Nick joins forum

kyuss

Nieuwkomer
Dag iedereen, ben erg blij dat ik op dit forum zit! Ik ben geen gearhead, maar zal wel vaak wat beginnersvraagjes hebben! Hoop dat jullie me kunnen helpen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen heb ik al een paar vragen. Zodra ik wat meer weet zal ik ook mijn vragen proberen in de goede topics te plaatsten

- Ik heb zojuist Cubase SX geinstalleerd. Ik wil via een Line6 toneport piano tracks opnemen. Is het dan de bedoeling dat ik van de line out naar de line input ga van de toneport, of moet ik de instrument input hebben? (instrument input werkt, maar zwak, line ingang doet niets)

- Ik heb een stagepiano van Roland, maar zou graag veel wazige geluiden opnemen. Wat is wijs: synth kopen, synth module kopen of kan ik met sftware bereiken wat ik wil? En zoja: Werkt de software als plugin voor cubase?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Nick

van harte welkom!
Zelf zit ik ook nog vol met vragen, weet de termen nog niet zo goed..

Werk zelf met Fasttracker..ben ook eenbeetje aan het Coolediten..check mn beaT!
:mega:

Welkom !!
Voor je twee vragen moet je inderdaad andere categoriën op het forum gebruiken.

2 Samplekit
Voor dingen over tracking en Cool kun je wel bij mij terecht, maar ook niet in deze topic natuurlijk.
Terminologie is niet zo belangrijk, dat komt vanzelf wel. Als iets onduidelijk is in je vraagstelling, wordt er wel doorgevraagd.

Laatst gewijzigd:
:biertje: Welkom hier!

Staat er in de gebruiksaanwijzingen van Cubase en/of Line6 niets er over? Lijkt mij van wel, eigenlijk.

Hey welkom!

Ben je ook een fan van de band Kyuss??? Ik ken maar 1 nummer van ze, green machine (denk dat dat ook wel de meest bekende is), en da's een KEI vet nummer ;)

Vage geluiden... da's nogal een vaag begrip :D.
Je zou het denk ik prima kunnen met een pluginnetje of twee, drie misschien.
Als je bijvoorbeeld de ohmforce softjes zijn erg leuk. Het zijn hele gave effect plugins.
http://www.ohmforce.com/HomePage.do

successs

-C-

bedankt voor de reacties...sorry voor de vage termen :) Als ik zeg dat ik spacemuziek wil maken zullen ook niet alle mensen dat begrijpen, bedankt voor de site! Ik ga kijken wat ik er mee kan :)

LUISTER KYUSS!

Back