JP8080 Phase

X-tract

Smile
Ik heb sinds enkele maanden een Roland JP8080. Nu heb ik sinds een paar dagen een probleem. Het lijkt wel of hij last heeft van een soort phase-cancelation. Als ik gewoon een nieuwe patch open (sawgolfje), en ik sla een toon aan op mijn midiboard, klinkt hij elke keer anders, alsof er een soort phase doorheen zit. Weet iemand misschien of dit te maken heeft met de instellingen, of waar dit aan zou kunnen liggen?

Misschien is het wel een midifeedbacklusje. Oftewel: je slaat een noot aan op je keyboard, deze wordt doorgestuurd naar je JP, de JP stuurt hem weer door naar je DAW en deze stuurt hem weer terug naar de JP. Omdat midi soms qua timing enigszins verschilt, valt de fase van de saw steeds anders uit en klinkt deze ook anders.

Als het goed is zit er een soort van "ECHO" mode op je sequencer. IN Cakewalk heet dat zo. Als je die funktie uitzet, dan krijg je geen dubbele noten. Het zit n.l. zo dat wanneer de funktie geaktiveerd is, je toetsen bespeelt en de sequencer stuurt deze ook weer naar het apparaat om af te spelen.

succes
Groet Erik

Re: JP8080 Phase

Origineel geplaatst door X-tract
Ik heb sinds enkele maanden een Roland JP8080. Nu heb ik sinds een paar dagen een probleem. Het lijkt wel of hij last heeft van een soort phase-cancelation. Als ik gewoon een nieuwe patch open (sawgolfje), en ik sla een toon aan op mijn midiboard, klinkt hij elke keer anders, alsof er een soort phase doorheen zit. Weet iemand misschien of dit te maken heeft met de instellingen, of waar dit aan zou kunnen liggen?
Heb je misschien een klein fragmentje?

Als 'ie aangesloten zit op een sequencer kan het zijn dat de sequencer de noot terugstuurt waardoor 'ie dubbel afgespeeld wordt.

Dus 'echoback' op je sequencer uitzetten en anders 'local off' op je keyboard. Als je geen sequencer hebt aangesloten gaat dit uiteraard niet op.

Als je een 'lege' performance of patch neemt (edit - init/util - initialize), doet ie t dan ook?

djrazor & Napoleon, bedankt :D Het was idd een midiprobleem, ik had de MIDI in & out naar mijn PC, en de KBDout naar de MIDI out van mn midikeyboard. Toen ik de MIDI in & out afkoppelde, was het probleem weg..

Back