electro rock

kadee

Nieuwkomer
hey allemaal,

ben redelijk nieuw hier. ik hoop hier wat hulp te vinden in mijn zoektocht. ik ben een bassist en speel in een tweetal rock groepen (simian en Double Stacked ).
De laatste tijd begin ik meer een meer naar electro rock (of hoe het ook omschreven wordt) zoals klaxons,goose, infadels,magnus te luisteren.

ben nu op zoek naar een synth waarmee ik beetje kan proberen om die euhm electro impuls te krijgen :)

tips? aanraders? etc....

opgelet, ik ben een volledig synth noob en ben nog student met een beperkt budget ;)

mvg, K.

tja, dat kan zoveel zijn. ik zou kijken naar analoog of virtueel analoog.
wil je midi aansturing, juist op de toetsen zelf kunnen spelen, monofoon of polyfoon ?
en hoeveel wil je er maximaal aan uitgeven ?

Dat zijn wij inderdaad niet, en tis ook niet de inspiratiebron van de groepsnaam;)

terug on topic:
ik wil inderdaad zelf op de toetsen kunnen spelen tijdens de optredens, tzou wel mooi meegenomen zijn als ik via usb het keyboard kan gebruiken in sotwaretoepassingen zoals fruityloops en cubase. Maar das geen prioriteit.

maximum budget...100 - 200 euro... denk dus dat ik best op de tweedehandsmarkt wat kan rondkijken.

Zo bekend zijn toch ook weer niet...toch hier in belgie niet. krijgen meer vragen naar de link met millionaire en simian mobile disco. we maken iets totaal anders als dat andere Simian, dus ik stoor me er niet echt aan. Ik hoop dat zij dat ook niet doen :)

ben ff naar je myspace gaan luisteren, eerste nummer zat fijne basgroove in8)

iemand nog tips of aanraders ivb met mn eerste post?

roland TR-808
pure electrosound
en die rockt al van zichzelf
dus meer heb je eigenlijk niet nodig

Infeite kun je met elke simpele synth electro geluiden maken.. je moet wel een beetje vieze shit hebben neem ik aan..

Koop een goedkope synth/midi keyboard met software...

ik zou gaan voor een of andere analoge synth, maar dat ben ik..

Orienteer je een beetje, kijk wat rond op dit forum bv..

(Thanx:))

Als je een beetje nette computer hebt, zou ik je een geluidskaart en een midikeyboardje aanraden ,(kan b.v. al met een PIII 500mhz) .
Dan kan je op een relatief goedkope manier kennis maken met synths fx en sequensers , en vandaar uit verder kijken wat je wensen zijn.

Als hardware oplossing misschien een grovebox-alles-in-1-ding , om het eea onder de knie te krijgen .

Een analoge synth is zeker wel vet , maar het is meer een los instrument . Om echt arrangementen te maken heb je dan ook nog een sequenser of spooren recorder nodig.

Succes !

hey eerlijk gezegd, voor wat je wil uitgeven (100, 200 euro) ga je eigenlijk niks vinden dat een vet basgeluid a la goose kan produceren denk ik.

probeer een softsynth op de kop te tikken die je via je Cubase kan aansturen.

cheers!

Back