Roland JUNO-106 in FL6 XXL

Side Issue

Nieuwkomer
Even een vraag:

De Roland staat aangesloten in Fruityloops.

Hoe maak ik nu een apart spoor waarin ik echt het geluid kan gebruiken wat uit de Roland komt ipv. een Synth-VST selecteren en controllen met de Roland?

En hoe doe ik dat in Ableton?
Een apart midi-kanaal maken lukt me wel, maar krijg geen geluid UIT de Roland JUNO.

Wie helpt me?

thnx!

:okdan:

dan moet je de output van de juno op een input van je geluidskaart prikken. vervolgens een audiospoor aanmaken en volvolgens het geluid van de juno hierin opnemen

Origineel geplaatst door elektrovolt
dan moet je de output van de juno op een input van je geluidskaart prikken. vervolgens een audiospoor aanmaken en volvolgens het geluid van de juno hierin opnemen

ow, en de midikabel dan? :D

Re: Roland JUNO-106 in FL6 XXL

Origineel geplaatst door Side Issue
Even een vraag:

De Roland staat aangesloten in Fruityloops.

Hoe maak ik nu een apart spoor waarin ik echt het geluid kan gebruiken wat uit de Roland komt ipv. een Synth-VST selecteren en controllen met de Roland?

En hoe doe ik dat in Ableton?
Een apart midi-kanaal maken lukt me wel, maar krijg geen geluid UIT de Roland JUNO.

Wie helpt me?

thnx!

:okdan:

Weet je het verschil tussen midi en audio ?

misschien stomme vraag, maar watvoor kanaal moet ik dan precies aanmaken in fruityloops?
Als ik bijvoorbeeld een nieuw sampler-kanaal aanmaak kan ik wel dingen inspelen met de toetsen van de JUNO, maar ik wil gebruik maken van de geluiden die in de JUNO zitten op een apart spoor...

:)

Als ik de toetsen op de JUNO gebruiik hoor ik wel dat geluid, maar het lukt me niet om dat geluid op te nemen in een apart spoor.
Ik kan bijvoorbeeld wel een kanaal aanmaken en daar een kick of hihat inladcen en die met de JUNO inspelen...

wie o wie?:biertje:

Ik heb zelf geen FL maar weet haast zeker dat je ff in de manual moet zoeken naar.

Audio-opnemen / audio-track recorden etc. weet haast zeker dat het er in staat.

Ik kan me wel herineren dat ik een keer bij een maatje van mij was en dat we dus ook direct in FL wilden opnemen maar dat ging lang niet zo makkelijk als in Cubase/Ableton. Ik denk ook dat dat niet de mainthing is van FL.

Ik heb van alles geprobeerd en heb ook de manual doorgenomen, maar daar staat het niet duidelijk in uitgelegd.

Ik weet wel dat het MOET kunnen.....

Hoe neem je by the way het makkelijkst een spoor op via een hardware synth in Ableton dan?
Daar kom ik ook niet aan uit...

In beide programma's krijg ik het voor elkaar om er geluid uit te krijgen met de synth en als ik iets opneem krijg ik naderhand wel de automation te zien, maar zit er geen geluid bij :S

Back