Dirk_Hendrik
Stamgast
In best veel discussies komen stukken jaren '90 en vroeg 2k apparatuur naar voren die worden gekenmerkt door hun gedateerde sounds. Graag wordt daar ook de term cheezy aan toegevoegd en sommige anderen hebben zich aangeleerd dat het buitengewoon grappig is om dat altijd kazig te noemen. Een goeie grap kan tenslotte niet vaak genoeg verteld worden. Als ik naar veel van die sounds luister kan ik niet anders dan het daar mee eens zijn. Klinkt duidelijk naar muziek van 25 jaar geleden.
Maar waarom.
Wat maakt dat een klank gedateerd is, maar ook, waarom is de ene sound wel gedateerd en is de andere tijdloos? en, omat ik hoofdzakelijk gitarist ben en mezelf dus per definitie bedien met zwaar gedateerde sounds, wat maakt dat een sound klinkt als "nu" en niet als x jaar geleden? En zo ook, als ik nou ze vool kan aanpassen aan die gedateerde sounds die uit m'n synth komen (het is tenslotte een synth) waarom zou een een apparaat dan toch gedateerd blijven klinken?
Maar waarom.
Wat maakt dat een klank gedateerd is, maar ook, waarom is de ene sound wel gedateerd en is de andere tijdloos? en, omat ik hoofdzakelijk gitarist ben en mezelf dus per definitie bedien met zwaar gedateerde sounds, wat maakt dat een sound klinkt als "nu" en niet als x jaar geleden? En zo ook, als ik nou ze vool kan aanpassen aan die gedateerde sounds die uit m'n synth komen (het is tenslotte een synth) waarom zou een een apparaat dan toch gedateerd blijven klinken?