Jouw meest vastlopende synths?

hardware synths geen enkele... erm... destijds wel met die kl*@$# MC-303... :stupid: softsynths idd soms

Origineel geplaatst door Slipperman
Het probleem met m'n jx1 is dat ie em vanzelf reset zonder dat ik het wil. Iedere keer mag ik weer 32 presets opnieuw in elkaar knutselen en sysex dump werkt niet...

dat snap ik ff niet slipper, je bedoeld je zelf aangepaste presets? als je de jx uitzet en vervolgens weer aan heeft ie al je zelfgemaakte sounds gereset naar fabrieks waarden? das lullig... :erm:
sysex dump werkt niet, zou toch moeten... probeer eens de schuifbewegingen in cubase op te nemen en dan de data te onderzoeken... of via de mixermap een item aanmaken en in de properties de learn button aan klikken terwijl je een schuifje beweegt... zo zou je het kunnen opnemen/programeren :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb qua synths nog geen vastlopers gehad maar mijn RS7000 heeft in 1 jaar wel 2x een vastlopertje gehad. En ja natuurlijk: softsynths..

Roland MC-303: buggy firmware
Roland W-30: laden van OS (vanaf diskette..duh !..) gaat soms niet goed
Akai S3000XL: af en toe een error bij SCSI communicatie

equate

1 keer mijn S-3000XL via mijn Mac met MESA.
waar ik dan 2 jaar mee werk, dus is niet verkeerd!

En dat was op het moment dat ik ook wel heel
veel data visaversa via scsi liet transporteren.
Ben verder errug tevreden over de sampler!;)

Origineel geplaatst door 6 trak
hardware synths geen enkele... erm... destijds wel met die kl*@$# MC-303... :stupid: softsynths idd soms

dat snap ik ff niet slipper, je bedoeld je zelf aangepaste presets? als je de jx uitzet en vervolgens weer aan heeft ie al je zelfgemaakte sounds gereset naar fabrieks waarden? das lullig... :erm:
sysex dump werkt niet, zou toch moeten... probeer eens de schuifbewegingen in cubase op te nemen en dan de data te onderzoeken... of via de mixermap een item aanmaken en in de properties de learn button aan klikken terwijl je een schuifje beweegt... zo zou je het kunnen opnemen/programeren :D

Ik gebruik voor die sysex dump zo'n freeware proggie. Heel simpel. geen cubase. draait ff niet. Bijna niks werkt op die gare pc van me. Het word tijd dat win 2000 er op komt.

Mijn rm1x is wel eens na een midiverkrachting compleet op hol geslagen; sjezus wat een tering herrie kwam daaruit! Niks reageerde ook meer....
Op nummer 2 komt mijn ensoniq ASR-X sampler. Deze heeft last van scsi dingetjes. Maar, ik denk niet dat dat aan mijn sampler ligt, eerder aan de scsi-chain erachter.......

Ik heb mijn An1x gekocht toen die net uit was, en in de eerste serie zat een productie fout. Het enige wat die synth toen echt goed deed, was vastlopen. Uiteindelijk is er een andere processor in gegaan en toen was het verholpen...

toen ik m net had heb ik mijn MC-307 een keer laten vastlopen door bij een ride cymbal o i d de cutoff en de resonance beide vol open te zetten. Ik had toen nog niet zoveel verstand van synthese, en tot die tijd had ik ook nog een fijn stel oren.

Dat is met stip op 1 de EX-800 (die desktopversie van de Poly800). Vaak komt er helemaal niets meer uit (behalve een vaag gepiep en gegrom) en dan zomaar.... pats... doet ie het weer en reageert mevrouw weer op midi. Ik ga het ding maar eens uitelkaar schroeven, batterijen vervangen en nieuwe chassis-delen voor de outputs en midi erin zetten.
Ook die "handige" plus/min membraam"toetsen" moet je bijna met een beitel bedienen.

En op 2: JV-880. Als je van Performance-mode naar Single-mode switcht, duurt het een hele tijd voor het ding reageert op midi..

Maar ach, gelukkig zijn dit niet de twee apparaten die ik altijd het meest gebruik....

Ik heb gisteren m'n MS404 weer teruggekregen die ik uitgeleend had. Nu blijven er om de haverklap noten hangen. Ik hoop dat het iets is met OMS ofzo, want als die gast 'm gesloopt heeft... Fok. Pulse is ook 'n paar keer blijven hangen...

Mijn Oberheim OBMX
Die gaat heel soms zijn oscilatoren tunen tijdens het jammen en dat is dus een bepaalde mode waarin hij geen geluid meer geeft! :(

ppg ja die softsynth, al weet ik dat de hardwareversie ook vaak crasht!

Origineel geplaatst door J-Run
ppg ja die softsynth, al weet ik dat de hardwareversie ook vaak crasht!

kan je niet zeggen dat ze hem niet zo echt mogelijk hebben proberen na temaken:)

Origineel geplaatst door BasicSystem
Special K, heb je enig idee welke serienummers dat waren ?

groeten

Basicsys

Ik weet niet welke serienummers dat waren, maar ik kan mijn serienummer wel even geven:
NL03273 (geloof ik)

roland D-70.. als ik te hard op een toets sla worden er 20 toetsen tegelijk gespeeld en blijven hangen.. niet echt handig als je dan de keyboard gebruikt als midicontroller. Matje eronder zal wel smerig geworden zijn na 10 jaar ;)

Back