nord micro modular kopen ???

Waveglider

Skyglider
hallo, Waveglider hier...

Ik twijfel erover om de Nord micro modular te kopen 8D ,wat zijn julie bevindingen hierover ?
En wat is een realistische schets van het aantal voices/patches ...

Ik vind de prijs laag en daarom trekt het me ook aan, ik zit een beetje slecht bij kas dus denk ik eraan om mijn
quasimidi 309 te verkopen om de micro modular te kunnen aanschaffen. Volgens recente verkoopscijfers zou ik er ongeveer evenveel voor moeten krijgen...

Graag wat feedback van de experts :D
,Waveglider

PS : ik heb nog een Waldorf Q rack :okdan: , voegt de micro modular iets toe aan dit geel beest ?

Hoi,

De Nord (Micro)Modular is gewoon en te gek apparaat wat klinkt als een huis en wat oneindig te programmeren is. Ik heb eerst een Micromodular gekocht om te kijken of dat editen met de PC goed te doen is, en toen dezelfde dag m'n Micromodular te koop gezet en een 'grote' Modular gekocht. De editor werkt echt naadloos met dat apparaat samen, echt perfect.

De sound is heel anders dan de Q, dus ja dat voegt zeker wat toe. Er zitten echter niet zulke fancy effecten op, dus ik hoop dat je een externe FX module hebt voor een galmpje of een delaytje of zo?

De Micromodular is zeg maar een kwart van een 'grote' Modular. Dit betekent dat de meest ingewikkelde patch die je kunt maken 4 stemmig is op de grote Modular en monofoon (1 stemmig) is op de Micromodular. Afhankelijk van je speelstijl, smaak van geluiden en programmeerkunsten kan dit dus een belemmering zijn. Ik zit er zelf aan te denken om de uitbreiding voor m'n Modular te kopen om hem zo minimaal 8 stemmig te maken.

Patches zijn er genoeg. Er zijn er 10.000'en van te downloaden op het internet. Het leukste blijft toch om er zelf mee te klooien en met de meest waanzinnige geluiden te komen. Je kunt een hoop van synthese leren met de Modular, maar als je nog niet echt handig bent met programmeren bereid je dan voor op een hoop leeswerk in de (overigens geweldige!) gebruiksaanwijzing.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt :)

ik heb er ook een tijdje over getwijfeld, en zat met dezelfde vragen als jij, maar ik heb er nu 1 en ik ben heeeeeeeeelemaal gelukkig! Het is inderdaad zo dat je ervan uit moet gaan dat ingewikkelde patches monofoon zijn, terwijl een beetje eenvoudige patch nog wel eens duofoon kan zijn. alleen zeer eenvoudige patches kan je met 3 of meer polyfonie spelen... voor een monofone patch kan je trouwens een ontzettend complexe patch bouwen. ik heb al een patch gebouwd van 2 verdomd realistische 303's met sequencer etc. binnen 1 patch, en die raakte net aan de 90% processorload.

de editor is retestabiel, alleen je moet even naar je midi-setup kijken omdat je voor de micromod toch 2 midi interfaces (pc in&out, midi in&out) kwijt bent...

Het is een uniek apparaat, maar ik heb de mijne verkocht omdat ik het niet relaxed vond om de hele tijd met die editor te klooien. De meeste _echt bruikbare_ synth-sounds die uit dat ding kwamen haal ik ook wel uit m'n Nord Rack 3, maar dan desgewenst polyfoon en met alle knoppen binnen handbereik, en op de juiste stand. Als effectenbak/filter was ie wel fantastisch, maar als ik over 'n tijdje 'n Filterbank 2 en 'n Kaoss Pad 2 heb, hoor je me daar ook niet meer over zeuren.

toevoegen? jazekers. ik vind persoonlijk de q niet zo geschikt voor fm - iets te 'rafelig' aan de randjes, en de micromod heeft dat iets beter voor elkaar (omdat er volgens mij ook meer zoiets als een 'dedicated' fm module in zit.

ik heb 3 uur heen moeten reizen en weer 3 uur terug, en was toen €385 armer, maar het is de beste aanschaf die ik heb gedaan.

Back