warme sound Reason/cubase

goran

1984
Ik heb een tijd met reason gewerkt en werk nu met cubase, het grootste verschil qua geluid tussen die 2 vind ik de helderheid en warmheid, in reason klinkt het allemaal wat dooier en doffer ( op wat malstrom klanken na dan ) , als ik b.v. kijk naar de piano, (orkest) violen en wat nnxt sounds dan klinkt dus wat doffer, in cubase komt het veel krachtiger, levendiger en warmer naar voren ( naar mijn mening uiteraard!) , mijn vraag is nu ; kun je op de een of ander manier die doffe sounds net zo warm, krachtig en levendig maken als de meeste klanken in cubase?
Vind sommige geluiden in reason namelijk nog steeds erg mooi maja...

je reason via 'rewire' aand Cubase koppelen, dan gebruik je de Reason instrumenten via de sound engine van Cubase, da's volgens mij wat je wil.

volgens mij moet je eerst Cubase starten, dan Reason en dan staat reason ge-rewired

zoek maar eens in wat manuals op 'rewire'

dat is deels wat ik bedoel, ik wil echt de klanken wat reason oppoetsen en net zo krachtig laten klinken als de meeste sounds in cubase maar zonder dat ik het koppel aan cubase ... cubase gebruik ik ff als voorbeeld zodat je begrijpt wat ik met krachtig en helder bedoel

Tja, je kan wel rewiren maar dan komt er nog steeds dezelfde sound uit lijkt mij.
Je kan toch ook gewoon wat EQ'en in Reason?

de 'dofheid' of whatever je't noemt van Reason tov Cubase is te wijten aan de soundengine, als je rewired gebruik je de Reason synths, samplers met de soundengine van Cubase dus je zal wel degelijk het verschil horen.

maar als het binnen reason moet blijven, kan je idd enkel met EQ nog wat spelen

als ik jou was, kocht ik de goedkoopste versie (Cubase SE) van Cubase erbij, mag zelfs een of andere oudere versie zijn, enkel om te Rewiren en de Cubase Soundengine te gebruiken...dan kan gelijk die cubase gebruiken om te recorden, zal volgens mij ook al beter klinken dan renderen vanuit reason zelf

ik zie bij Thomann cubase se voor 139 euro...wellicht kan je tweedehands een vroegere versie nog veel goedkoper op de kop tikken

Laatst gewijzigd:
bedankt voor de uitleg, het is me duidelijk geworden :)

idd soundengine van reason is niet goed.

gebruik reason wel es, maar van alle effecten in reason blijf ik af, dat klinkt echt nergens naar.
eq en effects enzo gebruik ik wel in cubase, gelijk veel beter resultaat.

wat ik ook wel es doe is gewoon vanuit reason meerdere sporen apart in een audiofile zetten en dan de waveforms in cubase laden,, zijn er gelijk nog meer truukjes mogelijk.

Origineel geplaatst door Sounder

wat ik ook wel es doe is gewoon vanuit reason meerdere sporen apart in een audiofile zetten en dan de waveforms in cubase laden

Als je Cubase al open hebt staan, kun je in Cubase ook de Reason sporen "bouncen".

Origineel geplaatst door Sounder

zijn er gelijk nog meer truukjes mogelijk.

Wat voor truukjes bedoel je?

timestretch reverse dat soort dingen.

kan reason wel rewiren enzo met cubase, maar dat vind ik niet prettig werken.
en zou t ook nog via mn mengtafel kunnen bouncen.

Back