protools en winXP

Stefan

budget freak
volgens de site van digidesign draait ProTools Free alleen onder win88SE en winME ... ik heb helaas winXP ... heeft iemand tips & tricks om PTF op winXP draaiend te krijgen?

Er zit in xp een modus om oudere programma's er op te kunnen draaien. .exe opzoeken in de verkenner, rechtermuisklik, compatibiliteit windows 98 en dan hoort ie het een beetje te doen...

hmm.. deze tip omzeilt de check tijdens de installatie, maar helaas krijg ik vervolgens als het PTF opstart:

DAE Error 1113 :(

hmm.. maar dan moet je een mbox hebben ... of werkt ie ook zonder mbox?

Er staat in de readme bij dat het alleen op Win 9x werkt.

Dus gewoon een dualboot met Win98SE gebruiken.
Dan nog ben ik niet bijster enthousiast over de resulataten.

Ik heb onlangs gelezen dat de gratis versie voor XP binnenkort ook te downloaden is op de digidesign site.

grtz

hij is nu al te downloaden, maar alleen voor mbox eigenaren

Ik zit ook al een tijdje te wachten en te proberen om Pro Tools op WinXP te hebben...
Wat betreft de DAE ERROR 1113 (die ik ook krijg) heb ik het volgende gevonden op:

http://www.digidesign.com/support/faq/ptfree.html#p3

W3: When I try to launch Pro-Tools Free for Windows 98 SE the message "DAE error -1113" appears on my screen.

This error occurs if the WIN 98 Wave Driver is not installed, is disabled, or is installed incorrectly. Resources must be assigned to the hardware before Pro Tools is installed. Therefore, it is imperative that you follow the installation procedure as it is documented.

Het zit 'm dus ergens in de audio driver =(

Als iemand het werkend heeft of inmiddels een XP versie heeft voor "all soundcards" dan hou ik me aanbevolen! :biertje:

Deze gratis download werkt alleen als je de mBox hebt. De gratis versie van Pro Tools werkt inderdaad niet onder XP en zal dat ook niet (goed) doen. Het is wachten op Pro Tools 6 en wellicht wederom een gratis versie van het programma. Die maken ze om de zoveel tijd. Er was ooit een gratis versie van PT 3.4, later 5.01 en misschien straks wel versie 6.

hmm... ok. helaas dan. ik wou nou toch wel eens weten dat hele gedoe nou om ging, of het nou echt zo goed is :)

ach ja... dan niet :)

Ik was ook erg benieuwd naar die pro-tools software. Maar ben net overgeschakeld naar XP, dus zullen we nog even geduld moeten oefenen vrees ik.

Ik heb Pro Tools Free een paar jaar geleden gebruikt op win98.. maar was niet echt blij met de 'performance'. Het programma gaf veel foutmeldingen bij het opstarten.. ik moest zelf wat bestandjes verschuiven voordat ik m aan de praat kreeg. Tot mijn verrassing.. En uitvoeren in win98 mode toen ik XP kreeg werkte niet op mijn systeem. Ik heb zelfs een aparte partitie aangemaakt met win98 en toen deed ie het nog niet!

Ik draai PT Free al een tijdje op 98se en dat gaat zonder problemen.
Zal hier en daar ook met de hardware te maken hebben.
Ik heb een audiowerk8 die niet ondersteund wordt, dat is dus wel
balen, maar een soundblaster (live) pakt ie wel gewoon.
En de performance....geen klagen over.

blijft allemaal een persoonlijke smaak en ervaring.

Back