geluidskaart dood??!

S.L.E.

verse amateur
van de ene op de andere dag kapt mijn m-audio 2496 ermee
hij zegt vanuit het control panel in de "sounds and audio devices" de hele tijd no audio device found
in het apparaatbeheer staat de kaart en drivers er netjes tussen zonder gele uitroeptekens en overal dat het apparaat correct werkt

ik heb al meerdere malen de nieuwste drivers geinstalleerd en ook oudere geprobeerd maar geen effect tot nu toe :(

is het beestje nou echt dood of zijn er nog opties?

alvast bedankt in ieder geval

[edit] na wat gepruts wel audio in reason maar niet in ableton en/of mediaplayer/itunes e.d. vaag.... [/edit]

Laatst gewijzigd:
Het is een gok en haalt misschien weinig uit, maar even alle drivers van je moederbord herinstalleren ?

Eventueel even een 2de HD of partitie van scratch af installeren met een nieuw os, drivers, en je sound card ? lijkt misschien wat omslachtig maar het is wel een goede manier om fouten uit te sluiten, en met alles bij de hand kan dat een klusje van hooguit 1 uur zijn.

Komt ook wel eens voor dat de kaart zelf niet goed in het slot zit.
Dus er even uit halen en weer opnieuw (stevig, maar niet met een hamer) erin duwen.

dat opnieuw installeren van windows etc had ik ook al aan gedacht maar ik ging eerst nog eens even polsen of iemand een handige tip had :)

het rare is dus dat reason wel geluid geeft maar de rest niet dus de kaart doet het nog en hij maakt ook contact zou je zeggen.

heb je de instellingen in je programma's na gekeken?
soms kan er door het laden van een of andere plugin een wijziging onstaan die jij niet gevraagd hebt. Zo kan bijvoorbeeld de standaard geluidskaart dieje misschien op je moederbord hebt zitten maar waaruit natuurlijk geen "geluidskabels" vertrekken voor enkele programma's terug als standaard staan.
dan hoef je geen drivers of herinstallatie of zo te doen enkel wat voorkeuren wijzigen.
Ik heb dit zelf namelijk eens voorgehad (bij het herinstalleren van een winamp versie) denk ik. ook een tijd achter liggen zoeken. veel geluk!
grts
rj

Origineel geplaatst door S.L.E.
dat opnieuw installeren van windows etc had ik ook al aan gedacht maar ik ging eerst nog eens even polsen of iemand een handige tip had :)

het rare is dus dat reason wel geluid geeft maar de rest niet dus de kaart doet het nog en hij maakt ook contact zou je zeggen.

je moet ook niet van die rare muziek maken met die soundcard :D
succes met je probleem.. je kan misschien proberen de kaart in een ander slot te doen.

ennuh.. tot zaterdag! :)

Back