Worst

skies

Klats, Boink, Klets
Toen ik de volgende avond het nog eens met een nuchtere kijk beluisterde, vond ik het opeens helemaal niet zo mooi meer. Maar het bleek dat ik er even 'in' moest komen.

Dansbare muziek met hoog tempo. Ik maak zelden een track met zo'n snel tempo.

De naam Worst ontstond nadat ik er een over-the-top compressor overheen gooide om het vetter te laten klinken (ben beniuewd of jullue dat trekken). Toevallig heeft Worst in het Engels ook nog een betekenis die ook wel toepasselijk is.

Posy - Worst .mp3

Valt toch best mee met "worst"... ik heb wel eens platter geslagen tracks "gezien"! :P

Maargoed... toen ik net aan het luisteren was deed het mij eerlijk gezegd helemaal niks. Gewoon een hoop geluiden, opzich wel lekkere beat, maar vrij inhoudsloos.

Maarrrr... ik moest er ook wel even inkomen, zo blijkt...
Vooral op het einde kreeg ik wel even zo'n gevoel van... hmm, lekkere track wel hoor. Doet me een beetje denken aan live optredens van Underworld bv... Lekkere doordreun muziek, die in principe eeuwig door kan gaan. Beetje zuipen, beetje dansen... eigenlijk zou deze muziekstijl gewoon "trance" moeten heten :L Als je er lang genoeg naar luistert raak je in een soort trans!

Keep up the good work! :okdan:

Thanks,

Inderdaad toen het (te) laat was en ik echt moest gaan slapen bleef ik maar luisteren.. Daarom vond ik het zo gek dat ik het de volgende dag niks meer meer vond, voor een tijdje. Misschien moet de track dus wel langer :)

Hehe ik vind het ook allemaal nogal random aanvoelen, net of je de intentie had om zomaar een hihat loopje erin te gooien etc. Ik zou proberen het wat minder druk te laten klinken en alle onderdelen beter te verspreiden over de track ;)

De muziek van het nummer vind ik wel energiek en dansbaar.
De mix vind ik zwaar minder.
Als je hem nou gewoon eens 'oldskool' afmixt?

Idem als bovenstaande commentaren. Het idee is best wel leuk, energiek en dansbaar, maar nu eens alles rustig zijn plaats geven, op - afbouwen, transponeren en die cymbaal (veel) minder gebruiken. In eerste instantie zou ik de track niet langer maken, maar kijken wat er allemaal uit kan zonder dat het kracht verliest en dan pas...

ik vind hem wel lekker hoor, mooie arpeggio's over elkaar heen. alleen die cymbal vind ik niet zo mooi en de mix is echt crap. zo dun en plat...

ga er aan verder, zou ik zeggen !

Origineel geplaatst door JugJug
Idem als bovenstaande commentaren. Het idee is best wel leuk, energiek en dansbaar, maar nu eens alles rustig zijn plaats geven, op - afbouwen, transponeren en die cymbaal (veel) minder gebruiken. In eerste instantie zou ik de track niet langer maken, maar kijken wat er allemaal uit kan zonder dat het kracht verliest en dan pas...

Ik denk dat hij alleen maar kracht erbij kan trekken door dikke opbouwen te maken, en een diep, diep hoogtepunt. :okdan:

Bedankt voor alle commentaar en advies :)

Tja, die cymbal vond ik eigenlijk de track wel vet maken, en het is iets wat ik nog niet echt eerder heb gedaan, net als het gebruikt van vrij standaard drumgeluiden en synths.. Ik ga er nog eens mee stoeien!

ietsiebietsie te veel compressie ja. verder klinkt die wel geinig

op het einde trouwens wel leuk als die erin komt. basslijntje ook. zoals fuse al zegt, doe eens zonder die compressor?

UPDATE!

Zelfde bestand.

Nu met milde, onhoorbare compressie / limiter.
De Cymbal is niet meer constant aanwezig.
En nog een aantal dingen :)

Back