Classic samplers

denk dat ik binnekort ook maars naar een setje org flops van ensoniq/ dpx en emulators ga zoeken vooral strings / drums
hoeft niet te veel te kosten

ask bv een sample uit de emulator sampler in mn dpx stopt klinkt ie door de ssm structuur ook net aseeen emulator ,...en ask sample in mn a4000 ...is denk welk een stuk ,..PUNCH weg
gatsen waar ik mee werk hebben een sp1200 ,..die hebben ze al op zoveel manieren proberen te vervangen samplen/ wat ?

maar org uit t app. klinkt beter

trouwens kid nepro ,..heeft ook veel

We zouden eens een ruilmiddagje kunnen houden:)
Ik heb nog wel een stapeltje floppen liggen voor de prophet 2002.

mike wannneer doen we een bakje koffie? ik heb die donorbakken nog staan. Heb jij toevallig die originele s900 diskettes?

Origineel geplaatst door RezonatoR
mike wannneer doen we een bakje koffie? ik heb die donorbakken nog staan. Heb jij toevallig die originele s900 diskettes?

Man, je hebt gelijk!
Pb wel ff.
Ik heb hier orginele Akai flops:

SL581 Multi sound#1
SL582 Synth sound#1
SL583 Dry kit

personlijk heb k wel intresse in setje s900 drums flops en emulator org [copy ] asdat kan ja toch?]

t lijkt me dat de emu library huge is / was

in mn dpx speeltie dat af al wast en eget emu-lator

heb eerlijk gezegd nog maar weinig moeite genomen omze te vrekrijgen ,..weetzeker op ebay datje ze zoo vindt is net zoveel moeiet as ter bv 50 gaan zitten copyeren
wat veel minder zelfs :engel: luie mode

Op www.emulatorarchive.com kan je een CD bestellen met daarop 1100 emulator II banks (dit is dus duizenden samples), allemaal originele professionele samples uit de jaren 80 (emu, omi, etc...). 'k heb daar destijds 35 pond voor betaald. Je krijgt er ook een kabel bij voor tussen de mac & de EmuII maar zelfs als je die niet nodig hebt lijkt de prijs me eerlijk voor de banks alleen al. Op de site staat trouwens dat er enkel Emu factory banks op staan, maar in de praktijk bleken er (bij mij althans) veel meer op te staan...

Let wel: het is een Mac CD en alle banks zijn in SoundDesigner for EmuII formaat.

Toch is het perfect mogelijk om er WAVs van te maken:
1/ Gebruik de trial versie van MacDisk om de CD te lezen (ik denk zelfs dat een PC de disk ook kan lezen). Die trial versie volstaat voor EmuII bestanden en werkt 'voor eeuwig', dus geen vervelende tijdslimieten.
2/ Gebruik de gratis software EMXP (users.skynet.be/emxp) om de bestanden te converteren naar WAV. Dat is een programma dat ik zelf heb gemaakt en in feite meer voor Emax dient dan voor Emulator. Maar het ondersteunt dus ook Emulator II. Aangezien het compleet gratis is beschouw ik dit even niet als reclame :)

Back