Geluidskaart en Pro Tools

Kaymir

Stamgast
Ik heb al de search functie gebruikt maar kon niks vinden.

Ik wil een nieuwe geluidskaart aanschaffen die samen kan werken met Pro tools...(audio interface/rack- pc/usb of firewire)

maakt me niet uit..Maar me computer staat 1,5 meter weg van me "studiotje"..

al wil je een geluidkaart die samen kan werken met Pro tools val je al snel in digi001 Maarr zijn er nog andere oplossingen

protools

protools

waarom pro-tools.......wavelab etc zijn ook prima...en draaien bijna overal op..

Omdat mijn school voornamelijk met pro tools werkt en ik thuis verder wil werken daaraan.

dus welke kaarten kunnen samenwerken met pro tools

Bedoel je misschien de Audio media kaarten?

Of anders de Digi001 en Digi002 met Protools LE (light)?

Maar je kunt toch ook dingen van Logic bewaren naar Protools projecten?

audio media? zegt me niks..zou je wat meer over kunnen vertellen/link geven.

En is dat zo dat ik logic audio kan transporteren naar PT? ook vice versa?

want de digi001 is voor mij al weer redelijk prijsig. En ik heb een XP systeem...dus kan logic niet meer update omdat die sneaks van apple emagic hebben opgekocht:(

audiomedia-III PCI card werkt met protools, is beperkte versie van digi001 en andere protools cards

Origineel geplaatst door Kaymir
audio media? zegt me niks..zou je wat meer over kunnen vertellen/link geven.

En is dat zo dat ik logic audio kan transporteren naar PT? ook vice versa?

want de digi001 is voor mij al weer redelijk prijsig. En ik heb een XP systeem...dus kan logic niet meer update omdat die sneaks van apple emagic hebben opgekocht:(

je kan het audio gedeelte (de kaarten eigenlijk) van pro tools het audio gedeelte van logic laten vervangen door een TDM bridge (zo heet het geloof ik). is gewoon een software pakketje

En...je zou zelfs PT Free kunnen gaan draaien en die kan ook op elke audio-kaart.
Dit is als het alleen om audio gaat (knippen/automation etc.)
Heb je het ook nodig voor de TDM plugins dan gaat deze vlieger niet op.

thnx jongens!

Digi ToolBox XP lijkt me wel wat!! Het is ook alleen voor recording en editte..sequence doe ik op me MPC..

weet iemand waar ik dit kan kopen? ik kan nergens vinden op internet waar ik het in nederland kan kopen..

Kan ik er een patchbay aan koppelen zodat ik alles van uit me " studiotje kan controllen " ..

het lijkt me een hele goede goedkope oplossing..het is voornamelijk om mijn "instrumentaal" van me MPC optenemen..en daar nog vocalen over te gooien. En projecten van school mee verder kan bewerken

Bij de M-box zitten alleen 2 mono inputs....hoe kan je dan stereo opnemen? door gewoon L&R in die 2 te stoppen?

op welke school zit je eigenlijk? ;)

www.popenmedia.nl

Het is eigenlijk dat ik er aankomend school jaar mee begin, maar anders werd het zo'n omslachtig verhaal;)
moet je maar i bij equipment kijken, ik word daar wel warm van:)

Maar weet jij het die M-box vraag van me?

je hebt het antwoord zelf al gegeven

Back