Mini Lead.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja, omdat die thread een beetje was misgelopen heir de request nog een keer maar nu korter:

Ik zoek alleen de Minilead preset uit de korg wavestation.

Ik wil gerust ruilen tegen iets. Noem maar iets, dan kijk ik wel of ik het heb.

B.v.D

met een 'echte' synth kun je wel degelijk meer dan alleen effecten proggen... tony banks had toch ook allerlei synths tot zijne beschikking... hij maakte toch ook vele sounds zelf... :D nog ff sparen dus slipper voor een echte synth en weldra zal jij weer een stap dichter bij tony komen :)

ben het wel met 6trak eens, de meeste sounds kan je wel nabouwen op een goede synth....daarmee leer je ook meer over synthese e.d. nu ben je vnl bezig met het arrangement.....je kan er alleen maar beter van worden! ;)

deze synth lijkt me redelijk moeilijk. Het is een hele lange envlope die het geluid heel erg veranderd. Als we echt een goeie synth hadden dan hadden we ook geen geluidsmodules, sample cd's etc. nodig omdat je met die ene synth dan alle geluiden die je wilt kon maken...

een minilead is niet zo heel ingewikkeld....waarschijnlijk is het een portemento sound...en de veranderingen worden door meneer tony gespeeld.... de meeste subtractive synths kunnen wel een goede minilead sound maken.....

portamento betekend dat het geluid vloeiend van de ene noot naar de andere noot verloopt...dus als je een C2 speelt en dan een C4 dan gaat het geluid als een soort sweep in toonhoogte omhoog..je kan meestal de tijd instellen die de synth neemt om van de ene naar de andere noot te "sweepen" ....er is ook nog zoiets als "fingered portamento" wat inhoud dat ie alleen portamento gebruikt als je alle 2 de noten tegelijk ingedrukt houdt...zo kan je dus een combinatie van niet en wel portamento spelen

Olaf

Er zit idd een poremento in ja. Het loop langzaam een octaaf hoger op. Dit kan in een envelope ingesteld worden??? dan proberen we dat eens. Maar daarmee heb ik nog niet het hele geluid. Ik gebruik nu een accordeon (octaaf lager ingesteld) voor het geluid maar daarmee ben ik er niet. Het geluid lijkt er een beetje op maar niet helemaal. Eigenlijk heb ik liever het originele geluid...

Maar goed...

volgens mij zit er zelfs in de GM set een minilead als ik me niet vergis...

portamento is dus geen envelope..je kan gewoon met je toetsen inspelen hoe de toon-verlopen moeten zijn......

dit is dus een mooi voorbeeld van wat 6trak bedoeld: als je een beetje leuke synth koopt kan je dit soort truukjes allemaal leren en uitproberen..zo kan je veel sneller aan de sound komen die je wilt en daarna verder gaan om je eigen sound te ontwikkelen....een 2e hands roland juno is bv een hele mooie en duidelijke synth om subtractieve synthese op te leren en kost ook niet al te veel en klinkt ook nog eens moddervet..

Nee mini lead zit er niet in. Ik ken de GM, GS en XG geluiden en daar zit ie niet tussen. Tis ook een preset van de wavestation. (Zo heet ie). Hij is monofoon (kan met behandeling polyfoon worden gemaakt) en word gebruikt in Fading Lights.

dat GS, GM en XG is heel leuk bedoeld van de fabriekanten gezien je dus altijd de zelfde soort geluiden onder de zelfde preset nummers hebt staan, maar helaas klinken deze geluiden per module weer net ff iets anders.
kijk alleen al naar de verschillende geluidskaarten op de pc... een midi file klink nooit helemaal het zelfde 8)

Slippah, kijkeens naar een AN1x. Redelijk te betalen, goeie sound. En tussen de presets zaten ook wat leuke minileads.

de an1x lijkt me nou niet de bak om echt te leren synths programmeren..toch? niet echt een intuitieve interface...(jajaja mijn stokpaardje ik weet het ;)

Even voor de duidelijk heid: de preset HEET MINILEAD. Net zoals deze piano, neptune, watcher of weet ik wat allemaal
kan heten... het is geen MINILEAD. Zo Heet ie...

En voor 1 sound ga ik geen hele synthesizer kopen...

Back