Metric Halo interfaces: ervaringen?

Nou, ik kan zeggen dat ik nooit tevreden was over mijn vorige audio kaarten. Ik nam vaak op van analoge synths en het viel wel tegen. (weinig headroom)

Dit is wel andere koek, je hoort nu gewoon dat alles rete zuiver en strak klinkt. ik heb ouwe opnames tot leven horen komen. mede door de interne plugings die ik erover gegooid heb.

Het enige nadeel is dat er wel veel te lezen/begrijpen valt, om alles goed in te stellen kwa funkties en workflow.

Anyway, je merkt aan alles dat het pro audio is en dat voelt lekker :P
Nu zou je kunnen zeggen dat mijn monitor speakers te min zijn (rubicon 8a)

Ik geniet er in iedergeval van :biertje:

Is de DSP-toestand een beetje prettig qua workflow? Zijn de drivers betrouwbaar ook? Die Metric's zijn zo';n beetje de enige upgrade-kandidaten voor mn RME-setje door die DSP-affaire.

Overigens draaien mn FF400 en 800 hier vlekkeloos op mn iMac en Macbook, en met de nieuwe MBPro's zou het met de Lindy repeater-kabel ook probleemloos moeten werken allemaal. Als het draait met die RME-kaarten dan ben je een knappe jongen als je de boel omver krijgt op OSX(en ik schijn erg goed te zijn in dat soort dingen... :( )

Nou, het is voor mij toch wennen om digitaal muziek te maken. Heb altijd hardware gewild en gehad... Workflow is nu eigenlijk veel beter/productierver en ik gebruik metric halo als audio unit in ableton.

Nu is ableton het minst doorgeteste platform om metric halo te gebruiken, en ik heb toch al een paar keer rare of meldingen of vastlopers gehad. Toch heb ik het idee dat mijn manier van werken nu beter verloopt. Ik gebruik metric halo alleen als au, en niet als vst.. Het openen en opslaan van rec. files moet ik nog even goed checken want daar gebeurt af en toe iets raars.
Maar dat kan ook aan andere instellingen liggen van ableton en bijvoorbeeld kontact player.

Plugs zijn goed, sommige beter bruikbaar dan andere maar dat is persoonlijk. Kwaliteit is hoog.

De ULN-8 van Metric Halo schijnt helemaal het summum te zijn als ik sommige reviews moet geloven. Indrukkenwekkende specs maar ook indrukwekkende prijs. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat (ver)houden tot de Orpheus en de Fireface.

Meldingen en vastlopers in Ableton klinkt dan weer minder goed, zijn die echt enkel met het DSP gedeelte? Fireface heeft nog geen foutmelding gegeven sinds ik hem kocht anderhalf jaar geleden, dat is wel zoals ik het graag heb zeg maar : )

Back