Verleg je grenzen en expirimenteer!

Leendert

Gedeactiveerd account
Bij deze, Ga eens expirimenteren en verleg je grenzen. Post hier het resultaat wat je hebt gekregen.

Ik begin wel, aangezien ik dit topic start!

Een vriend van me heeft een electrische gitaar en ik bedacht dat ik deze ook in mijn gitaar pedaaltje kon stoppen en daarna in de mixer en zo kon opnemen. Dus bij deze even een klein stukje ge-expirimenteerd wat er kon en hoe het klonk etc.

Dit is er uit gekomen:

Attachments

• gitaar expiriment.mp3
    873,5 KB · Bekeken: 92
dit is toch geen experiment? dit is toch gewoon een gitaar opnemen via je mengtafel?

je kunt als uitkomst van je experiment concluderen dat een gitaar door een effect (waarschijnlijk heb je distortion gebruikt) in vergelijking met een gitaar door een versterker met een microfoon ervoor opnemen dunner klinkt?

maar goed:

hier mijn experiment:

experiment: live instumenten input ->live verschillende looping devices en delay effecten toepassen -> live mixen -> opnemen. (niks meer editten naderhand)

proefneming: kun je met een bepaalde loop instelling en beinvloeding hiervan een interresantere soundscape neerzetten dan zonder de live instrumentatie

uitkomst: ja je kan een dikkige soundscape maken.

http://www.returnofthespaceinvaders.com/Brato/MecanicOrangeOcean.mp3

Origineel geplaatst door brmzz
dit is toch geen experiment? dit is toch gewoon een gitaar opnemen via je mengtafel?

je kunt als uitkomst van je experiment concluderen dat een gitaar door een effect (waarschijnlijk heb je distortion gebruikt) in vergelijking met een gitaar door een versterker met een microfoon ervoor opnemen dunner klinkt?

maar goed:

hier mijn experiment:

experiment: live instumenten input ->live verschillende looping devices en delay effecten toepassen -> live mixen -> opnemen. (niks meer editten naderhand)

proefneming: kun je met een bepaalde loop instelling en beinvloeding hiervan een interresantere soundscape neerzetten dan zonder de live instrumentatie

uitkomst: ja je kan een dikkige soundscape maken.

http://www.returnofthespaceinvaders.com/Brato/MecanicOrangeOcean.mp3

Ja klinkt wel leuk dit. Atmosphere shiz houd ik wel van. Beetje glitchen en een beat erboven en lekker ritmisch doen, echt gaaf zulke shit. :D

Maar voor mij was het een expiriment in een andere zin, hoe werkt 't en gaat 't klinken. Tja, dit topic was ook eigenlijk ergens anders voor bedoeld maar tis zo lullig om dan zonder met iets aan te komen een topic te maken. ;)

Back