Metric Halo interfaces: ervaringen?

Eclectus

for world peace
Ik lees op Gearslutz.com alsmaar meer aanbevelingen voor Metric Halo Interfaces. Nu heb ik op synthforum al gezocht, maar nog niks gevonden over dit merk. Heeft iemand hier ervaring mee, of al eens eentje kunnen beluisteren? Ben zeer benieuwd!

combort.jpg

Ben ik ook benieuwd naar!!! 8)

ja voor de mac schijnen ze heel goed! wel prijzig.
op ableton en big blue lounge (osxaudio) -forum loopt iedereen er over bezig. check daar ook eens

ben nu even gestopt met muziek maken, maar als ik weer ga beginnen. lijkt me zo'n ding van metric halo erg mooi. Zeker die met DSP.

is vooral in amerika populair, vergelijkbaar met motu hier. die mio bakjes van metric halo zijn best tof als interfaces, en er zit ook nog dsp in voor wat mixerfuncties enzo. ik vond ze toen ik naar interfaces aan het shoppen was te duur voor wat het biedt...

Zijn hier zo weinig gebruikers van metric halo, lijkt me echt interessant om aan te gaan schaffen namelijk. door de NASA ontwikkeld (?)

Deze schijnen wel goed te zijn maar zijn ook al wat jaartjes oud...Ik denk dat je voor dat geld (adviesprijs 2882 is 1495 euro) nu wel wat beters kan kopen.
Heb destijds (5 a 6 jaar geleden ?) toen de 2882 dsp net uit was met de Nederlandse distributeur (is nou een andere trouwens) gebeld voor info. Dit gesprek verliep zo stroef dat ik maar van de aankoop af heb gezien.
De drivers voor de DSP waren toen niet helemaal ok voor de mac, wat inhield dat het dsp gedeelte niet goed werkte. Ik wilde b.v. de plugins die op de dsp draaide in logic kunnen "automaten". Ik vroeg dit en toen kreeg ik zoiets als..."maar waarom zou je dat willen? Je kunt toch veel beter bla bla bla..." affijn die distributeur wilde mij een aandere werkwijze aanpraten....geen speld tussen te krijgen :frons:

Geluidskwaliteit is één, maar als de drivers ruk zijn vergeet het dan maar....
FF goed checken of het wel werkt met de DAW die je gaat gebruiken.

Deze schijnen wel goed te zijn maar zijn ook al wat jaartjes oud...Ik denk dat je voor dat geld (adviesprijs 2882 is 1495 euro) nu wel wat beters kan kopen.
Heb destijds (5 a 6 jaar geleden ?) toen de 2882 dsp net uit was met de Nederlandse distributeur (is nou een andere trouwens) gebeld voor info. Dit gesprek verliep zo stroef dat ik maar van de aankoop af heb gezien.
De drivers voor de DSP waren toen niet helemaal ok voor de mac, wat inhield dat het dsp gedeelte niet goed werkte. Ik wilde b.v. de plugins die op de dsp draaide in logic kunnen "automaten". Ik vroeg dit en toen kreeg ik zoiets als..."maar waarom zou je dat willen? Je kunt toch veel beter bla bla bla..." affijn die distributeur wilde mij een aandere werkwijze aanpraten....geen speld tussen te krijgen :frons:

Je had wel door dat je niet het meest simpele vroeg ? heb een tijdje in de software gezeten en kreeg toen ook allemaal van die 'luie' requests. Iedereen geeft er weer zijn eigen draai en zo kan je bezig blijven. Als je custom dingen wil moet je iets customs laten maken of zelf modden/proggen.

Je had wel door dat je niet het meest simpele vroeg ? heb een tijdje in de software gezeten en kreeg toen ook allemaal van die 'luie' requests. Iedereen geeft er weer zijn eigen draai en zo kan je bezig blijven. Als je custom dingen wil moet je iets customs laten maken of zelf modden/proggen.

Is ook wel zo...maar als het niet kan dan moet ie dat gewoon zeggen. No prob, dan weet ik het tenminste. Niet er omheen gaan draaien.

Ik vind het niet perse gedraai wat je citeerde .. het zou natuurlijk wel moeten kunnen.

Maar volgens mij is die dsp vooral gemaakt voor standalone gebruik (mixen in de halo). Dan heb je ook een 80 bit mix bus als ik me niet vergis. Me Motu traveller is ook voor standalone gebruik gemaakt. En dan wordt het een stuk logischer. Bij de Halo zit die dsp niet los maar direct bij de mix engine ingebakken. Probeer dat dan maar eens te intergreren in een daw.

is vooral in amerika populair, vergelijkbaar met motu hier. die mio bakjes van metric halo zijn best tof als interfaces, en er zit ook nog dsp in voor wat mixerfuncties enzo. ik vond ze toen ik naar interfaces aan het shoppen was te duur voor wat het biedt...

Vergelijkbaar in populariteit bedoel je toch?
Van wat ik gelezen heb zijn vooral de A/D en D/A converters van een ander caliber dan Motu.

Metric Halo Mobile I/O-Hyves gestart

Metric Halo Mobile I/O-Hyves gestart

Voor diegenen die wat meer willen weten over de MIO 2882 + DSP (Mobile I/O) van Metric Halo willen weten. Ga naar :walker: http://mobileio.hyves.nl/

ben nu even gestopt met muziek maken, maar als ik weer ga beginnen. lijkt me zo'n ding van metric halo erg mooi. Zeker die met DSP.

Ik heb mezelf aan mijn woord gehouden. :engel:
Sinds een paar dagen een 2882 +dsp

Eerste indruk :halleluja

Ga er deze week nog veel me spelen... kijken wat er allemaal uit te trekken is

Hi Pal,

GefeliciMIO!
Krijg je geen spijt van, mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Heb je een "expanded" versie?

Met vriendelijke groet,
John

Ik heb mezelf aan mijn woord gehouden. :engel:
Sinds een paar dagen een 2882 +dsp

Eerste indruk :halleluja

Ga er deze week nog veel me spelen... kijken wat er allemaal uit te trekken is

ik ben benieuwd.Wat voor een interface gebruikte je voorheen eigenlijk?

Thanks!

Moet zeggen dat ik me best nog moet inlezen op alle funkties. Ben meer het creatieve type en geen studio engineer.

Hiervoor heb ik gebruikt.. emagic emi, mbox met protools en zelf een keer zo'n behringer firewire ding gehad.

Wilde nu eigenlijk een RME fireface ivm prijs.. maar die werkt niet meer met mijn macbook pro.

Verder wilde ik graag binnen het digitale domein pro kwaliteit plugin's. Daarom heb ik dan ook de expanded met +dsp licencie.
Vind het ook relaxed dat ze bij MH alleen macminded zijn.

Ik gebruik Ableton voor arrangeren van tracks.
Op dit moment remix ik veel oud materiaal tot nieuwe tracks.
En wil ik binnenkort mijn ouwe platen digitaliseren/samplen en nieuwe geluiden/tracks opnemen vanuit een Spectralis.

@johnaudio: meteen maar een vraagje ;-)

1)Heb jij ervaring met het samenstellen van buildingblocks? zoek eigenlijk een tutorial filmpje. Lijkt me gaaf om zelf fx, eq routings/instellingen te ontwerpen.

2)kun je instellingen als vst plug per track recallen in bijv ableton of logic?

@ pal

wereld van verschil in vergelijking met je vorige interfaces? stomme vraag waarvan het antwoord voor de hand ligt :) )

zoiets van, ik had geen bril maar wel -6 nu heb iki wel en bril en zie ik het zuiver in.... of zo.

Back