alesis andromeda a6 hoe testen of alles nog goed werkt

donfifis

Synth liefhebber
hallo mede sfers

weet iemand waar ik op moet letten bij de andromeda a6 als ik hem 2de hands koop.
ik ga namelijk vanavond een andromeda ophalen en zou graag weten hoe ik kan nagaan of alles nog goed werkt.
ik heb de manual al gedownload en ben ik aan het lezen en ik heb de zoekfunctie gebruikt (natuurlijk) en kwam deze thread tegen : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=37723&highlight=andromeda

daarin hebben ze het over een test functie via softbuttons maar ik heb deze nog niet kunnen vinden in de manual.

enige hulp zou zeer gewaardeerd worden.

voor de rest natuurlijk yeayeeyeay vanavond andromeda ophalen.
lol.

mvg

donfifis

meer dan in die draad staat zou ik je ook niet kunnen vertellen
ik vraag me ook af of je alles kan testen
dat ding is zo uitgebreid dat je er makkelijk een maand in op vakantie kan hehe

ik wil je iig wel al heel veel plezier wensen met een a6
tis zo'n gave bak waar je niet op uitgekeken raakt
er staan heel veel nuttige tips op het net om de bak goed mee tot zn recht te kunnen laten komen. zowiezo is de manual even 2 keer doorlezen al ongelooflijk waardevol en zou ik je ook zeer willen aanraden

mbt de aanschaf zou ik erg letten op hoe hij eruit ziet, hoe de verkoper eruit ziet als je m vraagt of ie wel eens gevallen is en dat soort dingen. voor mij geldt iig dat het om het gevoel gaat omdat ik toch altijd te ongeduldig ben en niet kan wachten tot zoiets in mn studio staat

ok dus gewoon even al die dingen uit dat lijstje testen en als dat ok is gewoon doen.
lol.
en ja ik heb dat ook met dat gevoel als het goed voelt , wat het wel doet , dan wil ik het zo gauw mogelijk in huis hebben en beginnen te tweaken.

ik zal inderdaad ook eens die tips op het net nachecken , alle tips zijn welkom in het verkennen van zoon bak als de andro.

ik zal vanavond wel vertellen hoe vet dat ze is.
als ze hier thuis staat.
lol.

ik kan gewoon bijna niet wachten totdat ik haar in mn armen sluit en mee neem naar mijn cribje.
lol.

in ieder geval bedankt voor de reply.

mvg

donfifis

heb je ook al eens de electro_music.com sote bezocht, staan ook nog wel wat dingen over de a6 op.
pak " defaultpatch
stel voices op : rotate ( bij unisonknopje li onder)
ga naar voxmon ( onder globals )
en speel iedere stem 16 X en op iedere octaaf.
als ie dan goed blijft stemmen ( na kwartiertje opwarmtijd) , ben je 3/4
daarna nogmaals met resonantie v.d. filter op 10 en cutoff halfweg of zo.
is de display goed, alle toetsen spelen oke, hoe ziet ie uit ,
nou ja zo kunnen we wel bezig blijven,
in ieder geval : veel succes en plezier, gave bak

thnx voor de tip sunny

over een paar minuutjes vertrek ik naar het verre haarlem.
lol.
laat wel weten hoe het is gegaan.

donfifis

yeay ze is in goede conditie.
moet nu alleen ff een uurtje laten wennen aan mn huiskamer temperatuur en dan tot in de vroege morgen tweaken maar.
lol.
binnenkort post ik wel wat zelfgemaakte geluidjes of tracks waar ik haar in heb gebruikt.
nu ga ik ff de manual doornemen , heb toch nog een uurtje over lol.

oi oi oi

donfifis

thnx voor de tip sunny

over een paar minuutjes vertrek ik naar het verre haarlem.
lol.
laat wel weten hoe het is gegaan.

donfifis

Dat is idd een stukkie karren vanuit Eindhoven...en bevalt ie opt eerste gehoor?

dank dank.
lol.
ja ze klinkt echt supervet , zo lief en toch als een beest.
loepzuiver of super gruizig en getemd maar nog steeds wild.
ik denk wel dat ik met de andro een echte goede aankoop heb gedaan , een voor het leven kwa sound design en possibilitys.
ik ben tot vanochtend 6 uur door gegaan met tweaken aan de presets en echt diepe vette industrial sounds eruit weten te persen.
ik heb er ook nog naast de manual een uitgeprinte tips and tricks bj gekregen en wat ik zo als register las gaat dat zwaar goed van pas komen , aangezien ik uit de andromeda mijn drums wil gaan halen maar daar de synthese nog niet van ken.
verder zo op het eerste gehoor klinkt ze beter dan mijn fusion mijn virus c en mijn mopho.
maar dat is mischien ook geen eerlijk vergelijkings materiaal omdat de andro gewoon een heel andere klasse synth is.

maar over all ben ik zeer content met de setup die ik nu heb , met de andro als parade paardje.

oi oi oi

donfifis

gefeliciteerd!!
die tips and tricks heb ik ook, best hendig wel
maar idd.. zoveel mogelijkheden maar ook zo breed qua sound, toffe superbak

dank dank.
lol.
ja ze klinkt echt supervet , zo lief en toch als een beest.
loepzuiver of super gruizig en getemd maar nog steeds wild.
ik denk wel dat ik met de andro een echte goede aankoop heb gedaan , een voor het leven kwa sound design en possibilitys.
ik ben tot vanochtend 6 uur door gegaan met tweaken aan de presets en echt diepe vette industrial sounds eruit weten te persen.
ik heb er ook nog naast de manual een uitgeprinte tips and tricks bj gekregen en wat ik zo als register las gaat dat zwaar goed van pas komen , aangezien ik uit de andromeda mijn drums wil gaan halen maar daar de synthese nog niet van ken.
verder zo op het eerste gehoor klinkt ze beter dan mijn fusion mijn virus c en mijn mopho.
maar dat is mischien ook geen eerlijk vergelijkings materiaal omdat de andro gewoon een heel andere klasse synth is.

maar over all ben ik zeer content met de setup die ik nu heb , met de andro als parade paardje.

oi oi oi

donfifis

Veel plezier er mee...maar 4life???...before you know it you are creeping back to Marktplaats to sell it to get the next big thing.

een andromeda verkopen is een perfecte manier om aan te geven dat het nooit wat met je gaat worden in het leven

Ik heb eens kort bij iemand met een A6 mogen spelen. Te kort waarschijnlijk maar ik was niet echt onder de indruk. Goed voor tapijtjes maar echt mooie klanken, soundscapes kreeg ik er zo 1-2-3 niet uit. M'n Xpander klinkt veel interessanter.

De P'08 is de keys versie. 1 knop hapert maar er is deoxit onderweg. Ik moet 'm nog goed vergelijken met m'n PER+MEK combi (ook knop problemen overigens) maar ik denk niet dat het een blijvertje is, teveel overlap.

dan heb je er idd niet genoeg tijd ingestoken
het is geen hap slik weg bak
maar met goed proggen über

Back