Hoe maak je een stille geventileerde pckast?

waterkoeling of peltierkoeling , voor het een echte koele pc:D

ik heb zelf een zalman koeler maar ik vind hem toch niet erg stil vooral bij hogere toerentallen, daarbij heb ik de koeler nu een jaar en begint hij toch rare piepjes te vertonen maar ik heb geen zin om hem trg te sturen ofzo.. misschien dat er nog een ander merk is wat nog stiller is die ik niet ken......een vriend van me heeft waterkoeling en daar hoor je niks en die heeft na meer dan een jaar nog geen problemen.

Origineel geplaatst door jikbeh
ik heb zelf een zalman koeler maar ik vind hem toch niet erg stil vooral bij hogere toerentallen, daarbij heb ik de koeler nu een jaar en begint hij toch rare piepjes te vertonen maar ik heb geen zin om hem trg te sturen ofzo.. misschien dat er nog een ander merk is wat nog stiller is die ik niet ken......een vriend van me heeft waterkoeling en daar hoor je niks en die heeft na meer dan een jaar nog geen problemen.

Ben zelf ook niet zo'n fan van de fans die zalman gebruikt. Zijn allemaal custom dus nagenoeg niet te vervangen door een andere unit.

Maar watercooling heeft ook gewoon fans nodig, dus heeft hij gewoon betere fans dan op die zalman cooler van jou zitten :D.

Bovendien moet je wel al met een redelijk prijzig waterkoeling systeem komen om een high-end luchtkoeler bij te houden, die starterssetjes koelen echt niet bijzonder.

Origineel geplaatst door Acidfever
Waterkoeling is net zo stil als de hoeveelheid dB's die de fans die je radiator koelen maken.

Right, maar de overdracht van koper > water gaat sneller dan die van koper > bewegende lucht, en je kunt een leuke dikke externe radiator eraan hangen (of een Reserator).

Origineel geplaatst door Toon
Dit rack van Antec is zogezegd voor audio computers http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=94004 . Je hoort de fans nog wel draaien maar vergeleken met een scsi harde schijf is dit behoorlijk stil. Weegt wel iets en is vrij groot.

Fans zijn van die Antec Tricool dingen met 3 instellingen voor snelheid. Op de laagste stand ĆØcht bijzonder stil.
Prima kast is die Antec zowiezo, die 4U heb ik hier draaien.
Maar goed, zo'n kast helpt niet als je niet je hele machine doordacht configureert.
Voorbeeld: het fannetje op een videokaart maakt tegenwoordig namelijk echt een rotherrie (en daar zijn goeie alternatieven / vervangingen voor te krijgen).

Origineel geplaatst door Acidfever
Mja Apple moest zich ook eerst keren tot PC hardware om eindelijk eens met een stille kast te komen die de hardware wel voldoende koel houd. 8o)

Hap dan Septic! :P

Ik zal dan toch effe happen omdat jullie dat zo graag willen ;)

Mijn ouwe G5 (dus nog geen intel etc) is net zo stil als de MacPro hoor.......misschien dat de enkel eerste generaties G5 en G4 hier last van hadden, dat kan, weet ik niet ;)

Maar effe ter toelichting, de videokaart heeft bijv geen Fan erop zitten, wel een koelblok met ribben van 10x10cm ofzo.
En ook is de kast zo opgebouwd dat ie van voren lucht aantrekt en acht uitblaast, via zogenaamde luchtkanalen die zo zijn ingericht dat je kast optimale koeling krijgt, zonder al te veel fans in te hoeven bouwen.

beste kan je zelf je koelblokken van bv je videokaart , chipset er af halen en met nieuwe koelpasta er weer op zetten.
bij de fabricage worden die dingen niet altij zorgvuldig aangebracht met reseultaat hotspots in je hardware.

:)

Origineel geplaatst door Septic
Ik zal dan toch effe happen omdat jullie dat zo graag willen ;)

Mijn ouwe G5 (dus nog geen intel etc) is net zo stil als de MacPro hoor.......misschien dat de enkel eerste generaties G5 en G4 hier last van hadden, dat kan, weet ik niet ;)

Maar effe ter toelichting, de videokaart heeft bijv geen Fan erop zitten, wel een koelblok met ribben van 10x10cm ofzo.
En ook is de kast zo opgebouwd dat ie van voren lucht aantrekt en acht uitblaast, via zogenaamde luchtkanalen die zo zijn ingericht dat je kast optimale koeling krijgt, zonder al te veel fans in te hoeven bouwen.

Zoals elke goede pc kast dus? :D

Passieve koeling op je videokaart is idd een prima manier om herrie te vermijden. De fans op videokaarten zijn door hun geringe omvang en relatief hoge rpm toch vaak herrieschoppers.

Maar dan heb jij dus een 7300GT in je Mac zitten en geen X1900XT. Een enorm performanceverschil en voor bijvoorbeeld gamers geen optie.

In mijn nieuwe systeem komt er denk ik toch ook zoeen. Heb laatst eens met een richtmicrofoon zitten spelen in mijn kast en daaruit blijkt toch mijn videokaart met afstand de meeste herrie te maken.

invidia gs kan over de 100gr. gaan zonder goede koeler, achterlijke temperaturen :(

Origineel geplaatst door ruudvee
Maar waarom een dikke videokaart in een muziek pc zetten ?

Om muziek bij een game te maken.......:D

ik heb een goedkoop dual dvi kaartjemaar dat maakt ook nogal wat herrie hoor. gamen op mijn pc doe ik niet.

spelletjes spelen doe ik op me K2000 :D

Maar waarom een dikke videokaart in een muziek pc zetten ?

Het is wel aan te raden je systeem op zichzelf af te stemmen. Als je te langzame hardware met hele snelle gaat combineren, kan dat de snelle hardware afremmen.

Back