Heine
Passief toetsenist
Dames, heren,
een tijd geleden was ik de bezitter van een Akai MX73 masterkeyboard.
Het beestje had zijn beperkingen, maar ik was er wel blij mee.
Vooral met zijn 100 geheugenplaatsen.
Je kon dan voor 4 verschillende geluiden de splits instellen, en ook welke sound je wilde horen, en meer van dat soort moois.
Afijn, die MX73 heb ik niet meer.
Ik zit nu met o.a. een RD600, een XP80 en een Discover en een AN1X.
Als we nu live gaan spelen moet ik telkens vier instrumenten een schop geven om op de juiste presets e.d. te gaan staan. Dat kost tijd, ook nog omdat er een en ander aan transpose geregeld moet worden in de diverse nummers.
Wat ik nu zoek is een handig apparaat die al die informatie per song netjes over midi mijn toetsendoosjes inpompt, zodat ik met (bijna) één druk op de knop al mijn instrumenten in één keer goed heb staan.
Ik weet dat dat ook kan door mijn laptop te gebruiken, maar ik heb geen zin om dat ding mee te nemen.
Volgens mij zijn er 2 opties:
- weer een masterkeyboard op de kop tikken
- op zoek naar zo'n soort masterkeyboard zonder keyboard (het handige doosje)
De vraag is alleen of zo'n doosje wel bestaat.
Ennuh, een masterkeyboard erbij heb ik eigenlijk ook niet echt zin in. Er staan al toetsen genoeg.
De XP80 kan dit wel voor een deel, maar die heeft maar 32 patchgeheugens. En dat is voor mij veel te weinig.
Weten jullie een oplossing ?
Peter
een tijd geleden was ik de bezitter van een Akai MX73 masterkeyboard.
Het beestje had zijn beperkingen, maar ik was er wel blij mee.
Vooral met zijn 100 geheugenplaatsen.
Je kon dan voor 4 verschillende geluiden de splits instellen, en ook welke sound je wilde horen, en meer van dat soort moois.
Afijn, die MX73 heb ik niet meer.
Ik zit nu met o.a. een RD600, een XP80 en een Discover en een AN1X.
Als we nu live gaan spelen moet ik telkens vier instrumenten een schop geven om op de juiste presets e.d. te gaan staan. Dat kost tijd, ook nog omdat er een en ander aan transpose geregeld moet worden in de diverse nummers.
Wat ik nu zoek is een handig apparaat die al die informatie per song netjes over midi mijn toetsendoosjes inpompt, zodat ik met (bijna) één druk op de knop al mijn instrumenten in één keer goed heb staan.
Ik weet dat dat ook kan door mijn laptop te gebruiken, maar ik heb geen zin om dat ding mee te nemen.
Volgens mij zijn er 2 opties:
- weer een masterkeyboard op de kop tikken
- op zoek naar zo'n soort masterkeyboard zonder keyboard (het handige doosje)
De vraag is alleen of zo'n doosje wel bestaat.
Ennuh, een masterkeyboard erbij heb ik eigenlijk ook niet echt zin in. Er staan al toetsen genoeg.
De XP80 kan dit wel voor een deel, maar die heeft maar 32 patchgeheugens. En dat is voor mij veel te weinig.
Weten jullie een oplossing ?
Peter