Acces Virus C system reset?!

1pauluzz1

Paul -"1" en -"uzz1"
Zo zit je op het ene moment lekker met je nieuwe koptelefoon in de avonduurtjes je Acces Virus C te bemannen, om je vervolgens af te vragen waarom hij blijft hangen.

Een aangeslagen toon bleef dus hangen waarbij wat ledjes in het rechtergedeelte oplichtten. De enige uitweg die ik zag was uitzetten, maar bij het opnieuw aanzetten kreeg ik iets in de trant van "low battery?" en "illegal ram".
Hij draait weer, maar ik denk dat hij vanuit het fabrieksgeheugen heeft gereset; al mijn zelf ingevoerde patches zijn weg namelijk. Erg jammer natuurlijk, maar gelukkig geen rampspoed (geluiden zijn te herschrijven en er zaten geen patches in die ik momenteel nodig heb voor een track ofzo).

Wie kent dit, waar ligt het aan en hoe is dit in de toekomst te voorkomen?

- Paul

(p.s., heb een aantal forumsearches gedaan maar daar kwam geen antwoord naar voren)

Ik heb welleens iets dergelijks meegemaakt, ik kon ook geen enkele upgrade erin laden zonder dat ie vastliep. Het bleek een kapotte Virus C te zijn en ik heb een nieuwe gehad.

Re: Acces Virus C system reset?!

Origineel geplaatst door 1pauluzz1
al mijn zelf ingevoerde patches zijn weg namelijk.

Je moet ook altijd Sysex dumps maken en goed bewaren. Ik doe dit altijd en zelfs per track die ik maak, maak ik een arrangement dump.

Ben op deze manier nog nooit een patch kwijt geraakt! :L

Bedankt voor de reacties, ik zal in de manual eens nalezen hoe die sysex dumps gemaakt kunnen worden.

Ik heb deze vreemde error nog een keer gehad, even vlug een foto van gemaakt.
De virus loopt dan dus vast en op de volgende foto kun je zien dat het ledje van de faser en van de delay/reverb als enige nog blijven branden en de '1' '2/3' ledjes van het lfo/modulator gedeelte blijven knipperen.

v1.jpg

Zelf dacht ik eerst aan een storing in de stroomtoevoer, aangezien de 12v dc in vrij gammel is. Maar bij navraag bleek dat vrij gewoon te zijn bij Virus C's. Dus, wie o wie ken dit en weet waar het aan ligt?

Bedankt!

Paul

Hey,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn virus ik heb hem al 4 jaar ongeveer en pas nu laat hij mijn arrangement niet meer van mij tracks in Cubase SX, ik heb alles nagecheckt van mn midi kabels tot cubase zelf en de virus. Wie o wie weet hoe ik de instellingen moeten hebben van bv: Cubase , Access Virus aansluitingen en instellingen...help my out Please!!:engel:

Ik heb wel eens gehoord van iemand die een Virus C nieuw had gekocht en veel last had van hangers.
Hij is er mee terug gegaan naar de winkel en daar erkenden ze een hardwarefout. Omgeruild voor een ander exemplaar en geen problemen meer.

Als je veel last heb van hangers op de Virus C (wat nogal veel voor schijnt te komen), dan zou je dit misschien wel eens serieus op kunnen vatten!

Toch maar even contact opnemen met Access Music!

Hey Subgroover

Ik heb nooit last gehad van hangers maar misschien weet iemand hoe ik die kleine c tje die ik zie wanneer ik met cubase SX mn track afspeelt dan komt die kleine c tje in de display van mn virus, dat had ik daarvoor nooit misschien iemand die weet hoe ik die kan afsluiten?? en wat dat is die kleine c tje..

Origineel geplaatst door Subgroover
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een Virus C nieuw had gekocht en veel last had van hangers.
Hij is er mee terug gegaan naar de winkel en daar erkenden ze een hardwarefout. Omgeruild voor een ander exemplaar en geen problemen meer.

Als je veel last heb van hangers op de Virus C (wat nogal veel voor schijnt te komen), dan zou je dit misschien wel eens serieus op kunnen vatten!

Toch maar even contact opnemen met Access Music!

Het is een 2ehands, maar ik zal idd eens contact opnemen Access Music. Bedankt hiervoor :okdan:

Nog maar even een vraag. Zojuist maakte ik weer een storing mee, mijn geluid maakte een vreemde twist. Het leek wel een soort van kortsluiting, een tekort aan voeding ofzo.

In dat geval is het verstandig om de Virus op een ander stopcontact aan te sluiten lijkt me. Als ik dat doe, bestaat er dan nog kans dat mijn pc en overige apparatuur schade oplopen mocht er weer iets vreemds voorvallen met de Virus? B.v. doordat hij wel is aangesloten via midi en audio kabels?

je moet daar wel mee oppassen ja ..

zelf heb ik t idee dat ik aardig wat hardware in mn oude pc heb gesloopt omdat t onder stroom kwam te staan via jacks die verbonden waren via de in/outs van mn geluidskaart.. zeker weten doe ik t niet want ben er eigenlijk nooit achter gekomen welk apparaat in mn setup veroorzaakte dat er dingen onder stroom kwamen.. het zou ook kunnen zijn dat t probleem in mn pc zat en via de jacks de rest onder stroom zette .. in ieder geval heb ik eens flinke opstoot van t front van mn compounder gekregen, lampjes op een machinedrum die gek gingen doen etc.

maar goed.. los van wat kapot pc spul waarvan ik niet zeker weet of stroom de oorzaak was, aangezien pc hardware sowieso snel kapot gaat, heb ik verder zelf geen schade gehad aan synths of andere apparatuur in mn setup.
maar ik weet zeker dat dit heel goed wel had kunnen gebeuren ..

als je echt persee nog wat met je virus wil kloten zou ik je midi keyboard er direct op aansluiten + koptelefoon in de outs

verder nergens op aansluiten als ie kuren vertoont zoals je eerder noemde

Back