Virus & Reece Basses

Anima_Dnb

Nieuwkomer
Goeiedag allen! Ik ben nieuw op dit forum en had (hopelijk) een simpele vraag en dat is het volgende.
Ik ben al een tijdje actief op Drum & Bass gebied. NU zoek ik al een tijdje naar een vst of iets dergelijks
om Reece en Virus basses mee te maken. En voornamelijk gaat het mij om dit soort basses:

VIRUS BASS

Heeft 1 van jullie enig idee wat ik kan doen om zoiets te maken?
Vriendelijke groetekes,
Robert Aka. Anima!

myspace: www.myspace.com/animanl
msn: Anima_Dnb@hotmail.com

Massive! http://www.native-instruments.com/index.php?id=massive_us

Hier zitten standaard al een shitload aan dnb presets in (bijv. van Exile) en die klinken echt strak.
Ik heb even gespeeld met de demo en de controls zijn vrij makkelijk, dus je hebt redelijk snel een eigen sound gemaakt.

Verder kan je nog kijken naar een tc powercore kaart icm met een virus powercore vsti, maar dan ben je wel een stuk meer geld kwijt.

Oke bedankt! Zal het checken! Als je nog iets anders tegenkomt toevallig of iemand anders hier... Laat maar weten! :D Oh ja en voor de mensen die interresse hebben heb ik hier wel een linkje naar een paar van mn tunes! www.myspace.com/animanl

Origineel geplaatst door Anima_Dnb
Oke bedankt! Zal het checken! Als je nog iets anders tegenkomt toevallig of iemand anders hier... Laat maar weten! :D Oh ja en voor de mensen die interresse hebben heb ik hier wel een linkje naar een paar van mn tunes! www.myspace.com/animanl

vet tracks hoor, thumbs up! :okdan:

nee geen myspace..

Btw, Predator van Rob Papen is misschien ook wel de moeite waard.
Die is net uit en schijnt ook wel goeie dnb patches te hebben.

Die heb ik al binnen! :halleluja Kan er alleen nog niet echt geweldig mee overweg. Echt TE veel knopjes en schuifjes. :stupid Maar went wel hoop ik hehe :P

Ok, nog eentje dan.. Sylenth1 van Lennardigital.
Deze ga ik binnenkort sowieso aanschaffen, als je die sample sounds hoort op de website sta je echt versteld van de dikke sound die eruit komt.
En dat voor maar 140 eurie. 8)

http://www.lennardigital.com/modules/home/

Sample player zit rechts.

Mwah ik heb al aardig veel vst's die dat kunnen produceren! Weliswaar gratis zien te bemachtigen..maar toch :engel: :{

Origineel geplaatst door SteveJ
Deze ga ik binnenkort sowieso aanschaffen, als je die sample sounds hoort op de website sta je echt versteld van de dikke sound die eruit komt.

ja ik stond ook verstelt, eindelijk hoog en laag goed samen in een vst, geloofde het pas na het artikel in de interface(dacht dat het zo'n synthedit ding was en daar betaalt plieuw niet voor, alleen echt code)......mijn dnb basses komen nog steeds uit 3x osc van fl, dus dat moet op de meeste vst's wel kunnen, goed detunen en distorten en de befaamde lfo knop draaien.

je moet even kabouterspotten vol2 van mijn myspace aftrekken(die vind je denk ik wel vet, en 100% gemaakt met share/freeware)

Z3ta? Dat gebruik ik iig altijd. :halleluja

Kun je al dikke geluiden mee maken zonder enige FX buiten de synth. :)

Edit:

Origineel geplaatst door SteveJ

Dat is ook n leuk bakkie zo te horen. Die Dominator nabootsing is erggut vet! 8)

zeker goeie plugins allemaal maar ik gebruik laatste tijd nexus wat me heel goed bevalt:)

Origineel geplaatst door JuR Bros
zeker goeie plugins allemaal maar ik gebruik laatste tijd nexus wat me heel goed bevalt:)
Nexus is een samplert waarvan de geluiden (bijna) allemaal uit de Access Virus zijn gehaald :)

Origineel geplaatst door travelan
Nexus is een samplert waarvan de geluiden (bijna) allemaal uit de Access Virus zijn gehaald :)

klopt!!! daarom is ie ook zo relaxt

Origineel geplaatst door rasz
albino3 doet het ook wel

Jaah zeker, en die lennardigital ding ofzo? die volgensmij ook als ik laatst zo die sample hoorde van die Dominator Hoover. :)

Origineel geplaatst door Leendert
Jaah zeker, en die lennardigital ding ofzo? die volgensmij ook als ik laatst zo die sample hoorde van die Dominator Hoover. :)
Sylenth1.. Ja die is ook wel nice! Iets moeilijker dan de gemiddelde plugin, maar zeker het geld en moeite waard. Komen geweldige geluiden!
Als je alleen voor presets gaat kun je denk ik toch beter voor Z3ta+ gaan...

Origineel geplaatst door travelan
Sylenth1.. Ja die is ook wel nice! Iets moeilijker dan de gemiddelde plugin, maar zeker het geld en moeite waard. Komen geweldige geluiden!
Als je alleen voor presets gaat kun je denk ik toch beter voor Z3ta+ gaan...

.. Presets? Dude, daar ga je nooit voor of je bent een noobie! Plus er zitten dan ook echt 1 of 2 drum en bass basjes bij waarvan ik zeg.. wauw? :confused:

Maarja, voor de rest idd Z3ta is wel wat gemakkelijker. Tis ffe door hebben en doorfreaken met die hap. Ik vind de mod matrix erg fijn werken in comb met de rest. :)

Back