midi latency in vista

amkrisis

Nieuwkomer
Hallo

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop naast mijn Powerbook, waar Vista op staat.
Nu wou ik hier ableton live 6 op draaien, maar ik merk dat de latency van de midi enorm hoog is.
Ik druk bv een toets in op men toetsenbord, en het geluid komt echt veel later (een halve seconde bv)
Ik heb hetzelfde probleem ook met een midi keyboard (via usb)

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Ik gebruik amper cpu volgens Live...

Kan dit een setting zijn bv?
Windows is terug een beetje aanpassen voor mij en ik ben er nog niet (terug) in thuis...

Wat voor een geluidskaart zit erop?
En wat voor drivers gebruik je ervoor?

Ik gebruik de onboard geluidskaart wegens geen drivers voor mijn M-Audio Firewire 410
Ik heb de drivers ook gewoon van de hp site.

HP Premier Soundâ„¢ high-definition audio 24-bits audio DAC (ik heb een nx9420 laptop)

Zou dit aan de geluidskaart kunnen liggen?
Ik dacht dat dit eerder een vista probleem was.

Even ter verduidelijking, het signaal komt echt traag door. Als ik een toets indruk zie ik ook dat vakje rechtsboven oplichten, maar dus opvallend later dan het indrukken zelf.

Klopt dat je geluid langzamer doorkomt, er zit immers geen asiodriver op de geluidskaart.
Vista zou ik zowieso nog even achterwege laten, ikzelf heb daar nog geen echte positieve berichten over gehoord. Veel fabricanten hebben nog geen drivers geschreven voor vista, daar moeten we dus op wachten.

Daarbij vreet vista enorm veel van je geheugen weg, dus zou het zonde zijn om over te stappen.
Ik zou je muziek appjes nu zeker nog op XP draaien.

Ik heb enkel Vista :) Dus ik vrees dat ik moet wachten.

Geheugen en cpu is geen probleem, dat heb ik te over.

Maar klopt het dan dat het lampje pas oplicht als hij het (geluid)signaal maakt en dus niet bij het ontvangen van een midi signaal?

Vista werkt hier prima voor audio....en heb zo wel meer positieve verhalen. Maar je moet natuurlijk ten alle tijden een fatsoenlijke audiointerface gebruiken die drivers heeft met Vista ondersteuning.

OP dat gebied kun je Vista het beste even links laten liggen inderdaad. Maar als je audio interface en al je applicaties Vista ondersteunen echt geen centje pijn hoor.

Welk lampje?

Je kan overgens asio4all proberen... Daarmee kan je lage latency halen met een onboard soundcard...

@acidfever, daar heb je gelijk in, heb inmiddels gelezen dat mijn geluidskaard ondersteund wordt, maar toch blijf ik bij xp...

Origineel geplaatst door djtt
Welk lampje?

Je kan overgens asio4all proberen... Daarmee kan je lage latency halen met een onboard soundcard...

@acidfever, daar heb je gelijk in, heb inmiddels gelezen dat mijn geluidskaard ondersteund wordt, maar toch blijf ik bij xp...

Ik bedoel het groene (of gele) vierkantje rechtsboven in Live dat oplicht als je een midi signaal creeert.

Maar het zal inderdaad aan de drivers liggen.

Ik ga die asio4all drivers eens proberen in afwachting van de m-audio drivers.
Ik zie dat ze net een driver voor een ander model uit hebben, en het is dan ook nog is 32bit (ik heb 64 bit vista), maar er komt dus toch schot in de zaak...

Back