Alesis Andromeda A6 VS ?

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
...
(wat de v synth betreft: ze hebben er natuurlijk geen echte D50 in gepropt, maar het is wel goed dat ze de hele functionaliteit van de D50 erin hebben gestopt ipv enkel wat presets. ....)

Enkel wat presets? Gewoon alle standaard interne geluiden (alle klassiekers incl.) + ALLE toentertijd verkrijgbare kaarten!!
Nog maar 320 presets, maar toch! Da's wel naast de V-synth geluiden en de Vocal-card geluiden.

Vraag me alleen af of 't ECHT 't zelfde klinkt als een orginele D-50/550; heb ze niet naast elkaar beluisterd, wel afzonderlijk.

Maar kan je ook zelf geluiden maken zoals je op de D-50 kon, dus heb je alle editmogelijkheden van de D-50? Zo had ik dat toch begrepen, dat het meer was dan presets. Maar ik heb het ook maar uit foldertjes, dus ik kan het best wel fout geleze of onthouden hebben :).

Als hij dat niet kan, weet ik dat ik iig geen V synth moet kopen als vervanging van een D-50, want op een D-50 zou ik zelf klanken willen maken (vandaar ook dat ik er een PG 1000 bij zou willen). De D-50 heeft natuurlijk prachtige presets, maar je kan er nog zoveel meer moois mee als je hoort wat bv Jarre eruit haalde (al zitten daar ook presets tussen :)).

Zoals ik een beetje in de winkel heb kunnen checken wel. Gaat best ver dat gekke ding.

Ah dat is dan mooi, dan is het zijn naam "V-synth" ook meer waard. Wel leuk, dat ze hun klassieker zo terugbrengen.:okdan:

:erm: Of ie 100% echt ALLES hetzelfde kan, durf ik niet te zeggen..

:( verdraaide sluitingstijd van winkels!!!

Misschien moet ik nog ff ontopic zeggen dat ik zelf ook een A6 heb en dat ie een werkpaard is in elke productie...Best OF both worlds zeggen ze dan,wat niet betekent best IN both worlds,maargoed,keuzes maken is compromissen sluiten,en dan vind ik zo'n A6 wel een mooi compromis :D

niet voor dat je VA oscillatoren plots een lekker analoge onstabiliteit krijgen, dat is zeker waar.

Je zegt het zelf al, net als aldi ijs met cote d'or chocolade ook lekker is,maar Haagen dasz met cote d'or dan weer iets meer heeft...En het geldt niet enkel voor de onstabiele oscs,er is nog zoveel meer wat het karakter van een analoge synth maakt...En binnen analoog heb je nog zoveel verschillende karaktertjes...

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
[RSBinZEIKMODE]
:D Ik kan het niet laten maar...

Trance en Acid naast elkaar in 1 zin :(
en als iets een emulatie is dan kan er dus nooit ECHT een D-50 inzitten :confused:
[/RSBinZEIKMODE]

De v-synth is (zeker na wat spelen met de klank) goed geschikt voor trance-geluid.
En hij heeft ook goede TB 303-stijl klanken zodat je er ook wat acid mee kan maken.
Het is natuurlijk geen echte 303.

Met D-50 emulatie bedoel ik geen D-50 uit 1987, maar een emulatie waar je wel degelijk alle D-50 parameters met kan bedienen.

Ik ben wel van mening dat je synths moet combineren met andere synths.
Een universele synth voor alles bestaat niet echt vrees ik.

Re: Alesis Andromeda A6 VS ?

Origineel geplaatst door alexander1982
Na lang nadenken is mijn oog gevallen voor de Andy A6.
Ik weet bijna zeker dat het geen miskoop is.
Maar voordat ik hem koop wil toch even weten wat de alternatieven zijn.

Ik heb wel een paar eisen:

1: Meerdere outputs, hoe meer hoe beter
2: inputs.
3: Mogelijkheid voor complexen modulatie, zoals bijvoorbeeld bij de Virus C.
4: Prijsklasse ongeveer 2000 euro.
5: goede "trancy" geluiden ala JP 80X0.
6: Toetsen zijn niet belangrijk.
7: Sample en Workstation (Seq. en dergelijike) zijn absoluut niet nodig.
8: goeie interne FX (voor de bovengenoemde inputs).

dank voor u raad

Trancy?
Daar is een A6 te veelzijdig voor...

Koop gewoon een Virus...

Origineel geplaatst door Nicolas 2000

Gaat een VA werkelijk niet analoger klinken als je hem door een analoge Sherman haalt?

een veergalm helpt vaak ook al een stuk

Re: Re: Alesis Andromeda A6 VS ?

Re: Re: Alesis Andromeda A6 VS ?

Origineel geplaatst door Bass
Trancy?
Daar is een A6 te veelzijdig voor...

Koop gewoon een Virus...

virus c heeft ie al ...en 2000 te spenderen
ik wist wel ,.ik haalde toch bets of both worlds
mij moog ...en een sherman en nord modulair evt 808 erby
ach keuzes

op zich zou bass wel gelijk kunnen hebben...
Met een virus maak je echt veel sneller een goeie patch.

Ik heb/had een powercore virus en die overzicht op de pc is heel fijn.

zoek en jupiter 8 met midi, zou toch moeten lukken voor 2000€, werkt ook snel en klinkt beter/analoger dan die andere twee alternatieven. en je krijgt het er ook nog voor terug mocht hij niet bevallen

Origineel geplaatst door sunny pedaal
zoek en jupiter 8 met midi, zou toch moeten lukken voor 2000€, werkt ook snel en klinkt beter/analoger dan die andere twee alternatieven. en je krijgt het er ook nog voor terug mocht hij niet bevallen

Dat is een suffe optie want hij zoekt :

ik vind zelf een jp8 ook een mooiere synth als die virus Ti.

Maar idd, met in gedachte de wensen van de topic starter denk ik tóch eerder virus Ti.

Als hij had gezegd:moddervet,breed, romig,rauw,analoge klanken.....

tja dan zou ik zeggen: :halleluja Mememy Moog+ LAMM :halleluja

of een jp8 :eureka:

ja dan zou ik zeggen: Mememy Moog+ LAMM

Alex,sorry hoor maar ik moet er nu toch wat over zeggen,een memorymoog + LAMM bestaat niet...Je hebt ofwel een gewone een plus of een LAMM,het plus gedeelte wordt uit de synth gehaald bij het converteren naar een LAMM(wat je nog extra geld kost t.o.v.het converteren van een gewone memorymoog)...Misschien moet je hier es gaan lezen ofzo...

http://www.lintronics.de/lamm.html

Hier al een onthullende quote;

The LAMM upgrade is designed for installation in a stock Memorymoog. It may also be installed in a Memorymoog Plus. However, LAMM installation in a Memorymoog Plus entails first removing the sequencer and MIDI circuitry and restoring the instrument to standard Memorymoog configuration

Een LAMM klinkt overigens zo goed als identiek aan een gewone of een plus,misschien is ie zelf iets stabieler waardoor ie minder ruig gaat klinken,je krijgt er natuurlijk wel veel andere dingen voor in de plaats...Alhoewel,voor dat geld kocht ik me denk ik gewoon nog een memorymoog bij...:D

(Sorry helemaal offtopic.....)

Re: Alesis Andromeda A6 VS ?

Origineel geplaatst door alexander1982
Ik heb wel een paar eisen:

Ik heb een Andro gehad en het lijkt me niet zo'n goede keuze mbt bovenstaand lijstje. Het is een van de best klinkende moderne poly synths, denk ik, misschien wel de beste, maar er zijn ook problemen:

- De inputs zijn matig. Moeilijk in te stellen. Dan zie ik meer in een set goede analoge filters,
of een MoogerFooger?
- De effecten zijn matig, vooral de galm. De delay is redelijk, maar kan NIET syncen aan MIDI clock.
Je bent dus steeds weer bezig met een tempo -> delaytijd conversie tabel.
- Zodra je de interne effecten gebruikt valt een deel van het analoge karakter weg,
omdat er ineens een AD/DA stap bij komt.
- De interface is niet eenvoudig. Je draait niet zo even een patch in elkaar.
Vooraal de EGs zijn een draak.
- Ik vind de Andro sound niet echt 'trancy'. Een JP80X0 klinkt toch wel heel anders.
- Het Moog filter is matig, vooral bij mono lijnen valt ie tegen.
(Het andere (SEM) filter is prachtig, overigens).

Origineel geplaatst door robnet
Clavia G2(x) misschien?
zat ik ook aan te denken , iets van clavia.
?zitten ze wel wat beter in de bas tegenwoordig, het hoog vond ik altijd wel al goed/ direct

(trouwens nog even over die a6, vergeet de inputs echt, ik vind ze vrij waardeloos en gebruik ze helaas nooit meer)

Back