De eeuwig hangende melodie - contest

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Zoidsity
'k Zeg niks..

carnaval01.jpg

zelfs het plaatje alleen al is voldoende :D

Origineel geplaatst door D600OWNER
De meeste irritante (of leuke, maakt niet) melodie vinden en die moet de hele dag in je hoofd blijven en er niet meer uit te krijgen zijn.. Drm post ik hierbij..
eusa_whistle.gif
Gigi D'agostino - The Riddle

Jij weet niet veel van muziek he, je post al twee maal een nummer wat een vreselijk slechte remake is van
een origineel uit de 80s.

Re: De eeuwig hangende melodie - contest

Origineel geplaatst door D600OWNER
Hey Iedereen,

Hebben jullie het ook niet vaak, dat een melodie niet meer uit je hoofd te stampen is? Ik wel, best vaak eigenlijk..
En, hebben jullie ook wel eens van die melodieen gemaakt van, deze is niet meer weg te krijgen?

Mijn top 15 eeuwig hangende melodieen (nee ik ben niet goed in kiezen):
1: PPK - Resurection *(bijgevoegd)* (die Russen weer he;))
2: Gitta - No More Turning Back (Bijna erger dan PPK)
3: Andre Visior - Speed Up! (Luvstruck 2002)
4: Dj Boozywoozy - Party Affair
5: Cygnus X - Superstring
6: ATB - Don't Stop (Radio Edit)
7: Energy 52 - Cafe Del Mar
8: Rank 1 - Awakening
9: Gigi D'agostino - The Riddle (fluit, fluit)
10: Barthez - Infected
11: Pakito - Living On Video
12: Gigi D'agostino - L'amour Toujours
13: Safri Duo - Played A Live
14: Bomfunk MC's - Freestyler
15: Superstar Dj - Meet Her At The Love Parade (Radio Edit)

Miss voeg ik er nog wat bij op dit forum!!
:okdan: Nou, nu jullie!:dj: :)

Even vertalen:

5. Van Halen - Jump
9. Nik Kershaw - The Riddle
11.Trans X - living on video

En dan heb ik er vast nog wat overgeslaan. Maar bij de gequote artiesten bleef een melodietje van bovengenoemde artiesten blijkbaar erg goed hangen :) ;).

Re: Re: De eeuwig hangende melodie - contest

Re: Re: De eeuwig hangende melodie - contest

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Even vertalen:

5. Van Halen - Jump

Die volg ik niet helemaal, zie de overeenkomst met Superstring nog totaal niet..

Voor mij bestaat der geen meer-kut-melodie dan Popcorn (en die blijft veel te goed hangen)

(en op 2 komt mss wel de melodie van Tetris ! )

Wedstrijd: hoe maak ik mijn medemens het leven zuur:
ga naar een muziekwinkel en begin op elke synth of piano het liedje van Tetris te spelen

Youtube

(genoeg filmpjes te vinden)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoeveel Re's wil je? De eeuwig hangende melodie - contest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoeveel Re's wil je? De eeuwig hangende melodie - contest

Even vertalen:

5. Van Halen - Jump
9. Nik Kershaw - The Riddle
11.Trans X - living on video

En dan heb ik er vast nog wat overgeslaan. Maar bij de gequote artiesten bleef een melodietje van bovengenoemde artiesten blijkbaar erg goed hangen :) ;).

Bedankt voor de vertaling voor de mensen die die nr's die ik noemde niet kende..
Nik Kershaw - The Riddle.. Dies veeeeel vetter dan Gigi D'agostino!! Thanks man! (Tenminste de melodie in rock)
Tsjaaa.. Gigi D'agostino is nou eenmaal een goede dief en slechte maker.. Over het algemeen bekend!

En Pakito.. Dies wel veel beter dan dit hoor.. Geef toe
Origineel geplaatst door Ethereal
Die volg ik niet helemaal, zie de overeenkomst met Superstring nog totaal niet..

Tsjaaa.. Ik heb ze naast elkaar gezet (om de beurt geluisterd).. Het klopt qua melodie wel.. Maar Superstring is ZO vervormd dat het bij na niet op te merken is.. Nicolas 2000 heeft het eigenlijk wel goed maar het is niet echt te vergelijken hoor..:geslaagd:

:walker:

Ik hoor nog steeds geen enkele overeenkomst tussen die 2 nummers.. Durf er mijn linkerbal ook om te verwedden dat dat echt niet als jatwerk/cover bedoeld is..

Ik vind Trans X zo veel beter dan Pakito. Pakito vind ik zo anoniem, dat had echt een heel legertje aan mensen met het originele nummer kunnen uithalen. Ik hoor er geen persoonlijkheid, geen ziel in. Het origineel van Trans X was toen nog vernieuwend, interessant gebruik van synths ook, ieder ingespeeld lijntje daar was een leuk idee.

Wat superstring/jump betreft: bij de andere is het duidelijk dat het om covers gaat. Superstring is iets subtieler. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze daar geen auteursrechterlijke onderhandelingen voor hebben moeten doen. Qua melodie lijkt het toch wel erg op elkaar. En daarom dat ik het hier ook vermeldde: bij cygnus X is het melodietje van Jump duidelijk blijven hangen :).

Ik vind Superstring wel een originelere bewerking dan Pakito hoor, die hebben er echt iets persoonlijks van gemaakt.

Volgens mij zijn Jump en Superstring toch totaal verschillend van melodie en toonsoort?

Denk ook niet dat er qua auterus rechten een deal is gesloten, anders zou je dat ook wel op de copyright vermelding moeten zien.

Origineel geplaatst door Ethereal
Ik hoor nog steeds geen enkele overeenkomst tussen die 2 nummers.. Durf er mijn linkerbal ook om te verwedden dat dat echt niet als jatwerk/cover bedoeld is..
Dies erg zeker van z'n zaak:o: !
Ik vind Trans X zo veel beter dan Pakito. Pakito vind ik zo anoniem, dat had echt een heel legertje aan mensen met het originele nummer kunnen uithalen. Ik hoor er geen persoonlijkheid, geen ziel in. Het origineel van Trans X was toen nog vernieuwend, interessant gebruik van synths ook, ieder ingespeeld lijntje daar was een leuk idee.

Wat superstring/jump betreft: bij de andere is het duidelijk dat het om covers gaat. Superstring is iets subtieler. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze daar geen auteursrechterlijke onderhandelingen voor hebben moeten doen. Qua melodie lijkt het toch wel erg op elkaar. En daarom dat ik het hier ook vermeldde: bij cygnus X is het melodietje van Jump duidelijk blijven hangen :).

Ik vind Superstring wel een originelere bewerking dan Pakito hoor, die hebben er echt iets persoonlijks van gemaakt.

Tsjaa.. T'is smaak.. Maar ik vindt dat pakito WEL een eigen stijl heeft (vocal achtig ongeveer zoiets). Maar okee.. Wel dik gestolen van Trans X.
En superstring is misschien met een hele andere melodie begonnen ofzoo.. Maar denk niet dat het origineel van Jump afkomt maar het KAN wel.. Het is zeker meer persoonlijk gemaakt en is natuurlijk een SUPER(string) track;)

Filtered Cygnus X - Superstring

Filtered Cygnus X - Superstring

Hey..

Filter geplaatst met echo.. En ja.. Komt meer en meer in de buurt hoor..
:o: :o:
Maar over die rechten.. Weet d'r nix van..

:okdan:

Attachments

• cygnus x - special.mp3
    917,1 KB · Bekeken: 110
Pakito zou ik niet "gestolen" noemen, want ze zijn open en duidelijk dat het een cover is. Dus het hoeft ook niet te klinken alsof ze iets fout hebben gedaan. Ik vind het niet geslaagd, maar dat is gelukkig niet strafbaar :).

In hoever superstring met jump te maken heeft zal je aan de makers zelf moeten vragen, maar als ik met iets kom dat zo dicht bij een ander nummer zijn melodie blijkt te liggen, durf ik het niet uit te brengen. Dat is ook iets persoonlijk natuurlijk, dus als de auteursrechtendings het goed vinden, dan is het neutraal gezien allemaal OK. Er worden inderdaad geen credits naar van halen gegeven, dus kunnen we er van uit gaan dat ze niks geregeld hebben qua auteursrechten.

Maar dan vind ik het belachelijk dat die Belg gelijk heeft gekregen dat Madonna "frozen" van hem zou hebben gestolen. Jump lijkt 1000 keer meer op superstring dan die twee op elkaar lijken. Goed nummer van de radio geband dankzij 1 zielig persoontje.

Het is mij ook al overkomen hoor. Vet nummer gemaakt, even een CDtje opgezet...SHIT mijn nummer! Onbewust een bestaand iets voor mijn gevoel té dicht benaderd. Naja, pech gehad maar wel plezier gehad en geleerd. Gebeurt soms ook met dingen die ik nog nooit had gehoord, gewoon 2 personen die bijna tegelijkertijd met een gelijkaardig idee komen. Kan, en de auteursrechtendinges regelen het dan wel. Soms erg stom, zoals iemand die de rechter 10 jaar na de feiten overtuigt dat Madonna destijds een vaag riedeltje van hem gestolen zou hebben voor Frozen... =(

Even je mp3 beluisteren, ik ben benieuwd over jump/superstring :). Van de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat het een ver doorgedreven cover was (goed en origineel, daar gaat het mij niet om hoor!). Wim Mertens is iig wel gecredit :).

Maak eens een nieuwe hook ipv te vragen welke hooks en hits die er bestaan om zo safe te kunnne spelen.
Namaken word er al genoeg gedaan.
Tijd voor eigen inbreng, de wereld wil nieuwe songs, van de jaren 60 tot 90 is er zoveel gecoverd dat de mensen in 2050 geen nieuwe covers kunnen maken :D

Ik ben volop bezig met nieuwe melodietjes, waarvan ik hoop dat ze nog niet bestaan. Niet dat ik zo vernieuwend bezig ben hoor, ik vis ook in de vijver van mijn idolen, maar haal toch niet de verteerde vissen van hun mesthoop :D.

Niks mis met een geslaagde, persoonlijke cover van tijd tot tijd hoor. Maar aan 200 verschillende "80's hit met een vette monotone bas, een JP8000 en iemand die minder goed kan zingen" heb ik geen boodschap. Iets al superstring -auteursrechten of niet- vind ik wel een bijdrage leveren.

Maar liefst van al een originele melodie voor mij.

Wat bedoel je GeitenBreijer, Jump van Van Halen of een ander nummer?
Als je covert wordt het werk met de originele auteurs aangemeld bij Buma Stemra, dus had het bij Superstring erbij moeten staan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back