Q&A Tjeerd Oosterhuis?

Nee hoor, hij heeft laatst nog de helft van alle potentiële songfestivalliedjes gemaakt (en Bas v.d. Heuvel de andere helft).

Die nederlandse songfestival nummers zijn over het algemeen niet bepaald imposant geweest. Nu is het wel zo dat die oostbloklandjes elkaar de prijzen toespeelden, maar dan nog..

Ik had het over de liedjes waarvan er uiteindelijk 1 van is uitgekozen die door "de toppers" wordt vertolkt op het songfestival. Maar je hoorde in alle liedjes duidelijk de songfestivalkenmerken terugkomen, overdreven meerstemmige zang en dikke climaxen erin... brrrrr. Dat is natuurlijk ook taktiek, ga je teveel afwijken dan worden de stemmers bang en stemmen ze op wat het meest op de oude reut lijkt. Maar het moet binnen die grenzen weer wel zo imposant mogelijk :D
Muzikaal allemaal niet het toppunt, maar reken maar dat er geld in omgaat. En de producties waren best heel redelijk, hoewel iets te zoetig naar mijn smaak.

Het is al heel wat dat we dit jaar niet weer een correct donker zangeresje met een redelijke stem en een mooie jurk die kant opsturen, want inmiddels is wel bewezen dat we het daar niet mee gaan redden. Al blijf ik erbij dat we Bear Force One hadden moeten sturen als we dan toch voor de nichtenglamour gaan.

als we Within Temptation sturen hebben we alle stemmen van de oostblokkers

O ja, dat zou ook wel een idee zijn. Die oosteuropeanen zijn gek op gothic en rock en dikke kostuums.

Ik zie liever geupdate interviews van bv speedy J enzo dan die oudbollige tjeerd :gaap:

Tjeerd Oosterhuis? Da's inmiddels Goud van Oud, of niet?

Misschien maar toch, Tjeerd heeft wel verstand van zaken. Schijnt momenteel ook veel reclamewerk te doen.

Ik zie liever geupdate interviews van bv speedy J enzo dan die oudbollige tjeerd :gaap:

Ik niet. Waarom moet het nieuwbollig zijn (behalve synths, want die moeten dan weer oudbollig zijn :engel:)?

Nou ja, ik bedoel meer dat de meeste interviews uit 2003 zijn, ik durf te wedden dat de meeste allang de dingen niet meer zo doen als toen. Sorry dat ik Tjeerd als lijdend voorwerp gebruikte :P

Snap wat je bedoeld, maar misschien is het juist leuk te horen hoe toen werkte en men nu werkt, dus de verschillen tussen toen en nu?

Ik verwacht eigenlijk ook geen interview(s) meer. Het verzoek is al 2 jaar oud, maar men heeft nooit de moeite genomen om te zeggen dat het niet meer gaat gebeuren. Wat mij betreft mag er een :slotje: op.

Back