ongewenste plopjes

rasz

Ouwe rot
ik hoor allemaal plopjes door mn beat... deze plopjes waren er gisternog niet ...
kom ik er weer vanaf...?
ik heb niks geloopt of zo dus daar kan het niet aan liggen ...
iemand...?

Koning Ra!

Ik kan natuurlijk zeggen, gebruik een plop-filter, maar dat is te makkelijk :)
Maar dit is natuurlijk veel te vaag. Kom met info over hard- en software en de situatie wanneer het gebeurt.

Dat ken niet ZOMAAR ineens erin komen; beschrijf eens waarmee je gewerkt hebt en wat je gedaan hebt voordat je alles afsloot.

Gebruik je wav-files? Probleem heb ik ook in Cakewalk Sonar. Trek de wav-files aan het einde een stukje door en de klikken verdwijnen. Het abrubte afkappen van het geluid aan het einde van een wav-file veroorzaakt die tikken.
Overigens krijg je ook vaak tikken en geplop als je te veel VSTi's gebruikt. Exporteren naar audio (van de VSTi's) en het probleem is verholpen.

Oeps een beetje stom van me,

Dit gebeurd dus in mn mpc ...
Ik heb de loop eergister gemaakt, toen gesaved en niks vreemds of zo dus
Voorderest gebruik ik geen andere hard of software.
De plopjes lijken ook compleet random te komen maar alleen bij deze loop mn andere beats doen het gewoon zo als het hoord.
Als ik per track luister is er niet een track die ze niet heeft ...? Super vreemd is het.
Ik heb gewoon een loopje gemaakt met de samples die intern op de mpc 1000 staan...

Nu ben ik nog eens aan het luisteren lijken het weer veel minder plopjes te zijn als gister ...

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is een 'mpc 1000' ?

Basis-regel voor wav-samples : begin en eindig de file met een waarde op nul-niveau.
Als het VST's betreft, die kunnen de CPU nogal op de proef stellen, met alle gevolgen vandien.
Als de plops werkelijk zich random voordoen, met geen enkel verband met wat er verder gebeurt, dan moet er ook gedacht worden aan een hardware probleem, nl een lekkende condensator.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is een 'mpc 1000' ?

Basis-regel voor wav-samples : begin en eindig de file met een waarde op nul-niveau.
Als het VST's betreft, die kunnen de CPU nogal op de proef stellen, met alle gevolgen vandien.
Als de plops werkelijk zich random voordoen, met geen enkel verband met wat er verder gebeurt, dan moet er ook gedacht worden aan een hardware probleem, nl een lekkende condensator.

klopt een akai mpc is een hardware sampler ... maar als het een hardware probleem zou zijn dan zou je het toch bij ieder nummer moeten horen ...? en het is in mijn geval alleen bij dit nummer zeg maar echt vreemd. ik ben nu al weer zeker 8 uur op mn mpc aan het rammen en ben nog niet een vreemd plopje tegen gekomen...

Back