Komt er van Fruityloops ooit nog een 'hardware-uitvoering' oid?

Battlemaniac

Stamgast
Hihi; ben de laatste tijd weer helemaal in de ban van Fruityloops, maar ergens blijf ik toch altijd nog meer een hardware-liefhebber.
Daarom ben ik ook best wel benieuwd of er ooit nog eens van Fruityloops iets van een 'hardware-uitvoering' wordt uitgebracht.
Yamaha of Korg lijken me nou echt van die merken die zoeits ooit weleens zouden kunnen gaan doen.

En ben ook gelijk wel even benieuwd of er ooit nog iets van Arkaos als 'hardware-instrument' gaat uitkomen.

Weet iemand hier wellicht iets meer over?

Ik geloof dat ze zoiets al in 1982 hebben geprobeerd zelfs. Maar uiteindelijk is de fabrikant er mee gestopt die dat gedaan heeft. Heden ten dage is IBM dan ook alleen nog maar actief op de markt voor grote bedrijven en heeft het de PC divisie nog niet zo lang geleden doorverkocht aan China.

ideetje?

ideetje?

men neme:

-Mooi klein kastje (30x30cm)
-De inhoud van een pc (moederboard,cpu,mem en dergelijke) of laptop onderdelen.
-leuk geluidskaartje met midi I/O en wat outputs (stuk of 4/8)
-7" tft-schermpje (liefst touchscreen)
-een kleine midi controller (wat knopjes en wat schuifjes)

je prakt alles bij elkaar, installeert windows, sloopt de helft weer uit windows en stelt fruityloops als je shell in en gaan :)

leuke DIY :)

korg esx? wel erg gestripte versie dan, maar goed

Re: ideetje?

Re: ideetje?

Origineel geplaatst door Venturi
men neme:

-Mooi klein kastje (30x30cm)
-De inhoud van een pc (moederboard,cpu,mem en dergelijke) of laptop onderdelen.
-leuk geluidskaartje met midi I/O en wat outputs (stuk of 4/8)
-7" tft-schermpje (liefst touchscreen)
-een kleine midi controller (wat knopjes en wat schuifjes)

je prakt alles bij elkaar, installeert windows, sloopt de helft weer uit windows en stelt fruityloops als je shell in en gaan :)

leuke DIY :)

ehm...

'laptop' met ene controller?

-C-

Origineel geplaatst door Pjotr G
korg esx? wel erg gestripte versie dan, maar goed

Korg ESX... aardige suggestie :)
Eigenlijk zit ik nog steeds te wachten op een soort kruising van zo'n ESX en een bijv een Triton. Lijkt me erg kewl... :P
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik de Yamaha RS7000 (zal hier ooit nog een opvolger voor gaan komen?!) toch wel veel beter dan de Electribes. En zelfs de Roland MC-series vind ik qua gebruikersvriendelijkheid toch wel wat beter ook.

Maar eh; wat is die Koas van Korg nou eigenlijk?
Kun je daar ook bepaalde handelingenmee uitvoeringen die je bijv. in Arkaos (what's in a name 8) ) ook kunt?

Ze verkopen ook van die opblaasvrouwen...

Origineel geplaatst door bliepbliep
en je hebt toch een soort hardware-gevoel...

;)

Maar serieus, naar mijn mening moet je fruity gewoon op je computer laten. Als je dat in een raar kastje gaat stoppen dan ga je ontzettend inleveren aan functionaliteit. Daar is het niet voor gemaakt. Ga dan gewoon met een laptop en controller live!

Origineel geplaatst door venturi
Maar dan stoerder :)

Ja het is misschien wel stoerder. Maar zeg nu eerlijk, sta je op het podium om je muziek te brengen, of om stoer te zijn?
In het laatste geval, ga dan lekker urban maken, krijg je een leuk FuBu mutsje van me 8o)

Wat ik proef aan deze thread is dat sommige softwaregebruikers toch een hardware-achtige bak willen.

-C-

Zijn dat niet software bezitters die nog nooit met hardware gewerkt hebben en zich om laten lullen door de hardware freaks hiero?

Reason Hardware.

Reason Hardware.

Dat lijkt mij dan veel interesanter. Elke module 1x in hardware uitgevoert. Op de Combiner na dan. en dan op elke module een extra knopje om aan te geven of je nou bijv. SubTractor1 of Subtractor2 gebruikt etc.
En ook alle bekabeling op de pc houden.

Ik zou dan gerust 1000euro betalen voor Reason incl. deze controler.

:eureka:

Origineel geplaatst door fuse
Zijn dat niet software bezitters die nog nooit met hardware gewerkt hebben en zich om laten lullen door de hardware freaks hiero?

Fuse jij lijkt me ook wel een tiepje voor een electribe ;)

-C-

Electribe in m'n broek!

Dan liever een MPC tog. Of dat andere ding wat Akai aan't fabrieken is.

Waarschijnlijk komt dat wel op Gearjunkies te staan.

Origineel geplaatst door fuse

Hier nog zo 1:D.....veel gespeeld en gepield met dat spul in de winkels en uiteraard helpt dat geouwehoer van jou ook}:|

Maar das totaal niet erg ik hou van knopjes...........maar je hebt wederom mijn aandacht weten te trekken met een verhaaltrje over Akai:).....tell me more what are they gonna dooooo????

Gr.Simon

Back