Mini Lead.

ehh....die sound minilead op de wavestation ken ik wel, dat is een nabootsing van een minimoog lead sound..vandaar de naam minilead...... zoals hierboven al vaker gezegd: het is niet echt een supercomplexe sound..met een goeie subtractieve synth kan je dit soort geluiden (en meer) gewoon zelf nabouwen...

Origineel geplaatst door olafmol
ehh....die sound minilead op de wavestation ken ik wel, dat is een nabootsing van een minimoog lead sound..vandaar de naam minilead...... zoals hierboven al vaker gezegd: het is niet echt een supercomplexe sound..met een goeie subtractieve synth kan je dit soort geluiden (en meer) gewoon zelf nabouwen...

Das pas interresante info. Kan ik dit met een soft synth namaken???

neen tuurlijk niet, ik ken weinig mensen die voor één sound een synth aanschaffen maar dat wordt hier ook niet bedoeld.
Als je namenlijk een synth aanschaf kan je niet alleen ddit geluid maken maar dan heb je voor de toekomst ook vette sounds.

:D

ja je kan ook een goeie softsynth gebruiken om sounds mee te maken........ softsynths die zo snel in m'n hoofd opkomen:

*NI Pro52/Pro53 : klassieke subtractive synthese...dus ook geschikt voor je mini lead sound
* RCGAudio Pentagon: super, gebruik ik echt veel..kost ook bijna nix (99$)...er is ook een gratis monophone versie: http://www.rgcaudio.com/Triangle_II.htm
*Synth01: gratis in ik vinnem goed klinken, interface is niet zo geweldig..http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-SanJose/5005/softsynth/index.html#down

Heel leuk ja maar die heb ik niet nodig... Ik maak geen bonk bonk muziek, geen trance etc dus heb ikhet niet
nodig. Ik heb alleen DIT geluid nodig. dat is alles. SImpel toch...

jeez slipperman! niet zo bekrompen...jou idool Tony is een koning van de synths...... maw die meneer programmeerde ook synths, en ging niet andermans presets gebruiken (tenminste, denk ik nie ;) ) ...een synth heeft nix met muziekstijlen te maken, dat is flauwekul.... als je een bepaald geluid zoekt is het beste om dat geluid op een synth na te maken ipv een sample te pakken..helemaal als je het geluid met portamento wilt bespelen...dan kom je met het vervelende loopen van de sample te zitten....

Slippah, jij hebt toch Pro-52? Effe prgrammeren dan...

En men probeert alleen te helpen hoor. :erm:

ja dat zeker en dat appreccier ik ook maar ze komen allemaal met koop eens zo'n synth etc. terwijl ik alleen om deze preset vraag. dat is alles. deze thread heeft al meer als 25 antwoorden maar niks over waar ik em kan vinden, wie hem heeft etc. Alleen maar van als je een goeie synth koopt dan kun je hem zelf maken etc.

ja omdat het achterlijk is om naar een minilead sample te vragen als je ook synths hebt waarmee je die sound kan maken..je probeert het niet eens! je hebt die Pro52 VST toch niet voor nix gekocht neem ik aan?

ja omdat het achterlijk is om naar een minilead sample te vragen als je ook synths hebt waarmee je die sound kan maken..je probeert het niet eens! je hebt die Pro52 VST toch niet voor nix gekocht neem ik aan?

Gewoon voor de presets en sysex presets. das alles. ik krijg trouwens nooit het origineel. dat moet ik hebben. Niet iets wat er op lijkt...
Exact maken gaat niet alhoewel bedenk ik me net iets. Die pro 53 kan sysex lezen toch??? Kan die ook sysex uit de wavestation lezen??? (Misschien domme vraag. vast wel)

Origineel geplaatst door Slipperman
Heel leuk ja maar die heb ik niet nodig... Ik maak geen bonk bonk muziek, geen trance etc dus heb ikhet niet
nodig. Ik heb alleen DIT geluid nodig. dat is alles. SImpel toch...

pffff....

vermoeiend ben jij zeg.
Je hebt niet eens door dat de mensen die reply-en je proberen te HELPEN !!

succes ermee

equate

Origineel geplaatst door Slipperman

Gewoon voor de presets en sysex presets. das alles. ik krijg trouwens nooit het origineel. dat moet ik hebben. Niet iets wat er op lijkt...
Exact maken gaat niet alhoewel bedenk ik me net iets. Die pro 53 kan sysex lezen toch??? Kan die ook sysex uit de wavestation lezen??? (Misschien domme vraag. vast wel)

nee kan ie niet..sysex is echt gekoppeld aan het model synth....het laatste dat ik erover zeg: probeer eens met Pro52 wat geluiden te analyseren en zelf te programmeren..zoek eens een preset met daarin het woord: "lead" en kijk of je wat kan vinden dat beetje in de buurt komt van het geluid dat je zoekt....en ga dan eens proberen om wat met de filters, envelopes en oscillators te veranderen..succes!

Olaf

Misschien zit Slipperman wel gewoon op het verkeerde forum...

Ik zou het generalmidi & soundfont forum es proberen als ik hem was

:)

equate

nee kan ie niet..sysex is echt gekoppeld aan het model synth....het laatste dat ik erover zeg: probeer eens met Pro52 wat geluiden te analyseren en zelf te programmeren..zoek eens een preset met daarin het woord: "lead" en kijk of je wat kan vinden dat beetje in de buurt komt van het geluid dat je zoekt....en ga dan eens proberen om wat met de filters, envelopes en oscillators te veranderen..succes!

Olaf

Ok we gaan het er eens op wagen...

het laatste dat ik erover zeg: probeer eens met Pro52 wat geluiden te analyseren en zelf te programmeren..

Juistem!
En zo is het maar net!

Je moest eens weten wat voor bron van inspiratie je aanboort wanneer je zelf je sounds programmeerd.
Het is mijn 2e hobby naast het arrangeren van een track.

Volgens mij gaan die orgel en accordeon presets je na een tijdje ook de keel uithangen, niet? :bekdicht:

R.

Origineel geplaatst door funxiun

Volgens mij gaan die orgel en accordeon presets je na een tijdje ook de keel uithangen, niet? :bekdicht:

R.

Dat accordeon gaat me een beetje de keel uithangen ja maar de orgels nie thoor. Op m'n JX 1 bewerk ik em zelf ook. Maak em wat doffer, minder scherp etc.

Ook zet ik idd envelopes (vibrato & volume etc) maar goed we gaan eens met de pro 53 proberen.

Ik heb trouwens wel een cd gevonden op he tnet met allerlij sounds waaronder ook deze, wat uit de vfx, synclavier, mellotron 400, jupiter 6, prophet 100 etc. In Akai 1000 formaat maar goed, dat kunnen we natuurlijk converten. Misschien tip voor iemand??? (en ook mezelf. Misschien neem ik em wel. Ziet er goed uit. van allerlij synths wat...)

Hey Slipperman,

Die Pro52 HEEFT een minilead preset, heet geloof ik zelfs zo, of bijna. Kwestie van ff die 512 presets doorploegen. Oh ja, iemand hier gaf je een link voor de GRATIS Triangle II van RGC, die kan ook heel goed minileads maken ;)

OK, ff gauw gekeken voor je: patch 151 (of 154, een van de twee)... minilead1

enne, ook nog patch 323.... fat lead !!

ja ik zat al in pro 53 te klooien ja. daar heet ie mini lead 1. Ik heb em een beetje bewerkt en hij lijkt er een kelin beetje op.

Misschien dat ie beter lijkt met die portamento enzo.

maar bedankt voor de research. BTW. bij mij zit ie ergens in de 300.

Back