooi

Nog FF over die autolink: Wat voor nut heeft een autolink in een Logic environment dan?

goeie vraag
maar zoals ik al eerder had gezegd weet ik alleen dat je sounddiver instrumenten direct in logic staan mits ze allebei te gekijk lopen

wat het voor de rest doet met enviroments doet weet ik niet

Er is wel een site met verschillende enviroments voor bepaalde midigear

ik geloof dat het

www.sidekick.com

is

Orgineel geplaatst door wiener303
Nog FF over die autolink: Wat voor nut heeft een autolink in een Logic environment dan?

Zover ik weet is het om een track van je synth in logic te laten lopen en dan je geluid met sounddiver te bewerken.

Maarru weet iemand nou al hoe het werkt ?? Want ik krijg het ook niet voor elkaar ??

Euhh tja als ik eerst Logic opstart en daarna SoundDiver miept ie in ieder geval niet dat de MIDI poort bezet is. Maar of ik nou ook echt de bewegingen van de knoppen kan opnemen weet ik eigenlijk ook niet.

Ik ga het vanavond eens proberen. Ik gok van wel, want Sounddiver integreert zich in het instrument, als ik op mijn Juno een program change doe dan weet SoundDiver dat ook en gaat ie automatisch mee.

Euhh tja als ik eerst Logic opstart en daarna SoundDiver miept ie in ieder geval niet dat de MIDI poort bezet is. Maar of ik nou ook echt de bewegingen van de knoppen kan opnemen weet ik eigenlijk ook niet.

Ik ga het vanavond eens proberen. Ik gok van wel, want Sounddiver integreert zich in het instrument, als ik op mijn Juno een program change doe dan weet SoundDiver dat ook en gaat ie automatisch mee.

t'Gaat mijn er om dat ik m'n Q kan bewerken terwijl hij midi van logic ontvangt. Zou je denken hij heeft een Q met 59 knoppen waarom soundiver....het werkt gewoon anders dus een ander resultaat.

Ik zit ff te denken......dat heb ik volgens mij ook gedaan. Iemand op ICQ die ook een Alpha had wou weten hoe hij een bepaalde melodie kon namaken, dus die heb ik in Logic ingespeeld en tijdens het draaien van dat loopje heb ik nog zitten schaven. Maar of ie ook kan opnemen wat je tijdens het opnemen doet in SoundDiver weet ik dus niet.

Het werkt op zich wel lekker, Cutoff en Resonance kun je bedienen met een soort kruis, dus kun je met je muis allebei die parameters bedienen.

Back