Wat is een goede effectenprocessor voor je analoge synth?

Ja hoor, op zich 'n prima ding. Alleen de reverbs vind ik nogal bejaard klinken...

Deal's off.
Nog meer tips?

spuien, niet alleen voor m'n ax maar ook voor anderen :)

Zoals al eerder is gezecht in deze treath gewoon een TC M300, niet duur goede kwaliteid en geweldige bediening.
Ik ben echt verlieft op dat ding :okdan:

Ben echt erg benieuwd naar de AX trouwens lijkt me echt een geweldige synth.

Ik vind de SE-50 en SE-70 de meest geile bakkies. Lekker filthy... Dus als dat is wat je zoekt...

Wil je clean? Neem een lexicon mpx-110 ofzo. Succes!

evo niet eg een budget genoemd
ik kan wel avn alles roepen
stekke verkoop nu een m300 van tc [volgens sommige een easy/ goede fx
en bv ik heb een dep 5 nog steeds et koop99.- met knoppen 808 colors

voort dikke strring uit de ax80 gebruik je ander rev/chorus fx dan een lekker basje/ fx sounds ...

een dedicated intelli-delay fx ...is ook altyd tof om inje rack te hebben

ik zit met een klein dillema wilde eerst na veel gelezen te hebben een symetrix 606 kopen schynt een zeer aparte dual delay machine te zijn digi ...kan zich met oudre lexi,s meten komt totaal op 200 is ook weer niet weinig
wel weers wat anders

line 6 modelers / delay modelers schynen toch best breed inzet baar te zijn

Soms denk ik weleens, doe niet zo moeilijk en koop gewoon een fx. Als het niks is dan verkoop je het toch weer.
Zo leer je lekker veel gear kennen, en weet je wat er tekoop is. Met als belangrijkste resultaat, een mooi stukje muziek!

persoonlijk hou ik wel van een beetje crisp/crunch in mn sounds ..bass/ drums

ik za weers y fx te neuzen ,..mar wat een berg pedaltjes worden er aan geboden zeg ; eg honderdern en meer alle ibanessebn soms 30.- som150.- vintage ...en nieuwere

heb dus op de gok een rampage [oudmodel ] distortion met meer pedal gekocht
van t merk rock tron
heb geen gitar ambities ook niet vanwege mn lange haar :D
maar rocktron schynt [net asveel andere mereken ] de beter guitar spullen te maken

en 30 eu konm niet laten liggen

dus iid soms gewoon doen en niet denken
daarom twijfel ik bv over die symetrix 606 zeldzaam best erg ok delay app toch 200 eu

:Z

Goed idee...
Noted :L
Origineel geplaatst door pal
Soms denk ik weleens, doe niet zo moeilijk en koop gewoon een fx. Als het niks is dan verkoop je het toch weer.
Zo leer je lekker veel gear kennen, en weet je wat er tekoop is. Met als belangrijkste resultaat, een mooi stukje muziek!

@Ron, Tja budget, betaalbaar is in mijn ogen rond de €100.

Heb nu een Midiverb4 om mee te klooien, kijken oft wa is.:walker:

Origineel geplaatst door EVO
heb m'n oog laten vallen op de boss SE70 van deepfreak.
istwa? (volgens fuse wel)
bruikbaar op m'n AX?:confused:

jep doen ! Gebruik hier 2x de boss SE50. Alles gaat er doorheen tegenwoordig (iig op het podium) en klinkt formidabel al moet ik wel zeggen dat hij niet ultra clean is in het opzichte, wat je er in stopt komt er niet helemaal het zelfde uit. Geluidstechnisch zit er een bepaalde klankkleur aan en die moet je maar aanstaan...

ensoniq dp-4

een "bandlid" laat zijn 303 hierdoor lopen en het klinkt echt heel erg lekker wat ie ermee doet, doet de 303 zweven en lekker klinken...

heb ook zo'n studioquad V2 maar denk er toch aan die weg te doen, breed inzetbaar idd maar niet alles klinkt even goed of bruikbaar, liever eentje die minder kan maar beter...

Ik had een midiverb4 maar vond 'em niks. Vooral de reverbs vielen me tegen. Wel veel aan te editen en ik was ook erg te spreken over de leslie simulatie.

Ik ben nu zeer tevreden met een zoom 1201 (voor allerhande rare effectjes) en een tc m300 (voor een beetje kwaliteit). Beide zijn ook heerlijk simpel te bedienen. En voar weinagh.

tsja, ik vraag me eigenlijk af waarom de topicstarter deze thread is begonnen. allerlei goede antwoorden op een in principe goede vraag en dan uiteindelijk 1 van de minst aansprekende effekten aller tijden kopen. :stupid :D

Origineel geplaatst door Foetus
ensoniq dp-4

een "bandlid" laat zijn 303 hierdoor lopen en het klinkt echt heel erg lekker wat ie ermee doet, doet de 303 zweven en lekker klinken...

heb ook zo'n studioquad V2 maar denk er toch aan die weg te doen, breed inzetbaar idd maar niet alles klinkt even goed of bruikbaar, liever eentje die minder kan maar beter...

effe in valen evo verhaal een midi verb 4 is iets beter dan de 3
die vondt ik eg budget klinken ala mpx100
kil klaar thats it
de studio digitech is best een goede bak die je eg moetleren programmeren ,..
net soo diep denkik kan die asde dp4 kost ongeveer 3x zoveel

ik heb de asr x sampler mer dp [2/4 ] inside mmmmmmmm ok niet eg wat ik verwachte ik verwachte romige saus
maar goed

een editscreen van de studio digitech quad v2 is groten en edit makkelijker
die zijn best goed koop
150+ eu en hebbie eg een goed processor aan
asje t hier niet in vindt vindt je t in een dure lexi ook niet

punt !

Origineel geplaatst door koediman
tsja, ik vraag me eigenlijk af waarom de topicstarter deze thread is begonnen. allerlei goede antwoorden op een in principe goede vraag en dan uiteindelijk 1 van de minst aansprekende effekten aller tijden kopen. :stupid :D

Zo denk ik er niet over, deze thread zou anderen ook kunnen helpen...
Overigens wat Pal zei sprak me wel aan, dus heb ik gewoon ergens een aanbieding tussenuit geplukt om te kijken of het wat is...en zo niet, knikker ik hem weer op marktplaats.
En de meestgenoemde fx zijn overigens ver boven mijn budget, ik ga geen 400€uro voor een effectenbak betalen waar ik niet professioneel de studio mee in duik.

Al met al heb ik uit de reacties heel wat bruikbare tips gehaald. :halleluja
En geluid blijft toch een kwestie van smaaq...de een vind een TC van €3000 vetter dan een boss pedaaltje van €25, maar het kan ook andersom zijn...

Dank voor de reacties :eureka:

wat dan ook van lexicon. heb zelf een m-one, vind de lexicons mpx1/ 500 of 100 toch beter klinken.
en een veergalm moet je natuurlijk hebben, en iets van tape echo/ een oude 3kopsbandrecored.

Alesis Quadraverb?
Als je hem drie maanden in een 19 inch rack hangt en voor live gebruikt, vallen alle schroefjes en boutjes er vanzelf uit........:(

En terecht, ha!

Mijn naam is Haas. Ik speel met nog vijf andere Hazen in een Haas band die Haasmuziek speelt.
Het liefste zou ik mijn Haas-sound iets meer in de Haasrichting willen sturen van de Haaskant.
Met een beetje meer andere Haas-invloeden. Maar we spelen nooit andere Hazen na.
Ik heb een analoge Haas uit het jaar Haas. En nog een andere Haas uit het jaar Haas. Meestal maken ze daar Haas-muziek mee , maar ik niet. Hoe zal ik onze Haas-stijl noemen...Ik gebruik alleen mijn vaste Haas-presets. Want met mijn linker Haas speel ik synthbas-Haas en met mijn rechter Haas speel ik voornakelijk Haas-partijtjes. Nou die wil ik aanhazen!
Die timing is nou echt typerend voor mijn eigen speelhaas! Daar moet ik wat meer mee gaan hazen.
Ik gebruik geen sample-Hazen. Daar moet ik niet aan denken! Ook stapel ik geen Haasgeluiden om het wat Hazer te maken.
Maar soms speel ik thuis alleen op mijn Hazenkamer. Ik heb een Haas mengpaneel die Haast-euro kostte en een Haas-
geluidsinstallatie van Haas-euro. Ik luister met twee drieweg-Hazen van Haas-watt en van het merk Haas of er ook maar iets in de buurt komt.
Ik neem op met een Haas-preamp en een Haas Sequencer met Haas AD en Haas DA's.
Maar live speel ik met een Haas-installatie.
Mijn mede Hazen vinden dat ik mijn Haas-sound wat moet aanpassen voor Haas euro minimaal toch wel.
Ik geef ze groot gelijk, want er is iets met mijn Hazensound dat nog veel Hazer kan klinken.
Misschien moet het lijken op de duinen, een beetje golven, want daarin voel ik mij wel thuis.
Wat is nou een moderne Haas tegenwoordig? Tja en ik gebruik ook een Haas-compressor in mijn Haas-live setup.
Die maakt het landschap weer wat platter..moet ik mee ophazen.
En een Clavia stage 88 piano met Chorus is toch helemaal te Haas!
Hoe krijg ik dat in Haasnaam voor elkaar? Zonder jullie een bepaalde kant op te willen Hazen? Want wat voor Haas-sfeer heb ik nou eigenlijk nodig zo af en toe?
Ik wil mijn nieuwe Haas-alleskunner op de grond naast mij neerzetten, want anders kunnen mijn voeten er niet meer bij.
Dan kan ik niet meer stampen! Misschien toch maar naar de Frankfurter Haze, effe hazen. Of naar dat hol hier om de hoek.
Maar thuis in mijn Haaskamer mag ie trouwens wel in een Haasrack. Als het niks is zet ik hem gewoon weer op Haasplaats.
Zonder specifiek te willen zijn,

De Paashaas.

Laatst gewijzigd:
Back