Yamaha; onduidelijke doosjes

pjeut

Ouwe rot
Weet iemand wat dergelijke half 19-inch boxjes precies doen? Of is het precies dat wat ik denk, een stelletje matig klinkende modules die je aan een Yamaha-electrisch orgel moet hangen? En die muziek recorder; wat doet die? Neemt die audio op of is hetalleen maar MIDI?
Omdat het bij mij in de buurt is, kreeg het m'n interesse. Maar ik heb het idee dat het sop de kool niet waard is bij dergelijke verouderde spullen.

Maar als iemand er iets over kan zeggen, ben ik wel benieuwd.

http://muziek.marktplaats.nl/effecten/91380207-6-yamaha-midi-effect-en-geluidinstrumenten.html

ken t niet lijkt me de meer budget line van yamaha ...awm is een synthese soort van hun ...die nu nog voorkomt in synths van yamaha ...an1x was zoo ...
verder ...niet te hard juichen ,...dit spul zie je gauw by de orgel zaak op de hoek
:D

wel vette shit om mee te kutten trouwens.. maar voor een paar dagen.. en dan vindt je het na een jaar weer terug.. en herhaald het zich...

Tenzij het je enige geluidsbron is..

ziet er wel vet uit trouwens.. als het kon zou ik ze allemaal nemen

Ik merk het al....

Ik merk het al....

...allemaal bullshit. Die zogenaamde music recorder is gewoon MIDI-opslag en afspelen.
en al die soundengines zijn misschien wel goed, maar de interface laat alleen maar wat dwarsgebakken mogelijkheden toe.
En om nou met deze apparaten ingewikkelde toeren uit te halen met CC's en Sysex om het onderste er uit te halen...
Dan maar beter rechtstreeks naar the real thing.

over en uit.
Pjeut.

Ik heb ooit zo'n EMT kastje gehad. Eigenlijk alleen gekocht voor de piano-sound die er in zat.
Eigenlijk vielen de andere geluiden ook best wel mee. Het was de toetsloze versie van een van de electronische piano's van Yamaha, toen.
Redelijk bruikbaar koortje, mooie gitaar, mooie bas. Allemaal hele brave geluiden. In combinatie met mijn Akai MX73 had ik toen voor het eerst een aanslaggevoelige piano-sound. Veel gebruikt.
De overgang van de samples was héél netjes voor die tijd.
Je kon ook nog twee sounds combineren: links een bas naar keuze, en rechts een niet-bas naar keuze.
En waren ook nog een paar knopjes voor marginale wijzigingen in het geluid: wat helderder, of wat doffer, en nog iets.
De aanslaggevoeligheid betrof trouwens alleen het volume. Het karakter van het geluid veranderde niet. Was wel jammer.

Back