E-mu esi 32 prijs/frustratie

MARCO2

my soul is my music
En jawel, er wordt er weer een op dit forum aangeboden: 90,- euro !!!!
Mensen....doen doen doen!!!!
Dit is gewoon een hele goede sampler! Ik heb er in het gulden tijdperk inclusief turbo kaart, geheugen en scsi uitbreiding 4000,- gld. voor betaald !!!!!
Moest ik ff kwijt.. :confused: =( :D

Akai's en Ensoniqs en vooral die Emu's zie je vaak tegen dumpprijzen weggaan.
Soms denk ik wel eens, why not zo'n ding kopen.

Maar dan vraag ik mij weer af wat in godsnaam de toegevoegde waarde van zo'n ding is als je Recycle, Ableton, Soundforge, softsamplers etc. hebt.

Het lijkt mij bovendien irritant om door allerlei menuutjes te moeten worstelen met een schermpje en een draaiknop.

Tja ach, het enige nadeel is dat je de samples niet visueel hebt.
De menu-structuur is izwm de draaiknop best nog wel overzichtelijk.
Zelf heb ik ook een bloedhekel aan "wilt u me-nu:D ", terwijl aan de andere kant je met een PC ook heel wat geklik met de muis moet ondergaan. Je kan natuurlijk ook altijd nog voorbewerkte samples vanuit de PC in de sampler overzetten, zodat je bijv. live de sampler als geluidsmodule met meerdere outputs! en filters kan gebruiken.
De E-mu sound is trouwens heel warm.
Maar goed, die prijzen zijn in mijn ogen echt biiiiiiiizar !

En zelfs 90 euro is nog best veel , als je kijkt naar een ESI-4000 die rond de 125 a 150 euro zit een meer
te bieden heeft.

Origineel geplaatst door chilistein
Akai's en Ensoniqs en vooral die Emu's zie je vaak tegen dumpprijzen weggaan.
Soms denk ik wel eens, why not zo'n ding kopen.

Maar dan vraag ik mij weer af wat in godsnaam de toegevoegde waarde van zo'n ding is als je Recycle, Ableton, Soundforge, softsamplers etc. hebt.

Het lijkt mij bovendien irritant om door allerlei menuutjes te moeten worstelen met een schermpje en een draaiknop.

ik heb me laten verleiden tot een Z8 destijds, topmodel, ik wisrt nit hoe snel ik er weer van af moest.
Aan mij niet besteed ook al dat menu-gejockey...

Kontakt werkt imho veel makkelijker...

Ik vind een sampler nu echt een van de dingen die juist niet perse hardware meer hoeft te zijn voor een goede sound...een sample is een sample. Het gaat dan enkel erom dat je de juiste DA's hebt...

Je zou er maar een te koop hebben ! :erm:

Prima sampler hoor. Gaat weg omdat ik een EMU 5000 ultra ga kopen !!!!

Je zou er maar een te koop hebben ! :erm:

Prima sampler hoor. Gaat weg omdat ik een EMU 5000 ultra ga kopen !!!!

zeker vette sampler... makkelijk te bedienen en goed geluid..

en die 90,- is echt geen geld als hij inclusief Turbo kaart is...

je kan beter voor een e-serie e-mu gaan
betere filters, vetter geluid en meer mogelijkheden
kosten tegenwoordig ook niet veel meer

het is zeker niet waar dat soft-samplers per definitie echte samplers overbodig maken.
vooral e-mu samplers hebben een karakterestiek geluid dat je met geen enkele geluidskaart voor je pc kan evenaren.
zelfs niet met een e-mu kaart.
daar kom je alleen maar achter als je zo'n sampler hebt vergeleken met je pc geluid
samplers hebben een ander frequentiebereik wat resulteert in dikker geluid.
pc geluid klinkt scheller

ook uit akai samplers als de xl3000 haal je filtereffecten die je niet uit je pc kan halen.

om over de 12bit samplers dan nog maar te zwijgen

Vind het ook bizar goedkoop allemaal, zeker die S5000/6000 van akai.. vette sampler, echt hele handige bediening door de integratie met je computer dmv usb-poort.. gewoon voor de stabiliteit en zekerheid bij Live-optreden zou ik die wel inzetten

mooi ding hoor, en juist heel makkelijk te bedienen , na een tijdje weet je precies onder welk nummer een bepaald menu zit, en kun je echt razend snel. En het feit dat je nu visueel de samples kunt editten is absoluut geen gemis. Audio editten doe je met je oren , en niet met je ogen..

Origineel geplaatst door Tactic
na een tijdje weet je precies onder welk nummer een bepaald menu zit, en kun je echt razend snel.

dat gaat ook op voor console programma's die werken ook veel sneller dan windows programma's als je de weg eenmaal weet, alleen selecteren en slepen is wel handig met een grafsche interface

ieder zijn ding natuurlijk, maar alleen al het geklooi met SCSI en zips en diskettes....ik denk dat ik de mijne ook maar eens ga verkopen. Ik gebruikte hem alleen nog live, en inmiddels heb ik daar iets moderners voor omdat ik zo'n hekel had aan die SCSI meuk.

Origineel geplaatst door Pjotr G
ieder zijn ding natuurlijk, maar alleen al het geklooi met SCSI en zips en diskettes....ik denk dat ik de mijne ook maar eens ga verkopen. Ik gebruikte hem alleen nog live, en inmiddels heb ik daar iets moderners voor omdat ik zo'n hekel had aan die SCSI meuk.

je kan m ook gebruiken als soundmodule met een vaste set geluiden die je toch altijd wel gebruikt, als er 32 mb in zit kan je m behoorlijk vol proppen en wat er inzit komt er zeker beter uit dan uit je pc, maar voor de rest ben ik het met je eens dat SCSI en zips geklooi echt niet meer van deze tijd is

klopt scsi is sterk verouderd
toch werkt het prima
ik sluit m'n samplers ook via scsi aan m'n mac
kan je samples op de mac bewerken en is de sampler een soort veredelde geluidskaart
ik kan er maar moeilijk afstand van doen

kan dat ook met akai samplers? direct via scsi aan mac? zijn daar editors voor?

ik zit erover te denken om mijn mpc2000xl in te ruilen voor een 2500 omdat ik merk dat ik gek wordt van steeds samplekit bouwen, cd fikken, in de scsi cd speler, importeren in mpc, toewijzen, program maken etc. maar het liefst hou ik gewoon mijn 2000xl, omdat ik daar gewoon heel blij mee ben (hoef alle erxtra functies in de 2500 niet, behalve dus usb)

Origineel geplaatst door machine
klopt scsi is sterk verouderd
toch werkt het prima
ik sluit m'n samplers ook via scsi aan m'n mac
kan je samples op de mac bewerken en is de sampler een soort veredelde geluidskaart
ik kan er maar moeilijk afstand van doen

ja als je zo je sampler als schijf kan zien is er verder niks aan den hand, helaas schijnt dat met de s1100 niet te werken omdat het een ander bestandsformaat is, jammer maar ik wil m dus als dikgevulde soundmodule en AD gebruiken

Ik heb eigenlijk nooit problemen met SCSI met deze ESI-32.

Interne zip disk, interne cd-rom speler en Recycle via OS9 in mijn Blue & White G3-tje (350 mhz),
het loop allemaal bijna perfect. Zelfs de (kleine ) SCSI harddisk in de Apple wordt herkend.

Origineel geplaatst door aadbee
Ik heb eigenlijk nooit problemen met SCSI met deze ESI-32.

Interne zip disk, interne cd-rom speler en Recycle via OS9 in mijn Blue & White G3-tje (350 mhz),
het loop allemaal bijna perfect. Zelfs de (kleine ) SCSI harddisk in de Apple wordt herkend.

dan is 90 euro echt een grap voor zon goede sampler

Tja, da's waar. De E-mu via SCSI aan de PC hangen kan wel eens lastig zijn; het werkt wel of het werkt niet, en als het werkt werkt het snel. Een voordeel is wel dat je via SCSI( bijv. Zip-drive) samples vooraf kunt beluisteren als je een bank wilt samenstellen en dus niet eerst hoeft in te laden.

Back