Emu PK-koopje

voor dat geld bets een mooie machine die 200 pounds ..tegen de 350. eu
asje toevallig toch een modern board wil kopen ,..= nieuw ...maar om m hier te verkriijgen komter vat / import by natuurlijk !! hoeveel ???

moderne proteus ...waar kunje dat mee vergelijken
wel leuke features ...zoiets as een trinity ofso ?

Keyboards & Synths Sample Based Synth
Emu PK-6
64 Voice Proteus Synthesizer Keyboard

Strictly Limited Clearance Stock More Info...
EMU-PK6

Visit Manufacturer Page

RRP £571.00
£199.00

BUY
Seen it cheaper?
Same Prices In Store!
Next Day Delivery from £5.99!
Buy Now Pay Later!
Click for finance.
Emu PK-6
The new PK-6 offers you E-MU's cutting-edge Proteus sounds and features in a high quality keyboard package at an affordable price. The PK-6 ships with the 32 MB composer soundset that can be expanded to a total of 128 MB using any of the Proteus expansion ROMs available. The 16 real-time controllers allow you to tweak the PK-6's powerful synthesis architecture and filters, giving you total performance control over your sounds. And the PK-6's 16 syncable/programmable arpeggiators and interactive Super BEATs Mode let you perform entire pieces in real-time, all in perfect unison. Together with pristine 24-bit DACs and a lightning-fast processor, the PK-6 offers professional results and playability at an incredible price.

* 61 keys
* 64 voice polyphony
* 32 MB Soundset w/ 640 factory/512 user presets (expandable to 128 MB)
* 16 programmable real-time control parameters/preset
* 16 simultaneous/syncable ARPs
* SuperBEATs interactive Groove Mode (w/16 mute/enable buttons)
* 24-bit dual stereo effects processor
* Four analog outputs
* 24-bit DACs
* One footswitch input and one footpedal input

Emu PK-6
Recommended Accessories

:geslaagd:

Sequencer en midi gebeuren zijn hetzelfde als de command station series van emu.
Sound engine is dezelfde als de proteus 2(5)000.
Er zijn ook nog plaatsen voor andere ROMS (XL bijvoorbeeld).

Leuke bak, maar ik denk dat je op marktplaats ook wel een kan scoren voor een nette prijs.

Joh, ik zie nu dat die PK geen sequencer heeft. Ik zou voor dat geld een leuke command station met xtra rom scoren....Veel leuker :)

Het toffe aant aparaat is voor mij toch het klavier. Meteen 'hands on' erop spelen, geen gezever met je contolsynth, maar instant patch selecteren en hup direct bij de knoppen :P Daarom zoek ik zelf ook nog een K-Station (maar dat is off topic en mn oproepje staat in een andere thread :bekdicht: :biertje: )

Maar dat is natuurlijk ieder voor zich :okdan:

Als iemand zn voordeel kan doen met n PKtje dan hebt deze thread zn doel bereikt :kroon:

Groetjes :doei:

maar om m hier te verkriijgen komter vat / import by natuurlijk !! hoeveel ???

Nee hoor, de UK is lid van de EU. Dan hoeft er geen BTW en invoerrechten betaald te worden. Wel verzendkosten, natuurlijk.

idd, Lijkt me voor live performance een ideaal instrument. En de prijs is niet verkeerd, (waar zit dat Pond teken?) bijna 220 Pounds (ongeveer €300) incl. verzenden.
Er zijn nog meer varianten van modules mét keys, de MK-6, de XK-6, en mijn favoriet (zou ik graag willen hebben :D) de VK-6.
Al heb ik hiermee het gevoel dat die PK-6 niet echt goed verkocht is, want die anderen kom je nog maar zelden tegen...
Weet iemand hoe het klavier van zo'n ding is? Is het plastic zooi, of een goed degelijk klavier als dat van de DX-7?

Origineel geplaatst door EVO
idd, Lijkt me voor live performance een ideaal instrument. En de prijs is niet verkeerd, (waar zit dat Pond teken?) bijna 220 Pounds (ongeveer €300) incl. verzenden.
Er zijn nog meer varianten van modules mét keys, de MK-6, de XK-6, en mijn favoriet (zou ik graag willen hebben :D) de VK-6.
Al heb ik hiermee het gevoel dat die PK-6 niet echt goed verkocht is, want die anderen kom je nog maar zelden tegen...
Weet iemand hoe het klavier van zo'n ding is? Is het plastic zooi, of een goed degelijk klavier als dat van de DX-7?
hopelijk te vergelijken met een emu xboard

Origineel geplaatst door M01C
Sequencer en midi gebeuren zijn hetzelfde als de command station series van emu.
Sound engine is dezelfde als de proteus 2(5)000.
Er zijn ook nog plaatsen voor andere ROMS (XL bijvoorbeeld).

Leuke bak, maar ik denk dat je op marktplaats ook wel een kan scoren voor een nette prijs.

mo1c
jij hebt had toc zoon command station te koop
ff wat vragen hoor ..heb je daar meerdere modellen van ...ik ken die gele en purple versie
tis naar mijn mening ...een soort ensonig asr x / of kruising tussen rmix/mpc
achtig stand alone mach9ine allen dan zonder te samplen maar wel met de ok quality sound van de emu modules

hebk t goed
red eye had er oop latste eentje te koop 300
vondt t toch bets een leuk machientje

zekers aster genoeg roms [xtras sounds] in zitten ,..
want een stand alone wordkstationnetje ...met goed fx processor intern werkt wel lekker snel denk ik
ipv steeds laden /samplen van sounds as in een su 700/ asrx

heb ik t verkeerd zoon soorbakkie denkik dat t is

een stuk beter rm1x
kweet niet hoe veer die sequencer gaat ,..rm1x is vrij uitgebreidt

:halleluja voor de looks ook mooi

Origineel geplaatst door EVO
..

Toen ie uitkwam was ik ook wel geïnteresseerd in zo'n bak, maar na checken ben ik er SNEL vanaf gestapt.
Geluid? Mooi! Degelijk? Niet echt. Vond 't maar goedkoop en zwak aanvoelen (zeker de knoppen, etc.)

Ik zou voor een module-versie gaan.

Waren indertijd in NL tijdens magazijnopruimingen voor onder de 400 Euro te koop, NIEUW!.

Daarom waarom is ruim 300 EURO voor een demo model uit de winkel goedkoop...?

Want dit staat er bij Turnkey ook bij:

CLEARANCE CORNER. Ex-display, ex-demonstration or otherwise unsealed stock priced to clear.
Some units may be missing original packaging, owners manuals or other accessories and may be slightly marked due to having been previously demonstrated which will be reflected in their pricing.

En ik kan je verzekeren dat het bij Turnkey zeker oppassen geblazen is met de demo modellen, die je vanuit NL dan dus ongezien koopt. Daar zijn voldoende horro-verhalen over bekend.

Deze bakken hebben vanaf de introductie al de reputatie uitermate gammel in elkaar te steken, en alle knoppen voelen aan alsof ze los zitten. Het keyboard is ook niets bijzonders.

Verzenden uit de UK is uitermate duur, soms nog duurder dan vanuit de VS.

Reken voor zo'n groot pakket maar rustig op 100 E of meer.

Dat valt bij Turnkey dan net nog iets mee Joost.

Ze hanteren een vaste pakket prijs (tot een aantal kg. meen ik) van twintig (of dertig?) GBP. Maar is nog altijd veel duurder dan MSTK en Thomann etc.!

Origineel geplaatst door levka
Verzenden uit de UK is uitermate duur, soms nog duurder dan vanuit de VS.

Reken voor zo'n groot pakket maar rustig op 100 E of meer.

Wist ik idd niet; mea culpa

ging even van de prijzen van parcelforce.co.uk uit
had hier nog geen alternatief voor gevonden

Weer wat geleerd :)

Origineel geplaatst door R-ond
mo1c
jij hebt had toc zoon command station te koop
ff wat vragen hoor ..heb je daar meerdere modellen van ...ik ken die gele en purple versie
tis naar mijn mening ...een soort ensonig asr x / of kruising tussen rmix/mpc
achtig stand alone mach9ine allen dan zonder te samplen maar wel met de ok quality sound van de emu modules

hebk t goed
red eye had er oop latste eentje te koop 300
vondt t toch bets een leuk machientje

zekers aster genoeg roms [xtras sounds] in zitten ,..
want een stand alone wordkstationnetje ...met goed fx processor intern werkt wel lekker snel denk ik
ipv steeds laden /samplen van sounds as in een su 700/ asrx

heb ik t verkeerd zoon soorbakkie denkik dat t is

een stuk beter rm1x
kweet niet hoe veer die sequencer gaat ,..rm1x is vrij uitgebreidt

:halleluja voor de looks ook mooi

Ik heb de XL-7 ook staan (de gele dus). Kleur maakt niet uit want bepaalt alleen maar met welke ROM je van start gaat. Dat Planet Phatt board zit er bij mij ook in, evenals het Techno board.

Ik vind het een kwaliteitsmachine, zowel qua bouw (ze zijn echt wel stevig) als qua uitvoering. Sequencer gaat diep, zeker met de laatste software, en je kunt er gewoon van alles mee doen. Maar vooral de synthese engine is goed; je hebt natuurlijk al heel veel waves om mee te beginnen en ontzettend veel edit mogelijkheden......en natuurlijk de 50+ verschillende EMU filters (ook al vind ik die niet allemaal bruikbaar). Als je een beetje aan het programmeren slaat met deze bak dan haal je er echt hele vage dingen uit, die je niet zou verwachten voor een sample player. En de draaiknoppen kan je echt aan van alles toewijzen, zodat je je "eigen bedieningspaneel" kunt maken als je wilt.

De effectsectie vind ik zelf nog het minst eigenlijk; is wat karig uitgevoerd en de geluidskwaliteit is ook niet top. Niet dat de effecten echt slecht zijn, maar je kunt ze nauwelijks instellen en ze hebben niet echt een lekker karakter, zoals bijvoorbeeld een JD-800 dat wel heeft (en dat voor zo'n ouwe bak).

Samengevat is zo'n command station echt wel leuk, zeker voor het geld waar ze af en toe te koop voor staan.

Maar de looks, mwaaahhhh......het is niet de mooiste machine die ik in huis heb zal ik maar zeggen. Dat geel vloekt een beetje met de rest :D

is dan voor die van red eye 275.- te betalen niet eg veel geld denkik...!
ik ken allen de emu orbit 9091 dat vond tt ik wel een beste module iegnlijk qa sounds en editting das zelfs een hele oude ,...
[khad ooit een emu proteus 1 de eerst zwarte ...eg een bout sample player ]
je moets ergens beginnen haha
de commandstation is toch wel n meer hands on machine dan de rm1x denk ik [die hebik ,..] hebter eg nog te weing mee gedaan jammer eiegnlijk

moet as een mpc setje gaan werken met mn a4000 ...laters ask groot ben :D

Back