Virus B lfo rate sync probleem

rasz

Ouwe rot
we willen deze via ableton de lfo van rate van de virus b aansturen maar we kunnen niet vinden welk cc nummer dit uitzend
wij zijn zelf van mening dat ableton deze niet uit kan zenden ...

kan iemand ons hier mee helpen of een manier kan vertellen hoe je dit probleem kan omzeilen

we hebben ook nog een mpc in onze setup wellicht dat het daar mee kan ...

Help!!!!

Rasz

even aan de lfo rate op de gewenste lfo van je virus draaien, terwijl je de midi out in ableton record en je weet welke cc. Ableton kan elke midi cc uitzenden en recorden, je mpc ook dus daar zal het niet aan liggen.

Ja dat heb ik natuurlijk geprobeerd, maar hij nam geen CC op

maar.....

in de handleiding van de virus staat dat het (die synced lfo rate) een Poly Pressure Controller assignment is en geen normale MIDI Controller assignment zoals de standaard dingen als normale lfo rate, cutoff etc...

dus waarschijnlijk kan ableton die niet uitzenden, of iig weet ik niet hoe :)

in de handleiding van de virus staat dat het (die synced lfo rate) een Poly Pressure Controller assignment is en geen normale MIDI Controller assignment zoals de standaard dingen als normale lfo rate,

zo werkt het dus niet

Ik durf niet uit m'n hoofd te zeggen welke CC het is, maar het kan net zo goed ook een combinatie van CC's zijn.
Maar wat ik nog eerder denk is dat het gaat om System Exclusive Messenges (Sysex) gaat.

Heel veel controllers van de virus zijn gebaseerd op midi CC's, maar ik weet toevallig dat de Reverb Decay Time van de Virus B sysex uitstuurt als je er aan draait.
Dit kan de rede zijn waarom Ableton het niet opneemt...

*Just brainstorming* 8)

Origineel geplaatst door Subgroover
Ik durf niet uit m'n hoofd te zeggen welke CC het is, maar het kan net zo goed ook een combinatie van CC's zijn.
Maar wat ik nog eerder denk is dat het gaat om System Exclusive Messenges (Sysex) gaat.

Heel veel controllers van de virus zijn gebaseerd op midi CC's, maar ik weet toevallig dat de Reverb Decay Time van de Virus B sysex uitstuurt als je er aan draait.
Dit kan de rede zijn waarom Ableton het niet opneemt...

*Just brainstorming* 8)

En die kan je dus niet via ableton uitzenden ? Tenminste ik zou niet weten hoe ;)

Zoals ik al zei is het geen 'normale' CC, achterin de handleiding staan er twee lijsten, 1 met standaard CC's en daarnaast nog een lijst met 'Poly Pressure assignments'
, waar dus de lfo synced rate bij staat

Origineel geplaatst door rasz
En die kan je dus niet via ableton uitzenden ? Tenminste ik zou niet weten hoe ;)

Zoals ik al zei is het geen 'normale' CC, achterin de handleiding staan er twee lijsten, 1 met standaard CC's en daarnaast nog een lijst met 'Poly Pressure assignments'
, waar dus de lfo synced rate bij staat

Het zou dus kunnen dat Ableton geen Sysex opneemt, of dat ergens iets in de trend van "Ignore System Exclusive Messenges" staat.

Maargoed, ik zit nu dus in de studio en heb even aan de LFO-rate knop van m'n Virus B gedraaid en opgenomen in Logic.
-> Nikste Poly Pressure nogwat... maar gewoon Midi CC 67

Niets meer en niets minder!

Misschien dat er een filter in Ableton of de Virus aanstaat die MIDI Sysex messages negeert?

Heb je je HiPage en LoPage controls goed staan?
De 1 moet op CC en de andere op SySex. Welke waarop moet weet k zo niet uit me hoofd, maar staat d8 k wel in de handleiding.

Het zou dus kunnen dat Ableton geen Sysex opneemt, of dat ergens iets in de trend van "Ignore System Exclusive Messenges" staat.

Maargoed, ik zit nu dus in de studio en heb even aan de LFO-rate knop van m'n Virus B gedraaid en opgenomen in Logic.
-> Nikste Poly Pressure nogwat... maar gewoon Midi CC 67

Niets meer en niets minder!

ja maar ik moet dus niet de lfo rate maar de lfo synced rate (lfo1 clock) hebben !
en de handleiding zegt dat het poly pressure control nr 18 is en lfo2 clock = 19
gewone rate is inderdaad geen probleem

Origineel geplaatst door The Poisoner
De 1 moet op CC en de andere op SySex. Welke waarop moet weet k zo niet uit me hoofd, maar staat d8 k wel in de handleiding.

ga het zo ff checken :W

Laatst gewijzigd:

Hipage staat op Sysex en Lopage op CC,

maar hipage kan ook op Poly Pressure

maybe kan het daarmee, ff kutten :P

Origineel geplaatst door NFMS
Hipage staat op Sysex en Lopage op CC,

maar hipage kan ook op Poly Pressure

maybe kan het daarmee, ff kutten :P

Lukt niet,

denk dat ableton het gewoon niet kan, poly pressure :/

maar hoe kan ableton die sysex (of die poly pressure) uitlezen en sturen ?

Origineel geplaatst door rasz
ja maar ik moet dus niet de lfo rate maar de lfo synced rate (lfo1 clock) hebben !

Seg dat dan! 8)

Als ik er aan denk zal ik het morgen ff checken in de studio. Dan sweep ik m'n virus ff door Logic heen en dan zullen we snel genoeg zien welke CC of Sysex of Polypressurebla het is... 8o)

Seg dat dan! 8)

Als ik er aan denk zal ik het morgen ff checken in de studio. Dan sweep ik m'n virus ff door Logic heen en dan zullen we snel genoeg zien welke CC of Sysex of Polypressurebla het is... 8o)

zou heel chill zijn :)
ik hoor het wel, thanks iig

Seg dat dan! 8)

en en en ?

Sorry... ben heel ff in de studio geweest zaterdag, maar moest gelijk weer weg, dus heb niet eens de kans gehad om apparatuur aan te zetten, maar heb er wel aan gedacht hoor!!!

Morgenochtend zit ik er weer en tuurlijk zal ik het dan voor je proberen. *D

Misschien even voor de handigheid:
Waar in de virus kan ik de "lfo synced rate (lfo1 clock)" precies vinden? Onder welk knopje / welk menu?

bij je lfo -> edit knop - > clock,

die kan 'off' of op 1/2 1/4 1/8 etc :)

Nou, hier heb je het antwoord hoor!

Zoals ik in een paar posts eerder al vermeldde ging het vermoedelijk om Sysex (System Exclusive Messenges) die de virus uitstuurt.

En inderdaad!
Dit is dus niet te automatiseren in je software door een lijntje te tekenen in de midi-cc's, helaas. Het enige dat je kunt doen is de output van de virus opnemen en deze weer afspelen.
Als je Ableton het niet opneemt moet je zeer waarschijnlijk even instellen dat Ableton wel Sysex opneemt (midi filter / midiport filter / midi input filter of zoiets).
Als Ableton geen Sysex kan opnemen vind ik dat maar waardeloos! ;)

Dus nikste midi controllers / cc's / polypressure bla.... Gewoon Sysex!

Bijgevoegd heb je een midifile waarin ik de LFO1 Clock van m'n virus van OFF naar 16/1 toe sweep.
Probeer deze eens in Ableton te laden en af te draaien...

Succes ermee!

Attachments

• lfo1_clockmidi.mid
    418 bytes · Bekeken: 115
Back