mikeandrews
Meer knopjes! Meer! Meer!
Cheetah MS6 - vraagprijs 230 euro
Analoge (DCO) 6 stemmige 1U module a la Oberheim Matrix 1000. Gebruikt dezelfde electronica als een Matrix 1000 en klinkt dus ook hetzelfde. Erg veel mooie, bruikbare presets. Het leuke van dit ding is echter dat je hem via de interface echt kunt programmeren. Nu moet ik zeggen dat tenzij je een druktoets-held bent je dit niet erg snel zult doen maar even het filter een beetje anders instellen of zo dat kan bij een Matrix 1000 niet en bij deze dus wel. Oh, en de voeding is lekker stil (geen Matrix 1000 brom). Ontzettend gaaf obscuur synthje.
Technisch 100%, optisch 80% (de opdruk is niet meer wat het geweest is). Inclusief originele (!) gebruiksaanwijzing.
Zeer veel uitgebreide informatie over deze synth klik hier >>>>
SOS review klik hier >>>>
Demo MP3'tje klik hier >>>>
De laatste 4 sounds uit het MP3'tje is de Cheetah. Gewoon rechtstreeks opgenomen en alleen een klein beetje delay erover.
1) Pulse - dikke bas
2) Pulse - typische 3 osc lead met filter cutoff op aftertouch
3) Pulse - sync
4) Pulse - sequence-je met hier en daar wat portamento
5) Cheetah MS6 - prachtige soft-pad
6) Cheetah MS6 - pad met modulatie op het filter
7) Cheetah MS6 - big (!!!) strings
Cheetah MS6 - versnellend sequence-je Ik stuur de Cheetah liever niet op, tenzij de koper hiervoor het risico voor lief wil nemen. Het is zeker geen superkwetsbare synth, maar met dit wat oudere analoge spul zou ik zelf de TPG liever vermijden.
Veel plezier ermee!