Oude school sequencers

rasz

Ouwe rot
Jawel ik vond bij mn moeder thuis een oude pentium 3 650mhz en ik wil daar muziek mee maken.
Naar welke oude sequencer moet ik op zoek...
ik geloof dat cubase vst uit die tijd komt en logic 5.5 Platinum...
Thuis werk ik zelf met Ableton live 6 als en mijn mpc de mpc kan ik mee nemen naar mn ma maar mn pc die gaa ik natuurlijk niet mee slepen
wie o wie heeft er tips over olscool audio programma's...?

Vrede op mars !

Zal wel windows98 zijn? Cubase vst5.1. zo uit het hoofd.

xp instaleren
alle visuele franje uitschakelen
daarna cubase sx of nuendo instaleren
gaat goed
daarna propellerheads reason instaleren (2.5 of 3.5)
dit rewiren aan sx of nuendo
andere progr.die goed werken zijn bijv:sony acid
mensen die zeggen dat dit niet kan ,weten er geen snars van

dat bedoel ik dus...
ik gebruik zo,n setup dagelijks

Origineel geplaatst door Space

als je gedult heb :)

Afgezien van of het nou kan of niet, ik vind het iets hebben van een V8-motor op een bakfiets.
Die neemt bijna alle ruimte in beslag, zodat je nauwelijks verder nog iets kan vervoeren.

Dit is een kwestie van clocksnelheid van de CPU en dat heeft gevolgen voor de audio-performance.
Oftewel rekening houden met de grenzen daarvan. Als je onregelmatigheden wilt voorkomen.

Een simpele OS helpt dan al een hoop, om de processor zo min mogelijk te belasten.
Dan geldt dus ook de efficiency om geen programma's in de taakbalk actief te hebben, die je tijdens
audio-sessies helemaal niet gebruikt. Want dan is er meer CPU-reken-ruimte voor de sequencer.
En het betekent dat de eisen wat bescheiden moeten blijven. Geen 32-bit 48 kHz dus.
Net zoals het maximum aantal audiokanalen, dat gemixt kan worden, niet 256 moet zijn.
Dan kunnen sequencers als Rebirth of Reason best op een W2K 800 MHz machine draaien.

Een alternatief voor een sequencer op zulke sets is het concept van de 'module tracking'.
Zeer efficient audio-gebruik.

Origineel geplaatst door Sam_Zen

Dit is een kwestie van clocksnelheid van de CPU en dat heeft gevolgen voor de audio-performance.
Oftewel rekening houden met de grenzen daarvan. Als je onregelmatigheden wilt voorkomen.

vergeet de ram niet , de hoeveelheid ram bepaalt uiteindelijk hoeveel tracks je kan aanmaken , niet de cpu power.

Zeg niet dat het niet kan. Ik heb zelf xp professional op een pentium 3 (866mhz, 256mb ram) gedraaid. Als je inderdaad alle thema's e.d. uitzet loopt dit prima. En als sequencer FL-studio installeren. Dat draait best redelijk. Alleen teveel plugins laden gaat niet werken.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Zeg niet dat het niet kan. Ik heb zelf xp professional op een pentium 3 (866mhz, 256mb ram) gedraaid.

Ik heb een paar jaar XP Pro op een 233 MHz P2 gedraaid. In eerste instantie puur om ontwikkelde websites onder Windows te kunnen checken, maar ook beperkte audio werkte gewoon. Renoise trok hij toen nog net (de huidige versie ws. niet meer). Ik gebruikte de Kx driver op de soundblaster die erin zat.

als je enkel met audio wil werken zou ik voor sony acid 2 of 3 gaan (toen nog sound forge )werkt heel lekker en is rock solid ...geen vst instruments ..wel direct x plugins (zijn wel geen hi q plugs maar deon de job )

Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb een paar jaar XP Pro op een 233 MHz P2 gedraaid. In eerste instantie puur om ontwikkelde websites onder Windows te kunnen checken, maar ook beperkte audio werkte gewoon. Renoise trok hij toen nog net (de huidige versie ws. niet meer). Ik gebruikte de Kx driver op de soundblaster die erin zat.

sterker nog ik heb het op een pentium 1 200mhz gedraaid. wel met 160mb ram :D

ik heb een keer op een pentium 75 (75 MHZ) een digidesign audiomedia 3 (1800 gulden) geinstalleerd
liep perfect
(wel wat geklooi met drivers,maar na handmatig de system.ini aangepast te hebben ,liep ie goed)
tegenwoordig heb ik een dual core e6600
maar ook nog een ouwe pentium 3-600 Mhz,die ik gebruik voor reason en een sequencer
je hoeft niet veel geld te hebben om toch creatief bezig te zijn

xp instaleren
alle visuele franje uitschakelen
daarna cubase sx of nuendo instaleren
gaat goed
daarna propellerheads reason instaleren (2.5 of 3.5)
dit rewiren aan sx of nuendo
andere progr.die goed werken zijn bijv:sony acid

Hehe vet, Dit was mijn oude set up met reason.
ik werk nu met mn mpc, voor heen met kontakt en gewoon samples van lps dus ik heb niet echt vsts nodig maar wel midi anders zou ik die oude live versies gebruiken.
Ik heb nu logic 5.5 maar dat is zelfs ook nog wat te "zwaar".
Ik wil gewoon bij mn moeder thuis een
schets van een track kunnen maken en dan
thuis waar ik een fatsoenlijke pc heb de hele zooi perfectioneren en afmaken.

Cakewalk pro audio 9. Die draaide prima op mijn ouwe P2. Strakker dan cubase (mijn ervaring ;)) lekker overzichtelijk en functioneel

-C-

:dubbel: :dubbel: Zodirect komt er nog iemand die verteld dat hij/zij met Cubase 5 op een Commodore Vic 20 heeft gewerkt.

ik heb een keer op een pentium 75 (75 MHZ) een digidesign audiomedia 3 (1800 gulden) geinstalleerd
liep perfect
(wel wat geklooi met drivers,maar na handmatig de system.ini aangepast te hebben ,liep ie goed)
tegenwoordig heb ik een dual core e6600
maar ook nog een ouwe pentium 3-600 Mhz,die ik gebruik voor reason en een sequencer
je hoeft niet veel geld te hebben om toch creatief bezig te zijn

cubase 5x is wel een van de slechtste versies ever , soort prototype van sx , net als wndows me:r een prototype was van xp.

Origineel geplaatst door turtel
cubase 5x is wel een van de slechtste versies ever , soort prototype van sx , net als wndows me:r een prototype was van xp.

Met Cubase 5 bedoelde ik eigenlijk de "nog" niet bestaande opvolger van Cubase 4. :D

Back