VST-plugins voor interactieve installatie. AUDIO in > analyse > MIDI uit

RutgerMuller

Ingeburgerd
Ik zet een microfoon neer, het opgevangen signaal wordt door een VST plugin genalyseerd, en deze stuurt aan de hand van geprogrammeerde regels een variabel midi signaal uit.

VB.: iemand zingt zacht in de microfoon. In dit geval stuurt de plugin een signaal naar een virtueel instrument en deze speelt zacht mee. Iemand zingt hard mee (boven een bepaald dB), dan speelt het instrument harder mee.

VB2: ik stel in dat wanneer een geluid tussen de 4000 en 8000Hz opgevangen wordt er een midi signaal gestuurd wordt, anders niet. Iemand slaat op een pan die een 6000Hz geluid maakt en er wordt een midi signaal uitgestuurd waardoor ....

Ik wil namelijk een interactieve installatie gaan maken die deze techniek gebruikt. Kan iemand me helpen? Moet het anders misschien in Max/Msp, waar ik geen ervaring mee heb.

Bedankt.

denk dat je in eerste instantie een compressor/gater( envelope follower etc..) op je audio input moet zetten en dan de specifieke parameters(treshold input gain ..etc ) linken aan je vst .....er bestaat zoiets als audio to midi ..maar de resultaten zijn niet altijd even voorspelbaar ....kdenk dat enige behendigheid in reaktor/msp wel een pluspunt is om audio om te zetten in midi note on/off messages ..

Back