Classic samplers

kraworst

Stamgast
wie weet een site waar je samples van oude samples ( emu,fairlight etc ) kunt downloaden,cq kopen?

Die Cult sampler heb ik al,vind dat een beetje tegenvallen,niet echt van die grunge old skool samples.
Die tip van Ebay is wel cool....al die oude emulator sounds lijkt me wel wat... bedankt allen tot zover!!
maar wie weet nog ergens oude samples van de Fairlight te vinden?

Origineel geplaatst door mikemix
Zelf maken/samplen..:eureka:

Zat erop te wachten ja......

OT:

Ben dus zelf ook op zoek naar een sample pack van de Emu SP12 / 1200, liefst 24bit :)

De laatste keer dat ik z'n ding te koop zag staan was in de USA en voor een bedrag van 2500$ (!) :D Daar koop je toch ook n MPC 4000 voor

Ik snap alleen iets niet, oke, dan heb je die samplepack van een SP1200,
maar dan kan je die samplepack toch niet op een SP afspelen, lees karakter geluid:confused:

Origineel geplaatst door Carnivore
je kan ze toch triggeren vanuit een willekeurige sampler :)

SP1200 samples klinken als SP1200 samples als het uit een SP1200 komt.
Het zijn niet alleen de samples die de sound bepalen.

:Z Die discussie ga ik niet eens maar aan joh...

Als iemand op dit forum een keer zin/tijd heeft en een SP12/1200 zou willen leegsamplen voor me dan ben ik een happy camper... dat geneuzel altijd over authentiek geluid

Origineel geplaatst door mikemix
Lekker in je S3000XL samplen, komt dik voor mekaar, lekker bezig joh.

ja hoor... om die crisp vintage 90ties sound te krijgen :o:

sorry hoor maar als je een sample maakt op een oude bak en die weer sampled in een nieuwe bak dan hoor je toch echt de oude sampler erin terug. wat heeft nu een sp12/sp1200 voor een kenmerkende sound? de sequenser misschien met die lekkere timing? de summing van al de geluiden? het typische filter? ja dat klopt...

maar...

ik heb zelf een 707 en die heb ik ook als samples in mijn software sampler staan :duivels:

en die vind ik 1.234.432 x fijner om mee te werken.

maar:

zelf samplen leuk...maar hoe kom ik dan aan samples van bijvb emulator,fairlightcasio fz1,mirage ensoniq?

ik wil eigenlijk gewoon een cd rom met kant en klare gesamplde geluiden,heb eigenlijk geen tijd om het zelf te doen.
Volgens mij is dit een gat in de markt'?

tijdje terug een sample cd van sp1200 samples gekocht. best ok. gewoon via ebay. kwam uit oostenrijk geloof ik.
maar je wil toch het liefst een sample-pack van je eigen sounds...

Zero-G nostalgia heeft onwijs veel vintage samples aan boord van o.a. de emulator serie, de fairlight, mellotron, etc. Echt gave plugin.

Origineel geplaatst door renepela
Zero-G nostalgia heeft onwijs veel vintage samples aan boord van o.a. de emulator serie, de fairlight, mellotron, etc. Echt gave plugin.

Dat werkt toch op basis van die Kontakt player enzo ??

Die ellende wil ik allemaal niet, neemt veels te veel ruimte in beslag op je HD's en vind die paketten met die mega-libraries vaak iets aan de prijzige kant. Koop liever goede kwaliteit sample packs van vintage drumcomps enzo

Dus een copy van en kloon en daar een copy van dan hou je niet meer veel over :D

Back