Wat is een goede effectenprocessor voor je analoge synth?

EVO

Hapje?
Hallo Daar,

Ik zou graag wat advies in willen winnen omtrent een goede en niet al te dure FX processor om aan te sluiten op m'n AX-80. (maar kan ook een Juno of DX zijn...)
Gezien m'n sony HR-MP5 net is overleden :o:
Dus een allrounder met verschillende reverbs, delay's en al dat soort geneuzel waarmee je het toch ietwat bedaagde jaren '80 geluid van een synth kan opleuken.

Gaarne uw expertise over dit onderwerp ;)

Tc electronics m one. Goedkoop maar klinkt goed.
Ensonic dp4 of dp2.

Eventide, als je iets meer wil uitgeven maar dan heb je ook wat. Kijk maar op het forum volgens my zijn er wel
een aantal liefhebbers hier.

Origineel geplaatst door the perculator
Tc electronics m one. Goedkoop maar klinkt goed.
Ensonic dp4 of dp2.

M-One heb ik ook voor een leuk prijsje gekocht. Klinkt goed en doet wat hij moet doen.
Helemaal mee eens dus. Volgens mij kan je de m-one nog bij thomann kopen.

Dank voor de tips :)
ik ga eens rondkijken.

Zo'n Alesis midiverb 4 is dat wat? of een Quadraverb?

[2cts]quadraverb is erg lekker. tc spul klinkt wat te koud.[/2cts]

als je voor budget spul gaat (dus geen eventide ;-) boss se-50 ook in de gaten houden.
dp2 is ook een prima keuze maar alweer een tikkie duurder als se50 en quadraverb. wel meer mogelijkheden qua routing.

Ik vind voor weinig geld een TC m300 / m350 een leuke keuze met een goeie sound, handige bediening en een aardige selectie aan verschillende effecten.
Ook de Behringer REV-2496 kan je je geen buil aan vallen!

wat Hanz zegt: de TC m300 / 350 goeie allround effectendoos. de galm vind ik wat minder eelijk gezegd, maar de behringer rev2496 is juist weer heel erg sterk qua galm.

alesis wedge, zit ook in de andromeda, vind ik beter dan de m-one welke veel te kill klinkt voor die mooie akai

niemand zegt hier ites over een quad v2 digitech

deze gaan de laatste ty svarierend van 2 vooir 100 EG ???
en de mijne staat voor 150.- price ,...

ergbreed inzet bare fx
x4

Boss SE50/SE70 kan ook. Die lijken best wel veel op die Sony en zijn redelijk geprijsd.

die Yamaha rev-500 (die septic te koop heeft staan) is dat wat?

Dat Roland dep spul is al wat ouder? is de dep-3 ook ok voor toetsen? (staat er een voor weinig op MP)

Origineel geplaatst door Slipperman
jep ook voor toetsen. Dep 3 mist alleen de chorus geloof ik en daar is het nu net ook om te doen met die bak...

ik moet zeggen de dep 5 is een blijver en de dep3 heb ik alleen voor de dubbel hebben van die fx gehouden ...is vooral vanwege de easy werking ook
sound = 80/90ies ook rev is duidelijk wel anders dan bv mn digitech quad

als je m voor pads en drones ga gebruik ietsje rev / + chorus of een phaser erby pluggen
smalstone
vindt ik erg goed werken ...voor strings

tis ook maar net waar je de ax80 voor ga gebruiken ,..
kijk asje een iets meer hands on ebak gebruikt as de ax60 / jnuo dan is een tikke goed geplaatste tape delay / bbd
en rev erg mooie voor plaatsing van de sound
sc7:okdan:

heb m'n oog laten vallen op de boss SE70 van deepfreak.
istwa? (volgens fuse wel)
bruikbaar op m'n AX?:confused:

Back