Zoek iemand om synth-muziek te maken.

wesko

Artificial sounds R real
Weet jij wat een Eminent 310 is, speel je makkelijk, heb je ideeen, tijd, woon je in de buurt van de Zaanstreek, houd je van de Jarre-stijl, wil je aan een album werken, heb je spullen, weet je voldoende van mixen en recording, beheers je minimaal een stijl, kortom...

Ik zoek iemand die dezelfde smaak heeft als ik en bereid is om vrijdags het hok in te gaan om te spelen en te componeren om een album te maken. Mijn nadruk ligt op: sterke akkoordenschema's, dansbaar, instrumentaal, nummers van ca 8 minuten, niet extreem/ranzig, piano essentieel, electrische gitaar voor de wall-of-sound. Kruising tussen jammen en componeren.

Drop 's een mail.

sterker nog, ik heb een eminent 310 en wil er nog een of twee. ook heb ik twee EHM smallstone phasers en nog een berg andere apparatuur. Mijn nieuwste aanwinst wordt aanstaande woensdag de EMu XL-7 die Jarre live heeft gebruikt bij eht AERO concert. Verschillende sounds zijn te horen in oxygene 8 en het AERO nummer tegen het eind van het concert. Mijn stijl is die Jarre synth muziek maar dan meer dansbaar en ik heb gear en genoeg verstand van recording. Ik woon alleen in roermond, dus helaas.

Roermond... daar kun je lekker kamperen (NaWaKa ;-). Jammer hoor. Klonk leuk! Heb je werk van jezelf online staan?

Gut, dat er nog meer mensen zijn die zo'n bakbeest hebben. Ik heb er ook één....in topstaat. Ook een smallstone, en een indigo, 2 JD-990's, JD-800, VIntage synth en Techno expansieboard en een JV-1080. En nog wel meer. Ben ook groot Jarre fan, maar woon in Terneuzen, dus helaas..

Origineel geplaatst door ZmokE
Gut, dat er nog meer mensen zijn die zo'n bakbeest hebben. Ik heb er ook één....in topstaat. Ook een smallstone, en een indigo, 2 JD-990's, JD-800, VIntage synth en Techno expansieboard en een JV-1080. En nog wel meer. Ben ook groot Jarre fan, maar woon in Terneuzen, dus helaas..

Het bakbeest is lief!

WAT ????!!!! TERNEUZEN ??!!!!......... das vlakbij :D

Och...Hulst is niet veel verder hoor...:confused:

Hahaha..... ik bedoel dus Terneuzen en Hulst :D
Ben even op je site geweest. Je naam komt me vaag bekend voor, maar kan 't niet plaatsen.

Ken je Eric (van Huffel) ??

Hecht niet te veel waarde aan mijn site...die raakt nooit af.
Eric ken ik wel, jaren geleden stonden we met half Terneuzen en omstreken bij "de kreek". Eric was daar ook altijd bij.
Ik heb hem een jaartje geleden nog eens gesproken, en weet dat ie ook wat met synths doet.
Voor de rest zie hem nagenoeg nooit.
Enneh, m'n voornaam is wel Rini, maar m'n achternaam niet Rook. Das m'n bijnaam. Voor geval dat het dat wat onduidelijker zou maken.

Ik heb hem een jaartje geleden nog eens gesproken, en weet dat ie ook wat met synths doet. Voor de rest zie hem nagenoeg nooit.
Hij doet ook wat met synths........ die gek heeft zo ongeveer elk model Korg van de laatste 15 jaar op zijn zoldertje staan. Heb mijn vorige studiotje met zijn hulp gebouwd. Zie hem ook niet zo vaak, t'is een beetje een zonderling ;)

Het laatste openbare toetseneren dat ik heb gedaan was in een band waar hij bass speelde (en Tom Tramper uit Hoek op gitaar, mischien ken je die ook). Is al weer wat jaartjes geleden.

Origineel geplaatst door synthmann
bij de mono synth contest heb ik een kleine demonstratie van mij op mijn MS10 online staan, dat was het doel van de song.

http://members.lycos.nl/synthman/mp3/ms10synthmann.mp3

hier is de song.

ik heb het snel opgenomen, live en zonder quantizen. het is niet ver uitgedacht, gewoon wat op dat moment in me opkwam.

Errug leuk, hoe heb je die Jarre-bliepjes gemaakt? Met een doosje? Lekker vals af en toe! Zo'n doosje mot ik ook hebben!

De muziek is een beetje harmonies (als je de detune nie meerekent). Zie je niet veel (dat gewandel in een akkoord). Lekker ouderwets psssssshhhhjjjt erdoorheen, is wel een beetje "appelmoes op de spruiten" maar ik ben er ook weg van.

Ik zou zelf de detune uitzetten en de drums wat aanscherpen, wat sneller en je hebt een dijk van een Jarre-cloon!

Origineel geplaatst door bambamstudio
jammer dat je ver weg woont ......

Ja ik zit denk ik te dicht bij Amsterdam, en da's best alternatief volk, ik ben toch wat braver in mijn muziekstijl. De meesten die ik ken zijn wat ruiger qua zound.

Origineel geplaatst door bambamstudio
jammer dat je ver weg woont ......

Je hebt trouwens errug leuke spulletjes als ik het zeggen mag.

Re: Zoek iemand om synth-muziek te maken.

Origineel geplaatst door wesko
Weet jij wat een Eminent 310 is, speel je makkelijk, heb je ideeen, tijd, woon je in de buurt van de Zaanstreek, houd je van de Jarre-stijl, wil je aan een album werken, heb je spullen, weet je voldoende van mixen en recording, beheers je minimaal een stijl, kortom...

Ik zoek iemand die dezelfde smaak heeft als ik en bereid is om vrijdags het hok in te gaan om te spelen en te componeren om een album te maken. Mijn nadruk ligt op: sterke akkoordenschema's, dansbaar, instrumentaal, nummers van ca 8 minuten, niet extreem/ranzig, piano essentieel, electrische gitaar voor de wall-of-sound. Kruising tussen jammen en componeren.

Drop 's een mail.

Wormer? Da's niet zo ver van Hoofddorp toch? Lijkt me wel leuk om eens de koppen bij elkaar te steken :)

Re: Re: Zoek iemand om synth-muziek te maken.

Re: Re: Zoek iemand om synth-muziek te maken.

Origineel geplaatst door Marcel D

Wormer? Da's niet zo ver van Hoofddorp toch? Lijkt me wel leuk om eens de koppen bij elkaar te steken :)

Met zo'n Avatar moet het lukken he? Ik heb vrijdags vrij (zou iedereen moeten doen), kun jij dan ook? Je kunt hier komen of ik daar? Anders een za of zo. Mail anders effe prive.

ik heb de hele track, dus alle geluiden, ook de bliebs gemaakt met de MS10, 1 voor 1 de partijen in audio opgenomen.

Origineel geplaatst door synthmann
ik heb de hele track, dus alle geluiden, ook de bliebs gemaakt met de MS10, 1 voor 1 de partijen in audio opgenomen.

De MS10 ken ik niet, ik zal effe kijken wat dat is. Kan niet alles weten he (zo ontvluchtte hij).

Back