Gezocht: Tweedehands Mixer

Status
Please reply by conversation.

Leendert

Gedeactiveerd account
Hallo Synthforumers!

Ik heb al een gitaarpedaaltje en zoek nu nog een leuke tweedehands mixer voor 200 euro of eronder. Liever geen behinger mixer gezien de verhalen, vandaar tweedehands anders valt er denk ik niet veel te krijgen? Ik vraag dit ook omdat ik er niet veel verstand van heb dus ik kan wel gaan kijken in winkels enzo maar dan zou ik echt niet weten wat ik nodig heb of wat goed genoeg is.

Wat ik nodig heb is een mixer die ik in een KLEINE ruimte kan gebruiken en die kan dienen voor het clippen van mijn bassline of kick, waar ik ook mijn gitaarpedaaltje op aan kan sluiten en misschien over een tijdje ook nog een synth op kan aansluiten en misschien ooit ook nog een mic met preamp ofzo. Voor de rest zal er de aankomende jaren niet veel bijkomen en als dat ooit nog wel zo is als dus de plannen veranderen dan koop ik wel een nieuwe mixer dat is helemaal geen probleem. Dus vrij minimaal (voor jullie) een klein mixertje. :)

Hardstikke bedankt alvast!

Groeten! :halleluja

Re: Gezocht: Tweedehands Mixer

Origineel geplaatst door Leendert
Hallo Synthforumers!

Ik heb al een gitaarpedaaltje en zoek nu nog een leuke tweedehands mixer voor 200 euro of eronder. Liever geen behinger mixer gezien de verhalen, vandaar tweedehands anders valt er denk ik niet veel te krijgen? Ik vraag dit ook omdat ik er niet veel verstand van heb dus ik kan wel gaan kijken in winkels enzo maar dan zou ik echt niet weten wat ik nodig heb of wat goed genoeg is.

Wat ik nodig heb is een mixer die ik in een KLEINE ruimte kan gebruiken en die kan dienen voor het clippen van mijn bassline of kick, waar ik ook mijn gitaarpedaaltje op aan kan sluiten en misschien over een tijdje ook nog een synth op kan aansluiten en misschien ooit ook nog een mic met preamp ofzo. Voor de rest zal er de aankomende jaren niet veel bijkomen en als dat ooit nog wel zo is als dus de plannen veranderen dan koop ik wel een nieuwe mixer dat is helemaal geen probleem. Dus vrij minimaal (voor jullie) een klein mixertje. :)

Hardstikke bedankt alvast!

Groeten! :halleluja

Je zou op zoek kunnen gaan naar een 2e hands soundcraft maar of je die voor onder de 200 krijgt betwijfel ik. Verder zou je voor die prijs toch echt beter richting behringer kunnen gaan kijken of doorsparen.

Bedankt jullie 2! Ik zal even aan beide vragen of ie nog verkocht kan worden! ;)

Origineel geplaatst door anoniempje
zo zie je maar, als je even zoekt is er genoeg te vinden alleen al op sf, even je ogen open houden, iedereen voor zijn dan heb je er zo een te pakken.

succes

Ja idd maar wat mijn probleem is ik heb dus de ballen verstand ervan tot nu toe, en wil iets waarbij ik mijn computer erin kan doen zodat ik met software kicks of samples via mn gitaarpedaal kan distorten en clippen en daarna weer terug in de mixer kan. Zal misschien wel bij allemaal kunnen ofzo maar dat weet ik dus al niet. Een beetje voorzichtig nog dus. Soundcraft is een goed merk heb ik gehoord en was daar wel naar opzoek. Ik had ook eerst iemand van allen&health gehoord maar dat is misschien iets voor over een paar jaar als ik wel wat meer geld heb. ;) :D

Nogmaals bedankt en ik stuur ze even een berichtje. :halleluja

TheVorTeX heeft mij trouwens zijn spirit folio SX aangeboden voor 250. Maar ik zit te duppen over zoveel monochannels. Is dat niet vervelend? voor basslines eigenlijk niet want die maak ik toch altijd mono en als ze niet meer mono moet zijn doe ik wel een stereoenchancer eroverheen met bepaalde "richting'' die ik m op wil hebben. Is dat dan erg of niet? :)

Zoveel mono channels maakt toch niet uit ? voor stereo pak je er gewoon 2, ik heb alleen maar mono channels op me mixer, je kan nooit channels genoeg hebben leendert :D. Altijd beter dan tekort komen.

welke spirit folio bied hij eigenlijk aan ? plaatje ?

Kheb alleen zn pm. Stond alleen in spirit folio SX kheb op google gezocht en stond uit 1996 en kheb op plaatjes gekeken maar ik wist niet dat er meer waren?

Zover ik weet is het deze:

Attachments

• soundcraft_spirit_folio_sx.jpg
    soundcraft_spirit_folio_sx.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 107
Oh das een mooie leendert, zeker voor 250 moet je die niet laten schieten. Veel meer auxen, uitgebreidere EQ, zelfs nog 2 stereo channels mocht je die echt willen hebben. Misschien in het begin aan de grote kant voor alleen kicks, alhoewel als je kicks gaat doorlussen ben je ook zo 3 mono channels kwijt. Maar je kan natuurlijk ook heel je software erop uit mixen, ik weet niet hoeveel outs je kaart heeft ? in elk geval kun je daar een flink tijdje mee vooruit zonder dat je meteen weer groter moet.

Oh das een mooie leendert, zeker voor 250 moet je die niet laten schieten. Veel meer auxen, uitgebreidere EQ, zelfs nog 2 stereo channels mocht je die echt willen hebben. Misschien in het begin aan de grote kant voor alleen kicks, alhoewel als je kicks gaat doorlussen ben je ook zo 3 mono channels kwijt. Maar je kan natuurlijk ook heel je software erop uit mixen, ik weet niet hoeveel outs je kaart heeft ? in elk geval kun je daar een flink tijdje mee vooruit zonder dat je meteen weer groter moet.

Kaart heeft 2 ins en 2 outs. :) Oke ik zei dat ik wel 230 kon missen tegen m maar dan word t toch maar 250 en dan ffe uitkienen ffe ons pa vragen of ik 10tje mag ofzo om te roken.. ;)

Alles is op te sturen ;) denk om dat ding op te sturen dat je +/- een 20 euro kwijt bent. Maar ik zelf zou altijd liever even zelf kijken, weet niet of dat mogelijk is voor jou.

Alles is op te sturen ;) denk om dat ding op te sturen dat je +/- een 20 euro kwijt bent. Maar ik zelf zou altijd liever even zelf kijken, weet niet of dat mogelijk is voor jou.

Ik zie net dat hij ergens in brabant woont dus dan laat ik de vriendin van me broer wel rijden met ons pa zn wagen ofzo. Dat is nog wel te doen. :)

Hm, das weer jammer. Heb je geen telefoonnummer of iets dergelijks, adresje ofzo.

Kan ook zijn dat hij moet werken he, het is overdag ;)

Jah maar wanneer was dat? Gisterochtend.. dusja? :P Zou als ie n bietje zn mail checkt enal (zag dat ie ITer was) toch wel mij snel dat ding kunnen verkopen.. dus hopen dat ie reageert zodat ik morgen kan ophalen.. 8o) ;)

Mhh.. Ik zat te denken omdat ik misschien die mixer van 150 ga halen (de rest heeft geen tijd of er is niks meer) dat ik dan misschien wat effecten erbij kan nemen. Iemand tips bijv Chorus of Phaser omdat ik veel drum en bass ga maken? :)

Origineel geplaatst door Leendert
Mhh.. Ik zat te denken omdat ik misschien die mixer van 150 ga halen (de rest heeft geen tijd of er is niks meer) dat ik dan misschien wat effecten erbij kan nemen. Iemand tips bijv Chorus of Phaser omdat ik veel drum en bass ga maken? :)

voor 50 euro koop je hoogsten de behringer minifex 800

opzich best een aardig apparaatje. De genoemde effecten zitten er in ieder geval in. het enige nadeel is dat je niet meer dan 2 parameters per effect kunt editten

Status
Please reply by conversation.
Back