Maak een stukje hiphop

Hey thanks man!
Leuk dat je het leuk vind.
Niet lang na deze track heb ik een echte Buchla Easel gekocht.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Hey, ff een snelle demo delen. Ik was een tutorial aan het kijken voor een stukje hip hop sampling

En ik dacht, laat ik eens kijken of ik nog iets geschikts in de kast heb staan en eigenlijk volledig willekeurig deze plaat van Dalida uit de kast getrokken (ouwe collectie van mijn pa)

Mijn plan was om de tutorial goed uit te voeren, maar zoals wel vaker weer eens te snel afgeleid (niet eraan toegekomen om eea netjes te choppen en zo en weer te snel beland in iets van een groove in elkaar te bouwen). Maar er komt toch wel vrij snel iets uit wat al redelijk klinkt. Misschien nog beetje rommelig her en der en de rap slaat misschien ook nergens op, maar al met al smaakt het wel naar meer.

Het gaat mij om in deze demo dus vooral om de sample, daarom voor context start ik met de niet gepitchede full sample.

Geen serieuze track dus, was ongeveer uurtje werk, maar misschien inspiratie voor anderen om ook eens wat te proberen.

Anyway, was best leuk, dus wellicht volgt er nog een keer een wat serieuzere poging.

Hier de demo:

Attachments

• Dalida.jpg
    Dalida.jpg
    219,7 KB · Bekeken: 46
Leuke sample maar kan het nummer niet beluisteren zonder me te registeren helaas.

Erg druk. Met die rap en al die scratch- en achtergrondgeluiden is het lastig horen wat je nu gesampled hebt en wat je precies met de samples gedaan hebt. Maar de originele song bevat genoeg bruikbare stukjes.

Hey, ja te druk natuurlijk, maar tis ook geen finished track he, gewoon een demo/jam.

Hier nog een poging, net direct gestart na vorige post, wist niet dat sampling zo leuk zou zijn :D

De sample is Golden Earring - Just A Little Bit Of Peace In My Heart, zelfde concept dus (de overgang vanaf de sample heb ik niet echt mij best op gedaan, maar gewoon weer ff toegevoegd voor context).
Drums is geprogrammeerd met Addictive Drums 2, samples deze keer net wat beter gechopped (denk ik)

Back