(bass)gitaar "truc"?

Arv

Robot
Ik wilde wat oefenen met de basgitaar en lui als ik ben -ik had geen zin om de bassversteker aan te zetten en direct de geluidskaart in daar heb ik slechte ervaringen mee- duwde ik de plug in de "mic input" van de KaossPad3. Na wat level instellen pakte ik een FLT1 setting van de KP3 en voila! Het werkt als een tierelier! :D

geen line6 nodig ;)

Vraag alleen is: kan het kwaad? ;)

R

Zolang je het signaal niet te hard de KP3 instuurt lijkt het me niet.. Of het echt dé manier is om bas op te nemen durf ik te betwijfelen, maar als t goed klinkt, waarom niet eigenlijk :)

Lijkt MIJ ook niet echt een probleem.

Via een mic praten/zingen of via elementen 't snaargeluid lijkt me redelijk 't zelfde inputnivo.
Een synth / CD-speler,etc. via de mic-input lijkt mij "gevaarlijker".

Iets waar je bij een microfoon opname achteraf op moet letten, is of de DC-bias van de track wel op nul staat.

nee, volgens mij ken het geen kwaad. Alleen kan je het basssignaal wat minder mooi zijn dan bij di, omdat de mic inputs bepaalde freq hebben.

Waarom ik het wel een leuke oplossing vind, is omdat de KP(3) natuurlijk een leuke verzameling filters en effecten heeft zodat je die meteen over het bass signaal kan gooien en je aan de source het geluid vormd. Al die andere interfaces zullen denk ik wel nog mooier zijn maar dit is een beetje de "make use of something we already have" oplossing.. :)

thnx 4 de reacties

Origineel geplaatst door Flesje
Cool dat je ook gitaar speelt, Arv. :okdan:

Al een tijdje hoor. Alleen oefenen komt er toch vaak niet van.. :frons:

Back